Gå til innhold

Hjelp! kan dette være normalt?


Gjest Underlivsspørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest Underlivsspørsmål

De siste dagene har jeg hatt smerter i underlivet. Når jeg sitter på do og presser så kjenner jeg at noe er på vei ut gjennom underlivet. Når jeg presser kommer det ut en liten ball. Er det normalt? Skal det komme ut noenting gjennom skjedeåpningen?

jeg er i eggløsningsfasen hvis det skulle ha betydning. Jeg er 28 år, kan dette være livmorfremfall? Eller noen vegger som har ramlet ned?

litt bekymret nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en tur til legen. Jeg er like gammel som deg og opplevde akkurat det samme som deg og trodde kunne være livmormorfremfall. det var det absolutt ikke og jeg trengte ikke være bekymret mer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helt ufarlig, men ubehagelig

Jeg tror det er en cyste.

Hvorfor jeg tror det? Fordi jeg har hatt selv, og vet hvor ubehagelig det er :( Min ble operert vekk, men var tilbake etter noen mndr. Fikk ny operasjon og nå har den ikke vendt tilbake på mange år.

Tur til fastlegen neste!" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest underlivsspørsmål

Jeg tror det er en cyste.

Hvorfor jeg tror det? Fordi jeg har hatt selv, og vet hvor ubehagelig det er :( Min ble operert vekk, men var tilbake etter noen mndr. Fikk ny operasjon og nå har den ikke vendt tilbake på mange år.

Tur til fastlegen neste!" :)

Men merket du at noe var på vei ut gjennom skjeden? Det føles som om noe er på vei ut, akkurat som en tampong som sitter for langt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest underlivsspørsmål

Ta en tur til legen. Jeg er like gammel som deg og opplevde akkurat det samme som deg og trodde kunne være livmormorfremfall. det var det absolutt ikke og jeg trengte ikke være bekymret mer:)

Men da blir jeg nysgjerrig på hva det var for noe i ditt tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da blir jeg nysgjerrig på hva det var for noe i ditt tilfelle?

Jeg også så en kul i åpningen når jeg satt meg ned,det var ikke vondt eller ubehagelig. Jeg husker ikke hva legen kalte det men han sa det var ikke noe unormalt så da slo jeg meg til ro med det, og nå ser jeg den ikke på samme måte lenger..kanskje det har noe med eggløsningen å gjøre? ville gått til legen i morgen uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ring legen og få en time. Dette høres ikke normalt ut.

Men i mellomtida kan du jo undersøke litt selv hva det er.

Livmorhalsen er forholdsvis hard og har en grop i midten. Du vil også kjenne at L-halsen forsvinner bakover skjeden.

En rectocele kjennes myk ut, og sitter på veggen mot endetarmen. Fremfall av urinblæren kjennes også myk ut, men sitter på motsatt side.

Hvis du setter deg på huk og presser nedover, skal det gå ann å finne ut hvor kulen stammer fra. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helt ufarlig, men ubehagelig

Men merket du at noe var på vei ut gjennom skjeden? Det føles som om noe er på vei ut, akkurat som en tampong som sitter for langt ned.

Ja. Og det var ubehagelig å sitte på "hardt" underlag som f.eks en kjøkkenbenk. Å sitte på et sykkelsete var også meeeget ubehagelig.

På det verste, kunne jeg se "klumpen" med det blotte øye. Føltes som om den var på vei ut.... *grøsser litt pga de gamle minnene"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fremfall av bakre skjedevegg, så når jeg skulle på do, kunne bakre skjedevegg bli presset utover noe. Ubehagelig og tungvint.

Jeg ble operert i 2006 og har ikke hatt problem med det etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sikkert helt ufarlig

Jeg hadde også noe likt ved ett tilfelle. Blanding av mens ogveldig hard mage gjorde at et eller annet kom ned over dit det ikke skulle. Fikk ikke inn tampongen. Har hørt venninner ha slikt, så regnet med at det var livmor-et-eller annet. Det forsvant igjen, og har ikke hatt det senere. Er vel et par år siden.

Det har alltid forundret meg hvor lite jenter prater sammen om slike underlivsting. Alle tror de er helt alene om både det ene og det andre, og når først en tar sjansen på å fortelle, så har jo både den ene og den andre hatt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...