Gå til innhold

Motivasjon på jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber for meg selv og merker at jeg til tider mangler motivasjon. Jeg jobber hjemmefra med eget firma. Startet for meg selv på forsommeren. Således lever jeg jo ut drømmen min. Er min egen sjef, skaper mine egne resultater. Styrer min egen tid.

Hvordan klarer dere å finne motivasjon og arbeidslyst over lengre tid?

Vil gjerne ha noen gode tips og råd.

Skrevet

Helt ukjendt problemstilling. Har aldri manglet motivasjon, og trodde ikke det gikk an når man drev for seg selv!

Det er jo resultatene som driver en. Og det at egen innsatts gir resultatene man ønsker.

Kanskje du ikke skal drive for deg selv når du ikke finner motivasjon i det du gjør?

Skrevet

jeg har sjelden arbeidslyst og motivasjon. eneste grunnen til at jeg ikke syns det er såå ille å dra på jobb er pga de folkene jeg jobber med :P

Skrevet

Helt ukjendt problemstilling. Har aldri manglet motivasjon, og trodde ikke det gikk an når man drev for seg selv!

Det er jo resultatene som driver en. Og det at egen innsatts gir resultatene man ønsker.

Kanskje du ikke skal drive for deg selv når du ikke finner motivasjon i det du gjør?

Jeg stiller ingen tvil rundt min arbeidssituasjon.

Det eneste jeg sier er at det hender motivasjonen ikke er helt på topp. Det kan nok ENHVER selvstendig næringsdrivende skrive under på.

Det eneste jeg spør om er råd og tips til å holde motivasjonen oppe hele tiden.

Jeg stiller da aldri spørsmål om jeg skal fortsette i jobben min eller slutte.

Du bør lese og forstå hva det spørres etter før du svarer.

Skrevet

jeg har sjelden arbeidslyst og motivasjon. eneste grunnen til at jeg ikke syns det er såå ille å dra på jobb er pga de folkene jeg jobber med :P

Kjedelig at du sliter med motivasjon og arbeidslyst. Men fint at du jobber et sted med godt arbeidsmiljlø da! Det har mye å si at du har gode kollegaer.

Jeg jobber som sagt for meg selv, og merker at jeg savner å ha et miljø rundt meg. Tenker da ikke på kunder og forretningsforbindelser, men den daglige gode kontakten med nære kollegaer man kan spøke med og dele frustrasjoner og gleder med.

Men jeg elsker jobben min og synes det er helt topp. Er veldig stolt over det jeg har fått til. Heldigvis går omsetningen oppover, så det lover jo godt :-)

Skrevet

Vi på jobben vår har fremleie på ett kontor til ei som dreiv for seg selv og hadde hjemmekontor. Hun er kjempefornøyd med å ha fellesskap med oss i lunsjen - hun syntes det var fryktelig tungt å bare være hjemme og ikke treffe folk på vanlige arbeidsdager.

Kanskje det kunne være noe for deg?

Skrevet

Vi på jobben vår har fremleie på ett kontor til ei som dreiv for seg selv og hadde hjemmekontor. Hun er kjempefornøyd med å ha fellesskap med oss i lunsjen - hun syntes det var fryktelig tungt å bare være hjemme og ikke treffe folk på vanlige arbeidsdager.

Kanskje det kunne være noe for deg?

Hørtes ut som en god idé. Men tok hun da bare kontakt med bedrifter hun kunne tenke seg å leie hos?

Siden jeg er i oppstartsfasen har jeg neppe råd til det med det første. Men kanskje om noen måneder, eller et halvt år.

Hjelper på humøret å få slike gode ideer - takk skal du ha!

Skrevet

Hørtes ut som en god idé. Men tok hun da bare kontakt med bedrifter hun kunne tenke seg å leie hos?

Siden jeg er i oppstartsfasen har jeg neppe råd til det med det første. Men kanskje om noen måneder, eller et halvt år.

Hjelper på humøret å få slike gode ideer - takk skal du ha!

Ja, hun tok kontakt med sjefen min - og hun driver med noe som er litt i samme bransjen som oss, så det passet fint for oss å få henne inn til oss :-)

Det trenger ikke være så dyrt. Hun betaler vel egentlig bare for de få kvadratmeterne hun dispnerer, og lite for fellesareaer

Skrevet

Kjedelig at du sliter med motivasjon og arbeidslyst. Men fint at du jobber et sted med godt arbeidsmiljlø da! Det har mye å si at du har gode kollegaer.

Jeg jobber som sagt for meg selv, og merker at jeg savner å ha et miljø rundt meg. Tenker da ikke på kunder og forretningsforbindelser, men den daglige gode kontakten med nære kollegaer man kan spøke med og dele frustrasjoner og gleder med.

Men jeg elsker jobben min og synes det er helt topp. Er veldig stolt over det jeg har fått til. Heldigvis går omsetningen oppover, så det lover jo godt :-)

jeg ville heller hatt en jobb jeg kunne jobbet med hjemme jeg :) bare meg selv å tenke på liksom.. :) Men det kan jo fort bli stusselig det og..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...