Gå til innhold

er legevakta alltid gratis når man har frikort?

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes
Skrevet

Jeg var en tur på legevakta forrige uke pga en brukket finger. Fikk en regning i dag på over fem hundre kroner. Måtte ta røntgen. Jeg har frikort og trodde at det lå inne i datasystemet da jeg var på legevakta for bare noen uker siden.

Må jeg likevel betale for røntgen når jeg har frikort?

Skrevet

Røntgen skal gå på frikort, står ivertfall det på nav sine sider. Frikortet ditt kan ligge i systemet på legevakta, men samtidig ikke være registrert på selve sykehuset. Om det var dit du måtte for å ta røntgen.

Gjest Nils Håvard Dahl, lege
Skrevet

Du må betale, men får det igjen hos NAV.

Gjest høstløv
Skrevet

Du må vel vise frikortet på sykehuset. Ellers kan du i ettertid få beløpet tilbakebetalt fra NAV.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Sa du i fra at du har frikort? Du må opplyse om det selv, når du bestiller time.

Nå når du først har fått regning, må du betale den. Men send kvitteringen til nav, så får du tilbakebetalt summen.

Skrevet

Jeg tok røntgen på legevakten i Oslo for ikke så lenge siden og jeg betalte ingenting for det fordi jeg har frikort, men måtte betale kr 50 for en sånn bandasjegreie.

Gjest best wishes
Skrevet

Sa du i fra at du har frikort? Du må opplyse om det selv, når du bestiller time.

Nå når du først har fått regning, må du betale den. Men send kvitteringen til nav, så får du tilbakebetalt summen.

Var der i dag og viste frem regningen, det viste seg at frikortet mitt ikke var registrert. Så jeg slapp å betale noe.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Var der i dag og viste frem regningen, det viste seg at frikortet mitt ikke var registrert. Så jeg slapp å betale noe.

Så bra, da!

hvorfor skjer dette??
Skrevet

(Jeg har arbeidet som sekretær ved en større legevakt).

Røntgen er en del av det som dekkes av frikort. Har du fått regning på rtg selv om du har frikort, er enten legevakten ikke klar over at du har frikort (legger merke til at du "trodde" de visste det) ellers så har det skjedd en glipp.

Du kan enten betale regningen og få pengene igjen på Nav, eller stikke ned igjen på legevakta og vise frikortet, og høre om de kan slette regningen.

Materiell, f.eks bandasje, gips etc blir ikke dekket av frikort, og må alltid betales selv.

Gjest best wishes
Skrevet

(Jeg har arbeidet som sekretær ved en større legevakt).

Røntgen er en del av det som dekkes av frikort. Har du fått regning på rtg selv om du har frikort, er enten legevakten ikke klar over at du har frikort (legger merke til at du "trodde" de visste det) ellers så har det skjedd en glipp.

Du kan enten betale regningen og få pengene igjen på Nav, eller stikke ned igjen på legevakta og vise frikortet, og høre om de kan slette regningen.

Materiell, f.eks bandasje, gips etc blir ikke dekket av frikort, og må alltid betales selv.

Jeg var nede på legevakta og fikk ordnet opp i det. Jeg tenkte ikke over at skadelegevakta i oslo ikke har noe med den andre delen som omhandler sykdom å gjøre. Derfor fikk de ikke registrert at jeg hadde frikort. Men jeg fikk noe bandasjegreier til å ha på fingeren. betalte ikke noe for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...