Gå til innhold

Tamiflu eller svinevaksine?


Gjest tvilende mamma

Anbefalte innlegg

På svinevaksina ? Svinevaksina inneholder akkurat det samme som vanlig sesong influensa vaksine og den har jeg ikke død av. Enda jeg har tatt den i 4 år nå.

Den eneste forskjellen mellom sesong influensa vaksine og svine vaksina, er at sistnevnte inneholder nye antistoffer.

Den som lever får se :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den som lever får se :-)

Jeg vil nå heller ta vaksina, enn å være ansvarlig for at dette blir en Pandemi som varer i flere år.

Svineinfluensa inneholder vanlig menneskelig influnsa, som er smittsom, men ikke mye dødelig. Det inneholder også fugleinfluensa, som er 60 % dødelig, men ikke smittsomt.

Så når dette begynner å mutere, for det vil det garantert. Da har vi det gående her.

Finnes jo nesten ikke folk som har egne meninger om dette svineriet, enten er man påvirket av media eller så er man påvirket av motstanderne.

Det nekter jeg å være et offer for. Så får heller alle andre gjøre som de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nå heller ta vaksina, enn å være ansvarlig for at dette blir en Pandemi som varer i flere år.

Svineinfluensa inneholder vanlig menneskelig influnsa, som er smittsom, men ikke mye dødelig. Det inneholder også fugleinfluensa, som er 60 % dødelig, men ikke smittsomt.

Så når dette begynner å mutere, for det vil det garantert. Da har vi det gående her.

Finnes jo nesten ikke folk som har egne meninger om dette svineriet, enten er man påvirket av media eller så er man påvirket av motstanderne.

Det nekter jeg å være et offer for. Så får heller alle andre gjøre som de vil.

Hvem er du påvirket av da- når du har tatt vaksinen? Påvirkning er vi alle utsatt for, enten vi vil, eller ikke. Det er ikke til å unngå i disse tider hvor all mulig informasjon er tilgjengelig hele tiden. Og det er kanskje vår ulykke - for alt jeg vet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest meg opp på denne vaksina, men hva er det som skal være verre med denne vaksina enn andre vaksiner?

Kan dere som har lest om det, fortelle meg det?

Vi har da tatt vaksiner mot det meste. De siste årene har jeg tatt sesonginfluensavaksine hvert år, fordi jeg får den gjennom jobben. Ellers hadde jeg nok ikke dillet meg til legen for å ta den.

Ingen av vaksinene har skadet meg. Jeg har sluppet influensa de siste årene og det er deilig.

Jeg vet ærlig talt ikke hva som skal være verre. Det er jo vanlig sesong influensa vaksine de har gått utifra og bare tilsatt litt svineri antistoffer og sånt,

Men det grunnleggende er jo det samme, Begge vaksinene beskytter mot type A og B influensa. Men de er forskjellige i virkning for de at beskytter mot forskjellige undertyper.

Derfor det kommer nye hvert år. De må finne undertypene.

mvh, veldig enkelt forklart håper jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er du påvirket av da- når du har tatt vaksinen? Påvirkning er vi alle utsatt for, enten vi vil, eller ikke. Det er ikke til å unngå i disse tider hvor all mulig informasjon er tilgjengelig hele tiden. Og det er kanskje vår ulykke - for alt jeg vet....

Alle blir vi utsatt for påvirkninger. Men jeg prøvde å være så nøytal som mulig, lese hva motstanderne mente og hva media mente. Det ga meg jo ingenting. Så da ga jeg F i det.

Det er som å velge hvilken av foreldrene du skal bo hos etter en skilsmisse.

Så jeg valgte heller å se på de rundt meg som har tatt vaksina, se på de rundt meg hvor syke de ble. Hvor mange som ble syke og hvor mange som ikke ble det.

Jeg valgte å drite i alt som ble sagt for og mot fra begge sider. Så jeg leste heller generell fakta om influensaen, hva den består, hvorfor er den farlig, hvorfor burde vi vaksineres osv.

Lagde rett å slett min egen for og imot liste i forhold til hva jeg leste om det, hva jeg hørte og opplevde i forhold til de rundt meg og etter nøye vurdering så valgte jeg å ta den.

Da hadde jeg lest så mye om influensaen at jeg kunne gått opp til eksamen i overtyper og undertyper og mutering og hele pakka.

Svineriet virker ikke som det verste som har skjedd her i verden, men det er en mulighet for at det kan bli verre og da vil ikke jeg stille bakerst i køen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle blir vi utsatt for påvirkninger. Men jeg prøvde å være så nøytal som mulig, lese hva motstanderne mente og hva media mente. Det ga meg jo ingenting. Så da ga jeg F i det.

Det er som å velge hvilken av foreldrene du skal bo hos etter en skilsmisse.

Så jeg valgte heller å se på de rundt meg som har tatt vaksina, se på de rundt meg hvor syke de ble. Hvor mange som ble syke og hvor mange som ikke ble det.

Jeg valgte å drite i alt som ble sagt for og mot fra begge sider. Så jeg leste heller generell fakta om influensaen, hva den består, hvorfor er den farlig, hvorfor burde vi vaksineres osv.

Lagde rett å slett min egen for og imot liste i forhold til hva jeg leste om det, hva jeg hørte og opplevde i forhold til de rundt meg og etter nøye vurdering så valgte jeg å ta den.

Da hadde jeg lest så mye om influensaen at jeg kunne gått opp til eksamen i overtyper og undertyper og mutering og hele pakka.

Svineriet virker ikke som det verste som har skjedd her i verden, men det er en mulighet for at det kan bli verre og da vil ikke jeg stille bakerst i køen.

Dette virker jo som kloke tanker. Men det er det jo så mange tanker som gjør rundt dette. Veldig vanskelig, rett og slett. Jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal tro og tenke. Og jeg kan ikke huske å ha vært borti noe lignende før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...