Gå til innhold

Handletur i Sverige


astridny

Anbefalte innlegg

du kjøper kjøtt, salt flesk, karbonadedeig, kyllingprodukter. Frosne grønnsaker. Ost 20 -30 kr billigere pr kilo. Melk og margarinprodukter. Kjøttpålegg, men vær litt obs på kvaliteten. Vaskemiddel til klær. Matolje, UncelBens- sauser (hvis man liker dem), kaffe (kanskje ikke så mye billigere, men mye bedre, vi bruker Løfbergs Lilla) ulike tesorter som vi ikke får tak i her hjemme. Hvetekaka, er det samme som vårt polarbrød. Barnemat, på glass. Smågodt/eller løsvektsgodteri. Tobakk, snus og brennevin, vin er som regel billigere her hjemme. Ellers bør du unngå: poteter, (er forbudt å ta med over grensen), løken er ofte veldig dårlig, ikke fall for fristelsen til åkjøpe blandingsprodukter - smaker ofte helt "pyton". Et lite tips til slutt - handel med VISA, ikke bruk bankaksept,. Du får en kronekurs som noen steder er helt på viddene. Noen steder forsøker de seg på krone mot krone. Eller veksle inn til svenske før du reiser over.

Hvordan styrer du om du handler med visa eller bankaxept? Er ikke begge deler på samme kortet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Østenfra sol og vestenfra måne

''Frukt og grønnsaker er det ingen vits i å kjøpe der''

Jeg betaler bare halvparten for f.eks. cherrytomater. Og kvaliteten på frukt og grønnsaker er jevnt over bedre. Og de svenske potetetene "King Edward" er kjempegode :-)

Når det gjelder det billige godteriet, så får man det man betaler for...Smaken kan ikke samenlignes med "vårt godteri", synes jeg. Særlig gjelder dette det som kjøpes i "løs vekt".

Psst: Poteter har du ikke lov å kjøpe, altså, blir du stoppet får du saftig bot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan styrer du om du handler med visa eller bankaxept? Er ikke begge deler på samme kortet?

De spør deg norsk eller svensk, så svarer du kredittkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De spør deg norsk eller svensk, så svarer du kredittkort.

Jeg har ikke kredittkort. Eller er visa et kredittkort selv om jeg ikke har noen kredittavtale knyttet til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kredittkort. Eller er visa et kredittkort selv om jeg ikke har noen kredittavtale knyttet til det?

Ja når du sier kredittkort tar de visa. Evt bare si Visa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poteter skal man IKKE kjøpe i Sverige. Det er forbudt. Hørte på nyhetene for en liten stund siden at det er forbudt å inføre for å unngå potetsykdommer.

Hvorfor er det forbudt? Har aldri hørt om det en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bor oppå svenskegrensa!

Jeg har ikke kredittkort. Eller er visa et kredittkort selv om jeg ikke har noen kredittavtale knyttet til det?

De fleste har et visakort på det vanlige bankkortet. Se etter om du har et visamerke oppe i et av hjørnene.Visa blir som regel trukket samme dagen, men det hender også at det kan gå et par dager, hvis du bruker det på fredag f.eks. Fordelen med Visa er at du får dagens bankkurs, og ikke taper mange kroner på butikkenes elendige kronekurs. Hvis du ikke har Visa eller kredittkort anbefaler jeg å veksle til svenske kroner før du reiser over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Sportsbutikken har jeg ikke vært innom..men dere unge er sikkert mye flinkere til å finne Klær og sportsutstyr til de små:0)

Jeg sliter med store Kjøpesentre og masse butikker, da finner jeg ingenting! he-he

''Jeg sliter med store Kjøpesentre og masse butikker, da finner jeg ingenting! he-he''

Da kan jeg ikke skjønne kommentaren om at det blir mye dyrere å stoppe på Nordbysenteret.

Vi handler alltid på¨Nordbysenteret, mulig matbutikken er billigere på selve svinesund, men der trives jeg absolutt ikke.

Dessuten har vi handlet en del andre varer også på Nordbysenteret, ting vi da allikevel trenger. Det har både vært billigere og i tillegg får du valutagevinsten. F.eks har jeg handlet en del eccosko i skobutikken der, som har vært litt rimeligere enn i butikken hjemme hos oss. Og i tillegg valutaen. En del apotekvarer handler vi også når vi er der. Sist gang fikk vi kjøpt en nedsatt dunjakke til datteren, satt ned fra nesten 3000 til 999,- Når du får trukket fra valutavinsten blir dette veldig rimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Hvorfor er det forbudt? Har aldri hørt om det en gang.

Det er fare for spredning av potetsykdommer som vi ikke har her i Norge. Sa de på nyhetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fattigmor

''Jeg sliter med store Kjøpesentre og masse butikker, da finner jeg ingenting! he-he''

Da kan jeg ikke skjønne kommentaren om at det blir mye dyrere å stoppe på Nordbysenteret.

Vi handler alltid på¨Nordbysenteret, mulig matbutikken er billigere på selve svinesund, men der trives jeg absolutt ikke.

Dessuten har vi handlet en del andre varer også på Nordbysenteret, ting vi da allikevel trenger. Det har både vært billigere og i tillegg får du valutagevinsten. F.eks har jeg handlet en del eccosko i skobutikken der, som har vært litt rimeligere enn i butikken hjemme hos oss. Og i tillegg valutaen. En del apotekvarer handler vi også når vi er der. Sist gang fikk vi kjøpt en nedsatt dunjakke til datteren, satt ned fra nesten 3000 til 999,- Når du får trukket fra valutavinsten blir dette veldig rimelig.

Jeg har da tråkket meg gjennom hele senteret noen ganger:0)))

Og ja, jeg har kjøpt en del forskjellige varer der...klart det er rimeligere.Poenget mitt var bare...at det blir dobbelt så dyrt å stikke innom der:0) man blir jo fristet til litt av hvert. Men klær..synes ikke jeg er noe billigere der uansett.Finner mye fint her hjemme,som er mye bedre! Min mening da!

Apoteket har jeg heller aldri vært innom...det skal jeg gjøre neste gang! :0))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper alltid meieriprodukter. (Melk, ost osv.) Mange kjøttvarer, og spesielt kjøttpålegg. Frukt og grønnsaker er også ofte billigere.

Jeg kjøper nok det meste der, ettersom det meste i hvert fall ikke er dyrer der.

Husk at du også må ta hensyn til kursen som er bra for tiden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...