Gå til innhold

Facebook


cecily

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Veldig glad i facebook jeg

Nei, du er ikke rar. Det er mange med deg.

Du går ikke glipp av noe, det vi ikke har vi ikke vondt av vet du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anti-facebook

Vennene mine prøver seg med at "det snart er like sært av meg å ikke være på facebook, som å nekte å ha en mobiltelefon".

Uansett, så tror jeg de fleste innerst inne syns det er litt tøft av oss å velge å skille oss fra mengden ved å la være å melde oss inn i facebook.

har vi gode venner i real life, vil vi nok ikke gå glipp av noe. Er en veldig opptatt av og snoke derimot, går en vel glipp av mye sladder og tilfredstillese av "kikker-behovet" ved å ikke være på facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -synest nå jeg

Nei, du er ikke rar. Det er mange med deg.

Du går ikke glipp av noe, det vi ikke har vi ikke vondt av vet du ;)

Jeg kommer heller aldri til å være på Facebook, det har jeg ikke behov for. Men helt greitt at noen trives der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke er gnagende nysgjerrig på barnedomsvenner og gamle klassekamerater har til middag, går du ikke glipp av så mye.

Om du synes det er morsomt å treffe igjen gamle kjente, oppdatere deg litt på hva som er skjedd med dem de siste årene, se bilder som legges ut, osv, så går du glipp av noe.

;o)

Men uansett er det morsomst i starten. Når du har "funnet alle" dabber det litt av. Ikke alle er like aktive heller, merker det er mindre liv der nå enn da jeg joina for et par år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takket være på facebook har jeg kommet i kontakt med tidligere venner igjen. Jeg mistet kontakten med en del av mine gamle venner da jeg flyttet fra min barnomsby for 15 år siden.

Nå har vi nylig hatt overnattingsbesøk av en tidligere kamerat av meg, og det viser seg at han har unger på samme alder som mine. Ungene fant fort tonen, og vi hadde en kjempetrivelig helg.

Familen min bor litt rundt omkring i landet, og det er fint å kunne følge med, og se bilder og holde seg litt oppdatert på hvordan det står til med de. Jeg synes også det var veldig artig å kunne chatte med min bror da han var på andre siden av jordkloden og se bildene han la ut, samme dag som han hadde tatt de.

Jeg hadde egentlig tenkt å holde meg unna facebook, men ble lokket med av familen min. Det angrer jeg ikke på, og er en meget fornøyd facebook-bruker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs da..

Jeg har fått god kontakt med tidligere venner som igjen er blitt omgangsvenner. Jeg har fått konttakt med venner som har flyttet til andre land.

Men alle disse små statusene som:

"Jeg har akkurat spist en deilig middag"

"Pakker til ferietur"

"Ut på tur"

osv.. er jo ikke akkurat noe å gå glipp av da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo ikke rar selv om du ikke er på Facebook. Om det er noe for deg eller ikke er jo umulig for andre å svare på, men for min del merker jeg at jeg har mye mer kontakt med mange flere mennesker enn jeg ville ha hatt uten FB, så for min del er det veldig positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke på Facebook. Har ikke behov for mer enn DOL og mine venner i RL via telefon, sms, mail og fysisk besøk :-)

Vi får være rare sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er vi vel mer eller mindre rare, hver på vår måte...

Hadde ikke jeg vært på Facebook hadde jeg gått glipp av mye. Kontakt med venner fra barndommen, kontakt med slekt og venner som bor langt borte, noen på andre siden av jorda. Osv osv osv. På den annen side, hadde jeg ikke vært der hadde jeg vel ikke visst at jeg gikk glipp av noe heller.

Så gjør dom du vil, det er ikke et must for alle på død og liv å være på Facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennene mine prøver seg med at "det snart er like sært av meg å ikke være på facebook, som å nekte å ha en mobiltelefon".

Uansett, så tror jeg de fleste innerst inne syns det er litt tøft av oss å velge å skille oss fra mengden ved å la være å melde oss inn i facebook.

har vi gode venner i real life, vil vi nok ikke gå glipp av noe. Er en veldig opptatt av og snoke derimot, går en vel glipp av mye sladder og tilfredstillese av "kikker-behovet" ved å ikke være på facebook.

''Uansett, så tror jeg de fleste innerst inne syns det er litt tøft av oss å velge å skille oss fra mengden ved å la være å melde oss inn i facebook.''

Jeg tror nå helst at det er de som ikke er på Facebook som tror de er tøffe fordi de liksom står imot. For meg blir det et tåpelig argument. Facebook eller ikke Facebook har ikke noe med å være tøff eller ikke å gjøre. For mange dekker FB et behov, for andre er det totalt uinteressant. Om det ene er mer beundringsverdig enn det andre er jeg nå mer i tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke overlate til andre å vurdere om du er rar eller går glipp av noe. Føler du selv at du går glipp av noe? Sannsynligvis ikke.

Om du skal ha profil på facebook eller ikke må bli din egen vurdering etter hva DU synes er viktig i ditt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må ikke overlate til andre å vurdere om du er rar eller går glipp av noe. Føler du selv at du går glipp av noe? Sannsynligvis ikke.

Om du skal ha profil på facebook eller ikke må bli din egen vurdering etter hva DU synes er viktig i ditt liv.

Selvsagt og selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfatter ikke FB som noe kriterium på hvorvidt man er rar eller ikke. Jeg har ingen følelser i det hele tatt overfor dette.

Man klarte seg helt fint før FB fantes. Du går kanskje glipp av litt hvis du hører til den generasjonen som heller sender SMS eller går på nett, enn å snakke med sidemannen i sofaen. Vi andre greier nok å fylle livet allikevel.

Jeg er ikke der selv, men oppfatter meg ikke som sær, "spesiell" eller "alternativ" av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfatter ikke FB som noe kriterium på hvorvidt man er rar eller ikke. Jeg har ingen følelser i det hele tatt overfor dette.

Man klarte seg helt fint før FB fantes. Du går kanskje glipp av litt hvis du hører til den generasjonen som heller sender SMS eller går på nett, enn å snakke med sidemannen i sofaen. Vi andre greier nok å fylle livet allikevel.

Jeg er ikke der selv, men oppfatter meg ikke som sær, "spesiell" eller "alternativ" av den grunn.

''Vi andre greier nok å fylle livet allikevel.''

Og noen, og nå kommer det ei skikkelig bombe!!!, av oss greier fint begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vi andre greier nok å fylle livet allikevel.''

Og noen, og nå kommer det ei skikkelig bombe!!!, av oss greier fint begge deler.

Tviler ikke et øyeblikk på det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennene mine prøver seg med at "det snart er like sært av meg å ikke være på facebook, som å nekte å ha en mobiltelefon".

Uansett, så tror jeg de fleste innerst inne syns det er litt tøft av oss å velge å skille oss fra mengden ved å la være å melde oss inn i facebook.

har vi gode venner i real life, vil vi nok ikke gå glipp av noe. Er en veldig opptatt av og snoke derimot, går en vel glipp av mye sladder og tilfredstillese av "kikker-behovet" ved å ikke være på facebook.

''Vennene mine prøver seg med at "det snart er like sært av meg å ikke være på facebook, som å nekte å ha en mobiltelefon".''

Enten har du venner som er i overkant opptatt av å "overbevise" deg om at du også må være på facebook, eller så er du i overkant touchy for deres kommentarer om facebook. Eller kanskje de reagerer som de gjør fordi du er i overkant opptatt av å være anti-facebook?

Jeg er ikke på fb selv, og opplever svært liten grad spørsmål og kommentarer fra venner/familie om dette. Noen forteller hva de synes er så fint med fb, og anbefaler det farmt, men fortsetter ikke å ta opp dette eller latterliggjøre det at jeg ikke er på fb (som om DET skulle ha fått meg overbevist...)

''Uansett, så tror jeg de fleste innerst inne syns det er litt tøft av oss å velge å skille oss fra mengden ved å la være å melde oss inn i facebook.''

Jeg tror vel at folk flest ikke bryr seg så mye om dere er med eller ikke. Noen er på nettsted x, andre er på nettsted y, noen er på begge eller ingen, osv. For de aller. aller fleste av oss er det ikke et spørsmål om prinsipp om man velger det ene eller det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vennene mine prøver seg med at "det snart er like sært av meg å ikke være på facebook, som å nekte å ha en mobiltelefon".''

Enten har du venner som er i overkant opptatt av å "overbevise" deg om at du også må være på facebook, eller så er du i overkant touchy for deres kommentarer om facebook. Eller kanskje de reagerer som de gjør fordi du er i overkant opptatt av å være anti-facebook?

Jeg er ikke på fb selv, og opplever svært liten grad spørsmål og kommentarer fra venner/familie om dette. Noen forteller hva de synes er så fint med fb, og anbefaler det farmt, men fortsetter ikke å ta opp dette eller latterliggjøre det at jeg ikke er på fb (som om DET skulle ha fått meg overbevist...)

''Uansett, så tror jeg de fleste innerst inne syns det er litt tøft av oss å velge å skille oss fra mengden ved å la være å melde oss inn i facebook.''

Jeg tror vel at folk flest ikke bryr seg så mye om dere er med eller ikke. Noen er på nettsted x, andre er på nettsted y, noen er på begge eller ingen, osv. For de aller. aller fleste av oss er det ikke et spørsmål om prinsipp om man velger det ene eller det andre.

Pst, cecily er nok fra en annen generasjon enn deg; blant hennes samtidige er det nok mer uvanlig ikke å være med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...