Gå til innhold

Riktig prioritering av svinefluvaksinering?


Luska

Anbefalte innlegg

''Synes det er helt greit at de får vaksine før alle vi andre utenfor risikogruppa får vaksinert oss.''

Problemet er nettopp at de blir vaksinert før alle i risikogruppa er blitt det. Syns du det er riktig? Skigutta kan få ødelagt sesongen, de i risikogruppa risikerer livet. Hva er verst?

Problemet har vært mangel på vaksiner, ikke mangel på folk som kan sette dem, så at de har egne helsetjenester er ikke et argument. Jeg synes det er direkte umoralsk at skiløpere får før risikogruppene. Da er det dog bedre (om enn marginalt) at sykehusledelser og kommunepolitikere sniker i køen, de gjør hvertfall et samfunnsnyttig arbeid. Hvis skigutta går foran, så kan vel skuespillerne på Nationalteateret også få?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    9

  • ariadne

    6

  • frosken

    5

  • Luska

    3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Problemet har vært mangel på vaksiner, ikke mangel på folk som kan sette dem, så at de har egne helsetjenester er ikke et argument. Jeg synes det er direkte umoralsk at skiløpere får før risikogruppene. Da er det dog bedre (om enn marginalt) at sykehusledelser og kommunepolitikere sniker i køen, de gjør hvertfall et samfunnsnyttig arbeid. Hvis skigutta går foran, så kan vel skuespillerne på Nationalteateret også få?

''Hvis skigutta går foran, så kan vel skuespillerne på Nationalteateret også få?''

Heller dem enn skigutta, for blir f eks Kjersti Holmen syk nå, rammes hele Bergmann-forestillingen, men blir Nordthug syk kan fortsatt de andre gå på ski:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo veldig kjedelig å se skirenn,når alle skiløperne ligger hjemme og er syk.

;-)

Eventuelt kan det bli enda mer spennende for dem som ikke er fullt så gode som dem som blir syk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis skigutta går foran, så kan vel skuespillerne på Nationalteateret også få?''

Heller dem enn skigutta, for blir f eks Kjersti Holmen syk nå, rammes hele Bergmann-forestillingen, men blir Nordthug syk kan fortsatt de andre gå på ski:-)

Ok, da sier vi det. (Noterer Kjersti Holmen først...) Enn de som setter opp revy på jobben? Vi må få orden på rekkene her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis skigutta går foran, så kan vel skuespillerne på Nationalteateret også få?''

Heller dem enn skigutta, for blir f eks Kjersti Holmen syk nå, rammes hele Bergmann-forestillingen, men blir Nordthug syk kan fortsatt de andre gå på ski:-)

Mener motsatt. Hva er OL uten Petter Northug?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener motsatt. Hva er OL uten Petter Northug?

Det er da lenge til OL. Han kunne helt sikkert ha ventet et par uker til og fått vaksine på linje med folk flest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, da sier vi det. (Noterer Kjersti Holmen først...) Enn de som setter opp revy på jobben? Vi må få orden på rekkene her!

Revy på jobben er helt klart viktig, men må nok finnes seg i å komme etter "Nytt på Nytt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revy på jobben er helt klart viktig, men må nok finnes seg i å komme etter "Nytt på Nytt".

(Noterer flittig...) Har du noe i mot omjeg setter revyfolkene sist? Sketsjene er så platte, ikke på nivå med en solerevy engang, og for å være helt ærlig, ganske mye lengre ned på sjarmstigen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Noterer flittig...) Har du noe i mot omjeg setter revyfolkene sist? Sketsjene er så platte, ikke på nivå med en solerevy engang, og for å være helt ærlig, ganske mye lengre ned på sjarmstigen. ;)

Det er greit! :-) de kan komme helt sist, også tter dem som _både_ har hatt Asia-syken og spanskesyken, og som dermed trolig er immune;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit! :-) de kan komme helt sist, også tter dem som _både_ har hatt Asia-syken og spanskesyken, og som dermed trolig er immune;-)

Siden dere er så gode på å lage prioriteringslister, kan dere samtidig lage en rekkefølge over alle bøkene og artiklene jeg gjerne allerede skulle ha lest? Skal jeg begynne øverst eller nederst i bunken, synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit! :-) de kan komme helt sist, også tter dem som _både_ har hatt Asia-syken og spanskesyken, og som dermed trolig er immune;-)

Avtale! Ü

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere er så gode på å lage prioriteringslister, kan dere samtidig lage en rekkefølge over alle bøkene og artiklene jeg gjerne allerede skulle ha lest? Skal jeg begynne øverst eller nederst i bunken, synes dere?

Jomfruen i meg synes at Ordnung muss sein, og at du derfor bør ta dette i kronologisk rekkefølge, m.a.o. begynne nederst i bunken.

Men den lille, frie kunstnersjelen i meg tenker at det er bedre å finne et mer tilfeldig mønster, og kanskje lese halvparten av noe før du leser noe annet osv. Da ligner det litt på historiene i 1001 natt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jomfruen i meg synes at Ordnung muss sein, og at du derfor bør ta dette i kronologisk rekkefølge, m.a.o. begynne nederst i bunken.

Men den lille, frie kunstnersjelen i meg tenker at det er bedre å finne et mer tilfeldig mønster, og kanskje lese halvparten av noe før du leser noe annet osv. Da ligner det litt på historiene i 1001 natt:-)

Kanskje løsningen er å lese første og siste side i alle eksemplarene i bunken?

*håpefull*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje løsningen er å lese første og siste side i alle eksemplarene i bunken?

*håpefull*

Ja, det er et gammelt triks:-) Finnes det ikke en nettside der man kan lese sammendrag av kjente bøker, slik at man kan akkorat nok til å briefe i selskapslivet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er et gammelt triks:-) Finnes det ikke en nettside der man kan lese sammendrag av kjente bøker, slik at man kan akkorat nok til å briefe i selskapslivet?

Faren min løste det ved å la moren min lese all mulig slags litteratur og så lot han henne fortelle om det hun leste. Kollegaene hans trodde han var svært belest innen skjønnlitteratur...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min løste det ved å la moren min lese all mulig slags litteratur og så lot han henne fortelle om det hun leste. Kollegaene hans trodde han var svært belest innen skjønnlitteratur...*s*

Luring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje løsningen er å lese første og siste side i alle eksemplarene i bunken?

*håpefull*

Dette begynner å ligne noe. Utrolig smart. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere er så gode på å lage prioriteringslister, kan dere samtidig lage en rekkefølge over alle bøkene og artiklene jeg gjerne allerede skulle ha lest? Skal jeg begynne øverst eller nederst i bunken, synes dere?

Du gir dem til naboen med gavepapir og bånd og får henne til å lage deg en liten adventskalender. Den starter bare tilfeldigvis på 18. november. En ny overraskelse hver dag! :D Kanskje du legge ved en pose småsjokolader som også puttes i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gir dem til naboen med gavepapir og bånd og får henne til å lage deg en liten adventskalender. Den starter bare tilfeldigvis på 18. november. En ny overraskelse hver dag! :D Kanskje du legge ved en pose småsjokolader som også puttes i.

Tusen takk for en fantastisk ide...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...