Gå til innhold

Sjernert eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg både utadvendt og sjenert:( Jeg har ikke problemer med å legge fram ting foran mennesker på jobben som jeg har planlagt på forhånd, mens mine utadvente kolleger står å skjelver med arket som bare det. Jeg kan godt synge foran mennesker hvis vi har en "bli kjent" lek på seminarer osv. Hvis jeg møter en ny person har jeg ikke problemer med å prate og bli kjent med denne personen. Men jeg kan også være sjenert,jeg er ikke den som tar ordet først eller mest når vi sitter i grupper på skole/jobb eller i andre forsamlinger.. En dag var jeg med venninnen min på besøk til noen hun kjente, jeg hadde så vidt hilst på de en gang før.

De maste i vei om alt mulig som handlet om dem og om ting som jeg ikke visste om. Når jeg i tillegg er litt sjenert synes jeg da det blir vanskelig å bidra med noe. Så jeg var veldig stille.. Plutselig sier han ene: "Hysj, nå skal "Mari" si noe" han så på meg og flirte litt. Jeg synes det var frekt og jeg ble forferdelig flau.

Hva er jeg? Hvordan er dere i slike situajoner, hadde dere reagert?

Skrevet

Du er selvsikker og trygg i det du mestrer.

Du er sikkert bare veloppdradd. :) Det er egentlig klart at du ikke er den som skal holde ordet og lede samtalen, det er ikke ditt hjem og det er delvis ukjente mnnesker.

Hadde de vært litt mere klare i toppen så hadde de innlemmet deg i samtalen lenge før den tåpelige kommentaren kom.

Gjest litt sånn jeg og
Skrevet

Jeg er akkurat sånn som deg :)

Men jeg føler jeg har gjort framgang.

For da jeg var liten var jeg skrekkelig sjenert, jeg var liksom av typen unnskyld at jeg er til... bortsett fra hjemme, der var jeg høylytt som pokker :D

I kjente trygge situasjoner... der gikk d greit.

Jeg føler jeg kan prate med hvem som helst nå, men trives best i små grupper hvor jeg kjenner folka. LIkevel føler jeg det er lett å prate med fremmede.

Men møter jeg folk jeg føler meg usikker på og kanskje ikke har så mye til felles med kan jeg bli litt usikker... har litt vanskelig for å ta initiativet da pga jeg er redd for at personen ikke liker meg, at jeg skal si noe dumt osv...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...