Gå til innhold

Facebook


cecily

Anbefalte innlegg

Pst, cecily er nok fra en annen generasjon enn deg; blant hennes samtidige er det nok mer uvanlig ikke å være med ;)

men svaret mitt var til "Anti-facebook" - vet ikke hvor gammel h*n er:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vennene mine prøver seg med at "det snart er like sært av meg å ikke være på facebook, som å nekte å ha en mobiltelefon".

Uansett, så tror jeg de fleste innerst inne syns det er litt tøft av oss å velge å skille oss fra mengden ved å la være å melde oss inn i facebook.

har vi gode venner i real life, vil vi nok ikke gå glipp av noe. Er en veldig opptatt av og snoke derimot, går en vel glipp av mye sladder og tilfredstillese av "kikker-behovet" ved å ikke være på facebook.

''Uansett, så tror jeg de fleste innerst inne syns det er litt tøft av oss å velge å skille oss fra mengden ved å la være å melde oss inn i facebook.''

Tanken har ikke slått meg i det hele tatt. Jeg tenker ikke tanker om hvorfor folk er på facebook generelt sett, da. Er de der, så er de der, og er de der ikke, så er de der ikke. Jeg synes ikke det er hverken tøft eller sært eller noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfatter ikke FB som noe kriterium på hvorvidt man er rar eller ikke. Jeg har ingen følelser i det hele tatt overfor dette.

Man klarte seg helt fint før FB fantes. Du går kanskje glipp av litt hvis du hører til den generasjonen som heller sender SMS eller går på nett, enn å snakke med sidemannen i sofaen. Vi andre greier nok å fylle livet allikevel.

Jeg er ikke der selv, men oppfatter meg ikke som sær, "spesiell" eller "alternativ" av den grunn.

Rar var jo en overdrivelse. Men jeg har inntrykk av at "alle" mellom 15 og 45 er på facebook og at det nesten er som å ikke ha mobiltelefon nå.

Folk blir litt overrasket, rett og slett, og lurer på hvorfor i alle dager jeg boikotter det. Men for min del går det bare ut på at jeg rett og slett ikke gidder å engasjere meg i folk jeg kjente for 10 år siden og har mistet kontakt med for lenge siden. Og de jeg kjenner nå, de har jeg kontakt med uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pst, cecily er nok fra en annen generasjon enn deg; blant hennes samtidige er det nok mer uvanlig ikke å være med ;)

Det har du nok helt rett i c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anti-facebook

''Vennene mine prøver seg med at "det snart er like sært av meg å ikke være på facebook, som å nekte å ha en mobiltelefon".''

Enten har du venner som er i overkant opptatt av å "overbevise" deg om at du også må være på facebook, eller så er du i overkant touchy for deres kommentarer om facebook. Eller kanskje de reagerer som de gjør fordi du er i overkant opptatt av å være anti-facebook?

Jeg er ikke på fb selv, og opplever svært liten grad spørsmål og kommentarer fra venner/familie om dette. Noen forteller hva de synes er så fint med fb, og anbefaler det farmt, men fortsetter ikke å ta opp dette eller latterliggjøre det at jeg ikke er på fb (som om DET skulle ha fått meg overbevist...)

''Uansett, så tror jeg de fleste innerst inne syns det er litt tøft av oss å velge å skille oss fra mengden ved å la være å melde oss inn i facebook.''

Jeg tror vel at folk flest ikke bryr seg så mye om dere er med eller ikke. Noen er på nettsted x, andre er på nettsted y, noen er på begge eller ingen, osv. For de aller. aller fleste av oss er det ikke et spørsmål om prinsipp om man velger det ene eller det andre.

Du har antagelig rett, litt overfølsom på området kanskje;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...