Gå til innhold

Festlig skrivefeil


Detaind

Anbefalte innlegg

Dette bør man ifølge tv2 unngå å gjøre når Obama er i landet:

* Ha lysene på

* Trekk fra gardinene

* Ikke stå inntil vinduene

* Hold vinduene lukket

* Ikke gå på taket

Les artikkelen under og bli imponert, klarer ikke finne skrivefeilen en gang. Så håper noen smarte dolere kan forklare dette for meg.

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/pass-deg-for-obamas-vakter-under-besoeket-3024940.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ulvinnen

Synd at tv2 klarer å legge inn en sånn skrivefeil. Det er sikkert noen lesere som misforstår og gjør akkurat det motsatte av hva de skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dette bør man ifølge tv2 unngå å gjøre når Obama er i landet:

* Ha lysene på * Trekk fra gardinene * Ikke stå inntil vinduene * Hold vinduene lukket * Ikke gå på taket''

Borti natta klønete formulert da - hvordan skal man unngå ikke å stå inntil vinduene? Betyr det at man skal stå inntil viduene? Og hvordan unngår man ikke å gå på taket? Går man da på taket? Og skal man unngå å ha lysene på? Skal man altså slukke lysene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

''Dette bør man ifølge tv2 unngå å gjøre når Obama er i landet:

* Ha lysene på * Trekk fra gardinene * Ikke stå inntil vinduene * Hold vinduene lukket * Ikke gå på taket''

Borti natta klønete formulert da - hvordan skal man unngå ikke å stå inntil vinduene? Betyr det at man skal stå inntil viduene? Og hvordan unngår man ikke å gå på taket? Går man da på taket? Og skal man unngå å ha lysene på? Skal man altså slukke lysene?

''Borti natta klønete formulert da - hvordan skal man unngå ikke å stå inntil vinduene? Betyr det at man skal stå inntil viduene? Og hvordan unngår man ikke å gå på taket? Går man da på taket? Og skal man unngå å ha lysene på? Skal man altså slukke lysene?''

I tilfelle du virkelig er i tvil: Man skal ha lysene på og gardinene fratrekt hele døgnet. Man skal ikke gå opp på taket, ikke stå inntil vinduene, ikke åpne vinduene, og for all del ikke sikte på Obama med et stort objektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Borti natta klønete formulert da - hvordan skal man unngå ikke å stå inntil vinduene? Betyr det at man skal stå inntil viduene? Og hvordan unngår man ikke å gå på taket? Går man da på taket? Og skal man unngå å ha lysene på? Skal man altså slukke lysene?''

I tilfelle du virkelig er i tvil: Man skal ha lysene på og gardinene fratrekt hele døgnet. Man skal ikke gå opp på taket, ikke stå inntil vinduene, ikke åpne vinduene, og for all del ikke sikte på Obama med et stort objektiv.

Jeg skjønner jo hva de mente, men klønete formulert var det jo. :o) Heldigvis bor ikke jeg i Oslo så jeg trenger ikke tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Borti natta klønete formulert da - hvordan skal man unngå ikke å stå inntil vinduene? Betyr det at man skal stå inntil viduene? Og hvordan unngår man ikke å gå på taket? Går man da på taket? Og skal man unngå å ha lysene på? Skal man altså slukke lysene?''

I tilfelle du virkelig er i tvil: Man skal ha lysene på og gardinene fratrekt hele døgnet. Man skal ikke gå opp på taket, ikke stå inntil vinduene, ikke åpne vinduene, og for all del ikke sikte på Obama med et stort objektiv.

De fleste ville jo blitt litt i tvil av den formuleringa til tv2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Dette bør man ifølge tv2 unngå å gjøre når Obama er i landet:

* Ha lysene på * Trekk fra gardinene * Ikke stå inntil vinduene * Hold vinduene lukket * Ikke gå på taket''

Borti natta klønete formulert da - hvordan skal man unngå ikke å stå inntil vinduene? Betyr det at man skal stå inntil viduene? Og hvordan unngår man ikke å gå på taket? Går man da på taket? Og skal man unngå å ha lysene på? Skal man altså slukke lysene?

Var akkurat sånn jeg tenkte når jeg først leste det. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... den eneste skrivefeilen jeg la merke til der, var at de startet en ny setning med konjunksjonen "men". Det skal alltid stå komma foran "men", og man kan aldri starte en ny setning med det ordet.

Hva annet kunne det ellers være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dette bør man ifølge tv2 unngå å gjøre når Obama er i landet:

* Ha lysene på * Trekk fra gardinene * Ikke stå inntil vinduene * Hold vinduene lukket * Ikke gå på taket''

Borti natta klønete formulert da - hvordan skal man unngå ikke å stå inntil vinduene? Betyr det at man skal stå inntil viduene? Og hvordan unngår man ikke å gå på taket? Går man da på taket? Og skal man unngå å ha lysene på? Skal man altså slukke lysene?

Hehe... got your point ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Tja... den eneste skrivefeilen jeg la merke til der, var at de startet en ny setning med konjunksjonen "men". Det skal alltid stå komma foran "men", og man kan aldri starte en ny setning med det ordet.

Hva annet kunne det ellers være?

Det er helt feil det du sier! Man skal alltid ha komma etter "men".

http://no.wikipedia.org/wiki/Konjunksjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Hæ? Selvfølgelig skal komme være FØR men...

Jeg har ikke vært der i dag, men jeg var der i går.

Jeg har ikke vært der i dag men, jeg var der i går.

Det er jo den øverste som er riktig...

Selvfølgelig;)

Det var det jeg mente, _men_ det gikk litt for fort;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg skjønner jo hva de mente, men klønete formulert var det jo. :o) Heldigvis bor ikke jeg i Oslo så jeg trenger ikke tenke på det.

Det er ikke alltid så lett å se når noen spøker, så jeg forklarte for å være på den sikrte siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

De fleste ville jo blitt litt i tvil av den formuleringa til tv2.

Ja, usansynlig klønete av tv2. Heldigvis har andre medier klart å gjengi det korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Det er helt feil det du sier! Man skal alltid ha komma etter "men".''

_Før_ men i alle fall...

Jada;) Bare gni det inn;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hva mente du?

Selvfølgelig;)

Det var det jeg mente, _men_ det gikk litt for fort;)))

Men det var jo det Line skrev, hvorfor sier du da at det er "helt feil"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...