Gå til innhold

Ulltrøye med silke?


candyqueen_83

Anbefalte innlegg

Svigermor har snart bursdag, og ønsker seg en langermet trøye med både ull og silke. Hvor kan man få kjøpt det? Må ikke være noe "dritt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trist jente

Jeg bruker mye calida, tror ikke det er blanding av ull og silke men de er veldig gode. Brukte år før jeg fant ut hvor man fikk kjøpt dem - i de butikkene som ser ut som gammeldamebutikker man ikke setter sin fot innenfor.

Ville tro at slike butikker har ulltrøyer av ull og silke. De je nevner under har stort utvalg av varmt undertøy, mye pent. Dersom de ikke har det er jeg ganske sikker på at de som jobber der vet hvor du kan få tak i det.

Er det i Oslo er det en butikk i majorstukrysset, det er en butikk ved den gamle operaen i storgata, det er en butikk i parallellgaten til Karl Johan (husker ikke navnet), like ved steen & strøm litt lenger opp om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.janus.no/default.asp?id=170.

Selv kjøpte jeg et par på apoteket (ikke samme merket som i linken) for en tid tilbake på tilbud, men husker dessverre ikke hvilket apotek. Men har du et apotek i nærheten så kan de jo hende at de har.

Skal ta en tur på Bogerud da, for de har vel Janus? De har vel kanskje ikke alle serier der. Skjønner ikke hvorfor hun skal ha med silke i men. Er det for å gjøre undertøyet mykere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nøstebarn har reklamert for ny kolleksjon med ull og silke i høst. Prøv der.

Men har Nøstebarn butikker, eller kun nettbutikk? Må ha det innen lørdag så rekker nok ikke å bestille. Men de hadde jo noen fine gensere der da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mye calida, tror ikke det er blanding av ull og silke men de er veldig gode. Brukte år før jeg fant ut hvor man fikk kjøpt dem - i de butikkene som ser ut som gammeldamebutikker man ikke setter sin fot innenfor.

Ville tro at slike butikker har ulltrøyer av ull og silke. De je nevner under har stort utvalg av varmt undertøy, mye pent. Dersom de ikke har det er jeg ganske sikker på at de som jobber der vet hvor du kan få tak i det.

Er det i Oslo er det en butikk i majorstukrysset, det er en butikk ved den gamle operaen i storgata, det er en butikk i parallellgaten til Karl Johan (husker ikke navnet), like ved steen & strøm litt lenger opp om jeg husker riktig.

Takk :o) Jeg skal sjekke det ut. Må få kjøpt det i en butikk ja, for vi rekker nok ikke å bestille på nett.

Jeg vet ikke hva blandingen ull/silke er godt for jeg da. Hun som fryser så fælt burde vel hatt noe varmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne dratt innom sparkjøp, men det blir litt for langt unna. De har mye annet jeg også skulle hatt :o) Rekker ikke å handle på nett dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :o) Jeg skal sjekke det ut. Må få kjøpt det i en butikk ja, for vi rekker nok ikke å bestille på nett.

Jeg vet ikke hva blandingen ull/silke er godt for jeg da. Hun som fryser så fælt burde vel hatt noe varmere.

Silke/ull-blanding skal være utrolig mykt og varmt. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har Nøstebarn butikker, eller kun nettbutikk? Må ha det innen lørdag så rekker nok ikke å bestille. Men de hadde jo noen fine gensere der da.

Tror Nøstebarn har en butikk på Bjølsen, i hvertfall hadde de det for få år siden.

Fant den forresten ikke på nettsiden, kan den være nedlagt, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne dratt innom sparkjøp, men det blir litt for langt unna. De har mye annet jeg også skulle hatt :o) Rekker ikke å handle på nett dessverre.

Hvor bor/handler du? Sjekk ut Marinka-butikkene - der har de mye fint (og litt dyrt, da)! Det ligger blant annet én (av flere) i Bogstadveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Nøstebarn har en butikk på Bjølsen, i hvertfall hadde de det for få år siden.

Fant den forresten ikke på nettsiden, kan den være nedlagt, tro?

Kjørte forbi der for ei stund siden, og da var den i hvert fall der fortsatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest eneste jeg bruker av sånt

Takk :o) Jeg skal sjekke det ut. Må få kjøpt det i en butikk ja, for vi rekker nok ikke å bestille på nett.

Jeg vet ikke hva blandingen ull/silke er godt for jeg da. Hun som fryser så fælt burde vel hatt noe varmere.

Finnes ikke noe varmere enn blandingen ull/silke. Begge er hver for seg veldig varme. Silkeblandingen gjør den slitesterkere, da ull alene er varmt men ikke særlig slitesterkt.

Du er i ferd med å kjøpe det mest suverene til din svigermor ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eneste jeg bruker av sånt

Pierre Robert som selges i vanlige butikker har også ulltrøyer som er 85% ull og 15% silke til ca 200 kroner. Har bare god erfaring fra merket, og det er absolutt i god kvalitet.

Blandingen er optimal! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eneste jeg bruker av sånt

Skal ta en tur på Bogerud da, for de har vel Janus? De har vel kanskje ikke alle serier der. Skjønner ikke hvorfor hun skal ha med silke i men. Er det for å gjøre undertøyet mykere?

'' Er det for å gjøre undertøyet mykere?''

Mykere og sterkere ikke minst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mye calida, tror ikke det er blanding av ull og silke men de er veldig gode. Brukte år før jeg fant ut hvor man fikk kjøpt dem - i de butikkene som ser ut som gammeldamebutikker man ikke setter sin fot innenfor.

Ville tro at slike butikker har ulltrøyer av ull og silke. De je nevner under har stort utvalg av varmt undertøy, mye pent. Dersom de ikke har det er jeg ganske sikker på at de som jobber der vet hvor du kan få tak i det.

Er det i Oslo er det en butikk i majorstukrysset, det er en butikk ved den gamle operaen i storgata, det er en butikk i parallellgaten til Karl Johan (husker ikke navnet), like ved steen & strøm litt lenger opp om jeg husker riktig.

Ja, Calida har utrolig mye deilig undertøy o.l. av god kvalitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sannsynligvis calida sine trøyer hun tenker på. Selges som Elextra sier i tradisjonelle undertøysbutikker. Hvis du bor i Oslo, så kan jeg evt. nevne noen butikker jeg vet har calida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har Nøstebarn butikker, eller kun nettbutikk? Må ha det innen lørdag så rekker nok ikke å bestille. Men de hadde jo noen fine gensere der da.

Nøstebarn har butikk på Sagene (Bentsebrugata 29):

https://nostebarn.no/sites/webbutikk/enterprise%20portal/contactus.aspx

Minsten min har longs og trøye i ull/silke derfra, og det er helt herlige plagg. Utrolig myke!

Ønsker meg trøye derfra selv, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Takk :o) Jeg skal sjekke det ut. Må få kjøpt det i en butikk ja, for vi rekker nok ikke å bestille på nett.

Jeg vet ikke hva blandingen ull/silke er godt for jeg da. Hun som fryser så fælt burde vel hatt noe varmere.

Blandingen ull/silke er som de andre sier her for å gjøre den mer mer slitesterk. Det jeg har i fra calida er ren ull og har holdt form og farge i flere år - ser fremdeles nye ut. Har brukt ullprogram i vaskemaskin også.

Dersom du trenger noe til deg selv også så anbefaler jeg calida på det varmeste - bokstavelig talt ;)

De har enkle singleter, singleter med blonder, langermede gensere. De er tynne og du kan ha dem på under gensere som ellers egentlig ikke er så varme og så holder du deg god og varm likevel. Har noen singleter med blonder - de bruker jeg ofte under pentøy (uten at de synes selvfølgelig, men penklær om vinteren er ofte kaldt)

Lindex har billigere ullundertøy. Singleter, singleter som er brede over skulderen (vet ikke hva de kalles) og langermede gensere. De er ikke så fine, men du holder deg varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...