Gå til innhold

Tamiflu eller svinevaksine?


Gjest tvilende mamma

Anbefalte innlegg

Gjest tvilende mamma

Hvis Tamiflu virker forebyggende, kan jeg ikke heller gi det til mine barn enn å få dem vaksinert? Jeg er så i tvil om den vaksinen. Vil Tamiflu være et slags brukbart "kompromiss"? Jeg har en pakke liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tamiflu skal vel ikke brukes forebyggende? Men tas innen to dager etter at man blir syk.

Jo, man kan ta det forebyggende også, f eks hvis en uvaksinert person i risikosonen bor sammen med en influensasyk. Sønnen til nickløs fikk det forebyggende først, men fikk likevel influensaen, trolig lettere variant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, man kan ta det forebyggende også, f eks hvis en uvaksinert person i risikosonen bor sammen med en influensasyk. Sønnen til nickløs fikk det forebyggende først, men fikk likevel influensaen, trolig lettere variant.

Ok. Jeg gir meg. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men man kan jo ikke ta tamiflu i månedsvis. Det snakkes jo om at h1n1-viruset antas å ville rullere jorda rundt i flere 'bølger'.

Det antas i hvert fall at den vil komme tilbake hvert år, som en vanlig sesonginfluensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det antas i hvert fall at den vil komme tilbake hvert år, som en vanlig sesonginfluensa.

Ja, så en vaaksine kan derfor være nyttig også for fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så en vaaksine kan derfor være nyttig også for fremtiden.

Eller vi har godt av å opparbeide immunforsvaret vårt helt på egenhånd til å motstå dette viruset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var imot vaksina, så fikk prakka på meg tamiflu. Trodde jeg skulle dø av av de. En tamiflu var som å kjøre karusell i fylla. Helt grusomt, satt hele kvelden og holdt meg fast i sofaen.

Så da tok jeg vaksina, litt vondt i armen i 2 til 3 dager og ferdig med det.

Sikkert forskjell fra folk til folk, men jeg tar aldri tamiflu igjen med mindre jeg er mer døende en vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tamiflu kan også ha bivirkninger, så jeg tror ikke nødvendigvis bruk av tamiflu er heldig dersom det ikke er nødvendig? Hvis du ikke ønsker å ta vaksinen, så ville jeg hatt tamiflu i beredskap _dersom_ sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller vi har godt av å opparbeide immunforsvaret vårt helt på egenhånd til å motstå dette viruset?

Da må du bli syk, da:-)

Vis meg noe som helst dokuemtasjon på at vaksiner beskytter dårligere enn det å ha selve sykdommen. Jeg hadde som barn meslinger, kusma og røde hunder, mens min sønn er 'bare' vaksinert mot disse sykdommene.

Jeg tror ikke ett sekund at hans immunsystem er dårligere av denn grunn. Tvert i mot kan det gi langvarige skader og problemer å utsettes for sykdommer. Tenk bare på de guttene som fikk kusma i ballene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var imot vaksina, så fikk prakka på meg tamiflu. Trodde jeg skulle dø av av de. En tamiflu var som å kjøre karusell i fylla. Helt grusomt, satt hele kvelden og holdt meg fast i sofaen.

Så da tok jeg vaksina, litt vondt i armen i 2 til 3 dager og ferdig med det.

Sikkert forskjell fra folk til folk, men jeg tar aldri tamiflu igjen med mindre jeg er mer døende en vanlig.

Nå snakker du vel om korttidsbivirkningene? Men det er jo langtidsbivirkingene som er skumle:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må du bli syk, da:-)

Vis meg noe som helst dokuemtasjon på at vaksiner beskytter dårligere enn det å ha selve sykdommen. Jeg hadde som barn meslinger, kusma og røde hunder, mens min sønn er 'bare' vaksinert mot disse sykdommene.

Jeg tror ikke ett sekund at hans immunsystem er dårligere av denn grunn. Tvert i mot kan det gi langvarige skader og problemer å utsettes for sykdommer. Tenk bare på de guttene som fikk kusma i ballene?

Jeg velger å se bort fra det folkelige ordet baller og hikster heller over ordet denn! Denn??? Morsan.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du bli syk, da:-)

Vis meg noe som helst dokuemtasjon på at vaksiner beskytter dårligere enn det å ha selve sykdommen. Jeg hadde som barn meslinger, kusma og røde hunder, mens min sønn er 'bare' vaksinert mot disse sykdommene.

Jeg tror ikke ett sekund at hans immunsystem er dårligere av denn grunn. Tvert i mot kan det gi langvarige skader og problemer å utsettes for sykdommer. Tenk bare på de guttene som fikk kusma i ballene?

Kunne ikke vært mer enig!

Hysteriet mot svieinfluensavaksinen har nådd utrolige høyder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du bli syk, da:-)

Vis meg noe som helst dokuemtasjon på at vaksiner beskytter dårligere enn det å ha selve sykdommen. Jeg hadde som barn meslinger, kusma og røde hunder, mens min sønn er 'bare' vaksinert mot disse sykdommene.

Jeg tror ikke ett sekund at hans immunsystem er dårligere av denn grunn. Tvert i mot kan det gi langvarige skader og problemer å utsettes for sykdommer. Tenk bare på de guttene som fikk kusma i ballene?

Vaksiner inneholder mange uheldige stoffer. Kvikkesølv og formaldehyd er jo kjente ingredienser i svineinfluensavaksinen. Ikke akkurat helsekost :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å se bort fra det folkelige ordet baller og hikster heller over ordet denn! Denn??? Morsan.....

det var vel ingenting mot "dokuemtasjon"! ;-) Ligger på sofaen og skriver på en miniatyr-pc, og ofte blir det dobbeltbokstaver som kommer...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksiner inneholder mange uheldige stoffer. Kvikkesølv og formaldehyd er jo kjente ingredienser i svineinfluensavaksinen. Ikke akkurat helsekost :-(

Nei, det beste er selvsagt å slippe _både_ vaksine _og_ sykdom!

Men det å unnlate vaksiner, f eks mot MMR, hjelper bare dersom tilstrekkelig mange av "de andre" vaksinerer sine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Jeg har ikke lest meg opp på denne vaksina, men hva er det som skal være verre med denne vaksina enn andre vaksiner?

Kan dere som har lest om det, fortelle meg det?

Vi har da tatt vaksiner mot det meste. De siste årene har jeg tatt sesonginfluensavaksine hvert år, fordi jeg får den gjennom jobben. Ellers hadde jeg nok ikke dillet meg til legen for å ta den.

Ingen av vaksinene har skadet meg. Jeg har sluppet influensa de siste årene og det er deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker du vel om korttidsbivirkningene? Men det er jo langtidsbivirkingene som er skumle:-(

På svinevaksina ? Svinevaksina inneholder akkurat det samme som vanlig sesong influensa vaksine og den har jeg ikke død av. Enda jeg har tatt den i 4 år nå.

Den eneste forskjellen mellom sesong influensa vaksine og svine vaksina, er at sistnevnte inneholder nye antistoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...