Gå til innhold

Hvem vil bo med "svigers"?


Gjest Anita 34

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia

Nei takk, det kunne jeg aldri gjort. Hverken hos svigerforeldre eller foreldre. Vi er gode venner, men det spørs om vi hadde vært det om vi skulle bodd i samme hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sett denne tråden, men av en eller annen grunn ikke festet meg ved den, enda jeg da faktisk bor i samme hus som mine svigerforeldre og har gjort det i 10 år. Vi deler en stor enebolig, har felles inngangsparti men forøvrig to adskilte enheter. Det har vært helt uproblematisk, og er faktisk både hyggelig og praktisk i mange sammenhenger. Vi tilbringer ikke mye tid sammen sosialt, og de var svært opptatt av å aldri invadere meg og min mann den gangen vi flyttet inn her.

Har forøvrig svigerinnen min som nærmeste nabo - fungerer supert det også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor med svigerforeldrene mine. Bareat det er motsatt hos oss.. Altså vi eier huset og dem bor i

leiligheten under oss.

Fungerer kjempefint.Kommer helt an på hva man gjør ut av det selv.

Her kjøpte mannen huset, da det begynte å bli vanskelig for dem å sitte med det. Ei slik tomt ville vi aldri funnet et annet sted. Utrolig vakkert. Foreldrene bygget om leiligheten nede, da den var upraktisk for dem å bo i. De har nå en mye mer praktisk leilighet enn vi har, men det blir nok litt forandring her oppe også.

Men igjen... man velger mye selv om hvordan man vil ha det.Man kan se problemer i alt som skjer, eller man kan prøve å tolke tingene positivt.

''Men igjen... man velger mye selv om hvordan man vil ha det.Man kan se problemer i alt som skjer, eller man kan prøve å tolke tingene positivt.''

Hvilket forhold man har til foreldre/svigerforeldre er ikke bare noe man velger selv. Det kommer faktisk også _veldig_ an på hvordan generasjonen over er.

I noen tilfeller må man misstolke på overtid om man skal ta alt i beste mening...

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel i stor grad an på både svigerforeldrene og sønnen. Dessuten handler det om hva som er alternativet boligmessig.

Er svigers av den ivaderende typen, nei takk!!!!

Er svigersønnen (den potensielle samboeren) en mamma- og pappadalt som løper hjem når ting blir vanskelig, nei takk (til hele mannen).

Takknemlighetsgjeld eller mange praktiske forpliktelser ville også fått meg til å skygge unna.

Er det derimot en sunn distanse i relasjonen, kunne det være aktuelt selv om det ikke ville vært et førstevalg for meg.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike boforhold har både sine fordeler og ulemper. Hvis de ikke var av det invaderende slaget ville jeg ikke ha hatt noe i mot det. Og en av fordelene er at besøk kan være av det korte slaget.

Jeg bor så langt unna moren min at når hun først kommer på besøk, blir hun minst en uke. Det blir veldig tett og intenst. Takke meg til korte kaffebesøk, eller bare stikke innom uten å forvente traktement.

Mine forhenværende svigerforeldre kom jeg godt ut av det med. Vi dro ofte på ferie og hytteturer sammen med dem.

De nåværende ligger godt parkert på kirkegården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei du må aldri flytte inn i denne leiligheten.

Du vet ikke hvordan det kommer til å¨bli. Noen her i tråden forteller om rosenrøde forhold. Men hva om det etter noen år blir slik at en av svigers får demens? Da begynner rennet på døra med en gang. Hva når svigers blir dårlig til bens? Da må sønnen gjøre alt i hus og hage alene. Det må han sikker uansett, men på hans premisser. Dvs. det er verre å si at ting må vente når svigers ser at du bare er hjemme og slapper av enn om du bor lenger borte og sier ting må vente fordi dere er opptatt.

Rett under 60 år sier du svigers er nå. Det er i løpet av 10 år som dette jeg har skrevet nå kan skje.

Er du klar til det?

Jeg har som du skjønner , dårlig erfaring selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre og svigerforeldre bør bo såpass unna at man må ta på seg jakke for å dra og hilse på :).

Når det er sagt, så vil jeg også si at jeg ville også tenkt på en annen vinkling. Jeg vet ikke om jeg ville flyttet inn i en leilighet hvor kjæresten min hadde vært samboer med en annen i mange år. Tror jeg ville insistert på at vi hadde funnet et sted uten så mye historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre og svigerforeldre bør bo såpass unna at man må ta på seg jakke for å dra og hilse på :).

Når det er sagt, så vil jeg også si at jeg ville også tenkt på en annen vinkling. Jeg vet ikke om jeg ville flyttet inn i en leilighet hvor kjæresten min hadde vært samboer med en annen i mange år. Tror jeg ville insistert på at vi hadde funnet et sted uten så mye historie.

''Jeg vet ikke om jeg ville flyttet inn i en leilighet hvor kjæresten min hadde vært samboer med en annen i mange år. Tror jeg ville insistert på at vi hadde funnet et sted uten så mye historie.''

Der har du et viktig poeng. Slikt kan være vanskelig selv om det ikke er noen tidligere samboer med i bildet. Som regel er det best å starte noe nytt sammen der begge er på like fot. Eller i det minste pusse opp.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...