Gå til innhold

Handletur i Sverige


astridny

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi hadde tenkt å ta oss en tur til sverige,men hva er det som lønner seg å kjøpe der av matvarer?

Det er flere år siden vi har vært på Harrytur. :-)

Kom gjerne med masse tips :-)

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tobakk/sigaretter/snus. hvis dere røyker eller snuser (noe dere sikkert ikke gjør) , lettsaltet flesk, kylling, kyllingvinger, kjøttdeig/karbonadedeig, brusbokser, øl/vin, koteletter og annet kjøtt, mange typer grønnsaker :-)

Det som også er litt artig med å handle i Sverige er et helt annerledes, og mye større vareutvalg i dagligvarebutikkene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Østenfra sol og vestenfra måne

Røyk/snus/øl/vin, naturligvis, og alt av kjøtt. Spesielt billig er svinefilet og kyllingfileter.

Frukt og grønnsaker er det ingen vits i å kjøpe der.

Brus som brus er billigere å kjøpe i Norge, men hvis dere helst vil ha bokser er de billigere der borte.

Alt av godis unntatt smågodt er rimeligere der.

Riskaker og tørrvarer samt frokostblandinger kan du gjøre kupp på.

Lettprodukter av meierivarer og juicer.

Strengt tatt det meste, unntatt frukt og grønt samt brus.

Husk også å ta turen innom apoteket.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyk/snus/øl/vin, naturligvis, og alt av kjøtt. Spesielt billig er svinefilet og kyllingfileter.

Frukt og grønnsaker er det ingen vits i å kjøpe der.

Brus som brus er billigere å kjøpe i Norge, men hvis dere helst vil ha bokser er de billigere der borte.

Alt av godis unntatt smågodt er rimeligere der.

Riskaker og tørrvarer samt frokostblandinger kan du gjøre kupp på.

Lettprodukter av meierivarer og juicer.

Strengt tatt det meste, unntatt frukt og grønt samt brus.

Husk også å ta turen innom apoteket.

God tur!

''Frukt og grønnsaker er det ingen vits i å kjøpe der''

Jeg betaler bare halvparten for f.eks. cherrytomater. Og kvaliteten på frukt og grønnsaker er jevnt over bedre. Og de svenske potetetene "King Edward" er kjempegode :-)

Når det gjelder det billige godteriet, så får man det man betaler for...Smaken kan ikke samenlignes med "vårt godteri", synes jeg. Særlig gjelder dette det som kjøpes i "løs vekt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Østenfra sol og vestenfra måne

''Frukt og grønnsaker er det ingen vits i å kjøpe der''

Jeg betaler bare halvparten for f.eks. cherrytomater. Og kvaliteten på frukt og grønnsaker er jevnt over bedre. Og de svenske potetetene "King Edward" er kjempegode :-)

Når det gjelder det billige godteriet, så får man det man betaler for...Smaken kan ikke samenlignes med "vårt godteri", synes jeg. Særlig gjelder dette det som kjøpes i "løs vekt".

Har motsatt opplevelse av frukt og grønt i forhold til deg: Dårligere smak og dyrere samt dårligere kvalitet.

Smågodt skjønte jeg ikke hva du mente med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har motsatt opplevelse av frukt og grønt i forhold til deg: Dårligere smak og dyrere samt dårligere kvalitet.

Smågodt skjønte jeg ikke hva du mente med.

Ok, da har vi forskejllige erfaringer.

Smågodtet er jo ikke så godt som det norske smågodet. Det er vi i hvert fall enige om vi som bor i grensetraktene her hvor jeg bor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tobakk/sigaretter/snus. hvis dere røyker eller snuser (noe dere sikkert ikke gjør) , lettsaltet flesk, kylling, kyllingvinger, kjøttdeig/karbonadedeig, brusbokser, øl/vin, koteletter og annet kjøtt, mange typer grønnsaker :-)

Det som også er litt artig med å handle i Sverige er et helt annerledes, og mye større vareutvalg i dagligvarebutikkene :-)

Er det noen spesielle butikker som er ektra billig,eller har de samme pris de kjedene der. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen spesielle butikker som er ektra billig,eller har de samme pris de kjedene der. ?

Tror det er billigere på Svinesund enn på Nordbysenteret. Men Nordbysenteret er jo blitt veldig flott og stort da. Så det er verdt å dra innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fattigmor

Tror det er billigere på Svinesund enn på Nordbysenteret. Men Nordbysenteret er jo blitt veldig flott og stort da. Så det er verdt å dra innom.

he-he også blir det dobbelt så dyrt der:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he-he også blir det dobbelt så dyrt der:o)

?

Det er jo kjekt å få kjøpt klær, sko og sportsutstyr til billig svenskekrone. Jeg tenkte mer på at maten vistnok er rimeligere på Svinesund. Men vi orker bare Nordbysenteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fattigmor

Alt av Kjøtt. Tobakk. Barnemat på Glass.Torki -vaskepulver.Poteter-en del Hermetikk-Olje .Svinesund er best! På Nordby blir man fristet til å kjøpe seg bort. Vi sparer 4000.-

i mnd på å handle Matvarer og Tobakk :o)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fattigmor

?

Det er jo kjekt å få kjøpt klær, sko og sportsutstyr til billig svenskekrone. Jeg tenkte mer på at maten vistnok er rimeligere på Svinesund. Men vi orker bare Nordbysenteret.

Har vært i en del Klærsbutikker der, men synes ikke det er noe billigere der. Men så fant jeg heller ikke noe jeg likte da!

Stikker innom noen bra Butikker , her jeg bor ..med 50% avslag

får jeg bestandig noe skikkelig bra Kvalitet!

Kjøper meg bare litt Klær 1-2 ganger i året..og da er jeg litt kresen:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i en del Klærsbutikker der, men synes ikke det er noe billigere der. Men så fant jeg heller ikke noe jeg likte da!

Stikker innom noen bra Butikker , her jeg bor ..med 50% avslag

får jeg bestandig noe skikkelig bra Kvalitet!

Kjøper meg bare litt Klær 1-2 ganger i året..og da er jeg litt kresen:0)

Jeg har kjøpt sportsklær til barnet til gode priser synes jeg. Også blir det jo 20% i valutaforskjell i tillegg. Den vanlige sportsbutikken der er best. Ligger i andre etasje, rett over noen spisesteder. Treningsbuksa fant jeg faktisk på tilbud. Tror den kom på 150 kr til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fattigmor

Jeg har kjøpt sportsklær til barnet til gode priser synes jeg. Også blir det jo 20% i valutaforskjell i tillegg. Den vanlige sportsbutikken der er best. Ligger i andre etasje, rett over noen spisesteder. Treningsbuksa fant jeg faktisk på tilbud. Tror den kom på 150 kr til slutt :)

Sportsbutikken har jeg ikke vært innom..men dere unge er sikkert mye flinkere til å finne Klær og sportsutstyr til de små:0)

Jeg sliter med store Kjøpesentre og masse butikker, da finner jeg ingenting! he-he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportsbutikken har jeg ikke vært innom..men dere unge er sikkert mye flinkere til å finne Klær og sportsutstyr til de små:0)

Jeg sliter med store Kjøpesentre og masse butikker, da finner jeg ingenting! he-he

Vi unge?

:) Du kan ikke lese av nicket mitt hvor gammel jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Alt av Kjøtt. Tobakk. Barnemat på Glass.Torki -vaskepulver.Poteter-en del Hermetikk-Olje .Svinesund er best! På Nordby blir man fristet til å kjøpe seg bort. Vi sparer 4000.-

i mnd på å handle Matvarer og Tobakk :o)))

Poteter skal man IKKE kjøpe i Sverige. Det er forbudt. Hørte på nyhetene for en liten stund siden at det er forbudt å inføre for å unngå potetsykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bor oppå svenskegrensa!

du kjøper kjøtt, salt flesk, karbonadedeig, kyllingprodukter. Frosne grønnsaker. Ost 20 -30 kr billigere pr kilo. Melk og margarinprodukter. Kjøttpålegg, men vær litt obs på kvaliteten. Vaskemiddel til klær. Matolje, UncelBens- sauser (hvis man liker dem), kaffe (kanskje ikke så mye billigere, men mye bedre, vi bruker Løfbergs Lilla) ulike tesorter som vi ikke får tak i her hjemme. Hvetekaka, er det samme som vårt polarbrød. Barnemat, på glass. Smågodt/eller løsvektsgodteri. Tobakk, snus og brennevin, vin er som regel billigere her hjemme. Ellers bør du unngå: poteter, (er forbudt å ta med over grensen), løken er ofte veldig dårlig, ikke fall for fristelsen til åkjøpe blandingsprodukter - smaker ofte helt "pyton". Et lite tips til slutt - handel med VISA, ikke bruk bankaksept,. Du får en kronekurs som noen steder er helt på viddene. Noen steder forsøker de seg på krone mot krone. Eller veksle inn til svenske før du reiser over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fattigmor

Vi unge?

:) Du kan ikke lese av nicket mitt hvor gammel jeg er.

HE-HE tok en rå sjangs! 31 og barnet du kjøpte til.

Kansje det ikke var ditt barn heller? pytt-pytt :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fattigmor

Poteter skal man IKKE kjøpe i Sverige. Det er forbudt. Hørte på nyhetene for en liten stund siden at det er forbudt å inføre for å unngå potetsykdommer.

Det visste jeg ikke! Takk for tipset:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Frukt og grønnsaker er det ingen vits i å kjøpe der''

Jeg betaler bare halvparten for f.eks. cherrytomater. Og kvaliteten på frukt og grønnsaker er jevnt over bedre. Og de svenske potetetene "King Edward" er kjempegode :-)

Når det gjelder det billige godteriet, så får man det man betaler for...Smaken kan ikke samenlignes med "vårt godteri", synes jeg. Særlig gjelder dette det som kjøpes i "løs vekt".

Men de har jo alle typer Minde sjokolade i løsvekt der :o) Til 5 kr hg eller hva det er :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...