Gå til innhold

Hva ville dere tenkt om kvinnen i dette paret


Gjest Jolena

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville tenkt at dette innlegget er skrevet av denne kvinnen, som er veldig oppatt av hva andre synes, og derfor er såpass overfladisk at hun kan finne på å dumpe denne mannen fordi han ikke er bra nok i andres øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at du er ute etter et bestemt svar her? Eller at du ønsker å sjekke hvor mye/lite "dømmende" vi er? Vel, jeg er kanskje pittelitt overrasket over at så mange som bruker (så mye) tid på å engasjere seg i saker de ikke har noe med i livene til folk de ikke kjenner likevel sier at de ikke har noen mening om andre.... Sjelden jeg bruker ordet politisk korrekt, men akkurat denne gangen lå det faktisk nær, synes jeg ;)

Er det ikke slik at de aller fleste velger en partner som matcher dem selv og/eller deres bilde av seg selv på forskjellige variabler? Altså at en kan tenke seg at kvinnen i dette paret har et annet bilde av seg selv enn det omgivelsene har av henne og at denne mannen matcher det bildet? Ellers fins det selvfølgelig alle mulige "smarte" svar på hvorfor vi akkurat vårt valg er fritt og uavhengig, selv om både evolusjonspsykologer og andre psykologer forteller oss at vi på ingen måte velger så fritt som vi tror. Eller? Fortell hva du tenker, da vel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At utseende ikke er det viktigste for henne, men indre kvaliteter og ikke minst at hun ser etter sjarm.

Pene mannfolk mangler sjarm! Og de er egoistiske.

Er sikker på at kjæresten hennes forguder henne og hvem liker ikke det?

''Pene mannfolk mangler sjarm! Og de er egoistiske. ''

Jøss, det var da voldsomt til generalisering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tenkt at dette innlegget er skrevet av denne kvinnen, som er veldig oppatt av hva andre synes, og derfor er såpass overfladisk at hun kan finne på å dumpe denne mannen fordi han ikke er bra nok i andres øyne.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At kvinnen mener mannen har mange gode kvaliteter sånn ellers som veier opp for det negative.

Og kanskje ikke hun anser den "kjipe jobben" eller "manglende utdannelsen" som noe særlig negativt heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Og kanskje ikke hun anser den "kjipe jobben" eller "manglende utdannelsen" som noe særlig negativt heller...

Nei, det er nå sant:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Forskjell i utdanning og utseende ville jeg ikke tenkt mye på. Forskjell i sosial intelligens og generelt kompetansenivå ville jeg tenkt på - og tenker jeg på når jeg møter par. (Generelt kompetansenivå trenger IKKE henge sammen med utdanning) Blir alltid litt forbauset når jeg treffer par hvor den ene er sosialt "på høyden" og den andre er "bambi på isen" når det gjelder å mestre sosiale arenaer. Synes slike forskjeller er mye mer iøyenfallende enn forskjeller i utdanning, innkekt, penhet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tenkt at dette innlegget er skrevet av denne kvinnen, som er veldig oppatt av hva andre synes, og derfor er såpass overfladisk at hun kan finne på å dumpe denne mannen fordi han ikke er bra nok i andres øyne.

Samme tenkte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg ville tenkt at dette innlegget er skrevet av denne kvinnen, som er veldig oppatt av hva andre synes, og derfor er såpass overfladisk at hun kan finne på å dumpe denne mannen fordi han ikke er bra nok i andres øyne.

Det har du nok helt rett i. Men det er ikke sikkert at hun er overfladisk, bare usikker med liten selvsikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke så mye over "statusen" til folk, og hva de driver med yrkesmessig.

Og når det gjelder folk jeg ikke kjenner så godt, så har jeg heller ingen forutsetning for å mene noe om hvorvidt de passer sammen på det personlige plan.

Men utseende derimot, er jo noe av det første man legger merke til.

Så Ja, jeg er såpass "overfladisk" at jeg kan stusse litt når jeg møter par som tilsynelatende er en "mismatch" i fremtoning, alder, eller utseende.

Men jeg må presisere at dette inntrykket kan endre seg hvis jeg blir bedre kjent med dem, og da forstår hvilken egenskaper de ser hos hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker vel kanskje først og fremst på at det ikke er intellektuell stimuli hun er ute etter.

Hadde selv en vennine som var litt over 40, hun kunne ha fått hvem hun ville på sin egen alder, men hun snakket hele tiden om at hun skulle ha en mann på 25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...