Gå til innhold

Hva ville dere tenkt om kvinnen i dette paret


Gjest Jolena

Anbefalte innlegg

Hun: Karrierekvinne med god økonomi, langbent og pen, populær blant menn, i begynnelsen av 30-årene.

Han: Ingen utdannelse, kjip jobb, kortvokst, helt vanligt normalt utseende, men ikke spesielt draget på damene generelt. Han er også endel yngre enn henne.

Helt ærlig, sånn rent overfladisk. Hva ville dere tenkt om denne kvinnen som valgte denne mannen, dersom dere ikke kjente henne så godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mine tanker her i dag.

At utseende ikke er det viktigste for henne, men indre kvaliteter og ikke minst at hun ser etter sjarm.

Pene mannfolk mangler sjarm! Og de er egoistiske.

Er sikker på at kjæresten hennes forguder henne og hvem liker ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke ha kommet med noe, så lenge det ser ut som paret har det bra sammen så reagerer ikke jeg på aldersforskjell, utdannelse eller utseende. Det jeg kan reagere på er om de ikke har samme "språk" / samme interessene feks. at han bryr seg bare om siste playstation spill mens hun er interessert hva som skjer på nyhetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet faktisk ikke hva jeg hadde tenkt. Jeg legger ikke stor vekt på vellykkethet og lovpriser ikke de som har de hippeste og beste jobbene. Jobb interesserer meg ekstremt lite, snakker nesten aldri om det. Jeg er faktisk ikke helt sikker på hva alle vennene mine driver med.. (litt perifere venner altså)

Denne korte og i dine øyne litt misslykkede mannen er nok en hyggelig fyr med mange gode egenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker? ikke stort. Men det hender jo at jeg har tenkt tanken på hva noen ser i andre, men utover det så er ikke dette noe jeg har noe med og tenker ikke videre over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender jeg lurer på hva noen ser i sin partner, og regner jo alltid med at vedkommende har noen mer eller mindre fremtredende gode egenskaper.

Så også i tilfellet du nevner.

Ville du tenkt annerledes om mannen var den "vellykkede"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker lite over sånt, men;

Jeg møtte tilfeldigvis en skolevenninne, pen sånn, etter 4 år uten å ha sett henne. Vi ble stående å jabbe litt oppdaterende, og rundt oss svirret en noe yngre mann, som ikke så ut til å være helt på stasjon. Jeg skulle akkurat til å spørre om han hadde mistet støttekontakten sin, da hun fortalte at hun straks skulle gifte seg med NN, og presenterte han for meg *dån*

Forøvrig så er jeg ikke den eneste som ble temmelig overrasket over pripne snella sitt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest not right now

Jeg tenker lite over sånt, men;

Jeg møtte tilfeldigvis en skolevenninne, pen sånn, etter 4 år uten å ha sett henne. Vi ble stående å jabbe litt oppdaterende, og rundt oss svirret en noe yngre mann, som ikke så ut til å være helt på stasjon. Jeg skulle akkurat til å spørre om han hadde mistet støttekontakten sin, da hun fortalte at hun straks skulle gifte seg med NN, og presenterte han for meg *dån*

Forøvrig så er jeg ikke den eneste som ble temmelig overrasket over pripne snella sitt valg.

Uffda, håper det ikke var meg du møtte på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei - tenk å være sammen med en som er under gjennomsnittet høy! Det må jo være krise?!

Jeg hadde ikke tenkt over det tror jeg. Ikke så lenge han er snill med henne. Men om kvinner som holder sammen med menn som behandler dem svært dårlig tenker jeg at "han må være en djevel i sengen for å veie opp for det der!"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver vanlilgvis ikke å vurderer folk jeg kjenner og møter.

For at jeg skulle reagert, måtte det nok vært noe som virket veldig feil. For eksempel at de ikke var snille mot hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jeg tenke noe om henne og hennes valg? Hadde nok knapt oppdaget det.

Det jeg legger merke til blant par er først og fremst kjemien dem imellom. Om de ser ut til å ha det fint sammen, verdsetter hverandre, snakker pent om og respekterer hverandre.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enten det eller det

Det kan være to forklaringer her. Enten er hun så sterk at hun skremmer bort de fleste mannfolk eller så ville jeg tenkt at hun fikk en god kjemi med dene mannen. Mange kan faktisk oppleve å bli forelsket i en person som ikke var deres idealbilde for en partner i det hele tatt. Måtte nesten sett dette paret før jeg kunne gjort meg opp en mening. Egentlig så bryr det meg ikke i det hele tatt hvem som blir sammen med hvem så jeg tror ikke jeg hadde tenkt over det i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville kanskje tenkt at det var underlig, men at hun da iallefall valgte av kjærlighet og ikke noe annet. Og hurra for det! .

Hadde mannen derimot vært styrtrik i tillegg til de andre kvalifikasjonene du nevner, så hadde jeg vel kanskje tenkt mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit om mange som beskrev meg og min eks på den måten: jeg er høy og blond og hva noen vil kalle for "pen", har laaang utdannelse og stort nettverk. Eksen min er ikke høy, er ganske overvektig, temmelig "nørd" mht sine interesser og kan koble vekk (sosialt) når situasjoner eller folk ikke interesserer ham. Han holdt vanntette skott mellom sine private bekjente og sine jobbkontakter, og blander ikke "business and pleasure". Så mange har nok oppfattet han som sosialt håpløs.

Men hva sier det om meg, oss og vårt forhold? Det sier at jeg er en av dem som kjenner ham både privat og profesjonelt, og derfor har hatt den store glede å se hans faglige oppslukthet i sin profesjon - der han er suveren! - og dermed ble jeg også oppmerksom på hvorfor han holder jobb og privatliv fra hverandre, og hvorfor han virker "nørdete". Det bunner i en stor konsentrasjon og lidenskap for sitt fagfelt. Noe jeg deler, siden vi er i samme bransje og møttes på den arenaen. Han har ingen utdannelse, men slår meg i faglig dyktighet pga ekstreme talenter.

Mht utseendet osv så er det jo sånn at vi elsker ikke mennesker fordi de er vakre, vi syns de er vakre fordi vi elsker dem. Sånn hadde jeg det. Fedme osv var en biting, noe jeg ikke var glad for, men det dreide seg mer om helse enn om estetikk. Jeg var kjempeglad i den tykke pondusen hans og pleide å stryke den når jeg lå i armkroken om kveldene. Seksuelt funket det også kjempebra.

Husk: Det er mange grunner til å elske et menneske, og de fleste av dem er usynlige på utsiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du kunne ha beskrevet mannen din på samme måte, skjønner jeg?

Bare den "yngre" biten ;). Men etter å ha lest axcias innlegg skjønner jeg jo at mennesker tenker mye rart om mennesker de møter ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...