Gå til innhold

Kjøkkenkvern


Gjest eke husmor

Anbefalte innlegg

Vanskelig å få et reelt bilde av størrelsen på bildet på linken din. Er den veldig stor?

Så at jernia også hadde en annen:

Mandelkvern sveico hvit

Produktnr.: 00240254

kr129,-

http://www.jernia.no/Produkter/Kj%C3%B8kken/Lage+mat/Sm%C3%A5varer?key=171148

Denne er jo ganske mye billigere, vet du om den har samme kvalitet som din? Om den er dyrere pga ekstrafunksjonene, eller om kvaliteten er bedre?

Den andre hadde jo tre tromler og flere funksjoner, den du linket til kan brukes bare til mandler og nøtter, egentlig da. Vi har nå most rå gulrøtter i vanlig mandelkvern med godt resultat, men et helvetets vaskearbeide av kverna etterpå. *Hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trist jente

Jeg tror jeg ved èn tidligere anledning har brukt et annet nick enn trist jente, Tenker at dersom jeg sier noe jeg ikke kan stå for i virkeligheten så er det ikke riktig å skrive det. Om jeg hadde et veldig flaut spørsmål ville jeg kanskje vurdert annet nick,

Grunnen til at jeg nå brukte et annet nick (som jeg selvfølgelig glemte å passe på i dag, siden jeg alltid er meg selv ellers) er at å bake kransekake skal være en overraskelse. Om jeg kommer med kransekake i familieselskap ville sikkert noen kunne fått et infarkt ;)

Derfor ville jeg være helt anonym i tilfelle noen i min familie følger med her. Tror ikke det. Men om de hadde gjort det så hadde de skjønt hvem jeg var.

Man skal ikke bruke ulike nick i samme tråd og jeg beklager glippen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Den andre hadde jo tre tromler og flere funksjoner, den du linket til kan brukes bare til mandler og nøtter, egentlig da. Vi har nå most rå gulrøtter i vanlig mandelkvern med godt resultat, men et helvetets vaskearbeide av kverna etterpå. *Hehe*

Jeg trenger egentlig bare nøttefunksjonen. Så det er der jeg er i tvil - om prisforskjellen kun skyldes at den andre har flere funksjoner, eller om det er forskjell i kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eller ....

Jeg tror jeg ved èn tidligere anledning har brukt et annet nick enn trist jente, Tenker at dersom jeg sier noe jeg ikke kan stå for i virkeligheten så er det ikke riktig å skrive det. Om jeg hadde et veldig flaut spørsmål ville jeg kanskje vurdert annet nick,

Grunnen til at jeg nå brukte et annet nick (som jeg selvfølgelig glemte å passe på i dag, siden jeg alltid er meg selv ellers) er at å bake kransekake skal være en overraskelse. Om jeg kommer med kransekake i familieselskap ville sikkert noen kunne fått et infarkt ;)

Derfor ville jeg være helt anonym i tilfelle noen i min familie følger med her. Tror ikke det. Men om de hadde gjort det så hadde de skjønt hvem jeg var.

Man skal ikke bruke ulike nick i samme tråd og jeg beklager glippen.

Tror ikke det har så mye å si her i denne kjøkkenkvern-tråden .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Tror ikke det har så mye å si her i denne kjøkkenkvern-tråden .....

Tror ikke det jeg heller. Men ville bare si ifra. Siden jeg alltid skriver med fast nick så tenkte jeg ikke på det nå. Men jeg skulle passet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ved èn tidligere anledning har brukt et annet nick enn trist jente, Tenker at dersom jeg sier noe jeg ikke kan stå for i virkeligheten så er det ikke riktig å skrive det. Om jeg hadde et veldig flaut spørsmål ville jeg kanskje vurdert annet nick,

Grunnen til at jeg nå brukte et annet nick (som jeg selvfølgelig glemte å passe på i dag, siden jeg alltid er meg selv ellers) er at å bake kransekake skal være en overraskelse. Om jeg kommer med kransekake i familieselskap ville sikkert noen kunne fått et infarkt ;)

Derfor ville jeg være helt anonym i tilfelle noen i min familie følger med her. Tror ikke det. Men om de hadde gjort det så hadde de skjønt hvem jeg var.

Man skal ikke bruke ulike nick i samme tråd og jeg beklager glippen.

Den regelen med ett nick i samme tråd er nok mest ment for tråder der det tar litt av og hvor man blir mer og mer usaklige mot hverandre. :o) Denne tråden var jo helt harmløs og det går nok helt fint. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skifter nick hele tiden

Jeg tror jeg ved èn tidligere anledning har brukt et annet nick enn trist jente, Tenker at dersom jeg sier noe jeg ikke kan stå for i virkeligheten så er det ikke riktig å skrive det. Om jeg hadde et veldig flaut spørsmål ville jeg kanskje vurdert annet nick,

Grunnen til at jeg nå brukte et annet nick (som jeg selvfølgelig glemte å passe på i dag, siden jeg alltid er meg selv ellers) er at å bake kransekake skal være en overraskelse. Om jeg kommer med kransekake i familieselskap ville sikkert noen kunne fått et infarkt ;)

Derfor ville jeg være helt anonym i tilfelle noen i min familie følger med her. Tror ikke det. Men om de hadde gjort det så hadde de skjønt hvem jeg var.

Man skal ikke bruke ulike nick i samme tråd og jeg beklager glippen.

Det går nok helt greit, i værste fall sier de bare til deg.

Og du bør IKKE skrifte for noen her hvorfor du bytter nick til et annet enn hva du bruker til vanlig. Det er ingen regler for at det ikke er lov her inne og det har faktisk ingen noe med heller.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å få et reelt bilde av størrelsen på bildet på linken din. Er den veldig stor?

Så at jernia også hadde en annen:

Mandelkvern sveico hvit

Produktnr.: 00240254

kr129,-

http://www.jernia.no/Produkter/Kj%C3%B8kken/Lage+mat/Sm%C3%A5varer?key=171148

Denne er jo ganske mye billigere, vet du om den har samme kvalitet som din? Om den er dyrere pga ekstrafunksjonene, eller om kvaliteten er bedre?

Min er en del år gammel (arvegods) så de har ikke nøyaktig samme modell lenger. Den du viser ser helt grei ut, eneste forskjellen jeg kan se er at den ikke har mulighet for å skifte ut trommelen. Fra mitt standpunkt er det bare en fordel, de ekstra tromlene ligger bare i veien, jeg bruker dem aldri. Sveico er et bra merke, så jeg ville gått for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ved èn tidligere anledning har brukt et annet nick enn trist jente, Tenker at dersom jeg sier noe jeg ikke kan stå for i virkeligheten så er det ikke riktig å skrive det. Om jeg hadde et veldig flaut spørsmål ville jeg kanskje vurdert annet nick,

Grunnen til at jeg nå brukte et annet nick (som jeg selvfølgelig glemte å passe på i dag, siden jeg alltid er meg selv ellers) er at å bake kransekake skal være en overraskelse. Om jeg kommer med kransekake i familieselskap ville sikkert noen kunne fått et infarkt ;)

Derfor ville jeg være helt anonym i tilfelle noen i min familie følger med her. Tror ikke det. Men om de hadde gjort det så hadde de skjønt hvem jeg var.

Man skal ikke bruke ulike nick i samme tråd og jeg beklager glippen.

Jeg tror ikke noen bryr seg om det. Du har jo ikke diskutert med deg selv under forskjellige nick for å få en spennende tråd eller noe sånn.

Det er lett å glemme seg når man bruker et annet nick enn sitt eget, det har jeg erfart noen ganger. (Nå har jeg gitt opp.)

Lykke til med kransekakebakingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Min er en del år gammel (arvegods) så de har ikke nøyaktig samme modell lenger. Den du viser ser helt grei ut, eneste forskjellen jeg kan se er at den ikke har mulighet for å skifte ut trommelen. Fra mitt standpunkt er det bare en fordel, de ekstra tromlene ligger bare i veien, jeg bruker dem aldri. Sveico er et bra merke, så jeg ville gått for den.

fikk zyliss anbefalt lenger ned her.

http://www2.brodrenepedersen.no/produkter?filter=yes&cats=yes&prods=yes&c_parent_id=308&c_keywords=kj%C3%B8kken

Den virket veldig liten og grei, jeg har ikke så stor plass. På tilbud kostet kr 299 - ofte henger pris sammen med kvalitet, men ikke alltid har jeg erfart.

Sveicoen jeg vurderer koster bare 129 kr.

Har du noen formening om størrelsesforskjellen mellom sveico (uten ulike tromler) og zyliss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Tusen takk for at så mange tok seg tid til å svare.

Er ikke så lett å kjøpe slikt kun basert på selger i butikken. Veldig greit å høre litt erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fikk zyliss anbefalt lenger ned her.

http://www2.brodrenepedersen.no/produkter?filter=yes&cats=yes&prods=yes&c_parent_id=308&c_keywords=kj%C3%B8kken

Den virket veldig liten og grei, jeg har ikke så stor plass. På tilbud kostet kr 299 - ofte henger pris sammen med kvalitet, men ikke alltid har jeg erfart.

Sveicoen jeg vurderer koster bare 129 kr.

Har du noen formening om størrelsesforskjellen mellom sveico (uten ulike tromler) og zyliss?

Jeg er litt enig med Orio, at flere tromler vil ikke bli brukt her i huset iallefall. Til grønnsaker og ost bruker vi foodprosessor.

Og hvis noen vet at Sveico er bra går jeg for den selv iallefall. Det går sikkert nok penger i julen uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...