Gå til innhold

kan jeg ha linser på under operasjon?


Gjest best wishes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, ihvertfall hvis du ikke får problemer med å ha linsene på selv om du slapper av med lukkede øyne på sofaen en times tid.

Det finnes jo linser som er beregnet til å sove med også.

Jeg kan tenke meg to potensielle problemer med å ha på seg linser under operasjon:

1. Du er ikke vant med å sove med linser/har ikke slike linser, og du blir derfor veeldig tørr i øynene av å ha dem på under operasjonen.

2. Hvis noe mot formodning skulle gå alvorlig galt og du havner to uker i koma uten at noen vet at du har linser på, er det neppe å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke svaret på spørsmålet ditt, men jeg lurer veldig på hvorfor du vil ha dem på?

Et slikt spørsmål kan bare komme fra en som ser godt selv! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest best wishes

Jeg vet ikke svaret på spørsmålet ditt, men jeg lurer veldig på hvorfor du vil ha dem på?

fordi det er så ubehagelig å bli vekket etter narkosen uten å se noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekke leger er en MYTE!!! Sukk. Men slik _burde_ det ikke være. En myte, altså.

;-)

''Kjekke leger er en MYTE!!! Sukk. Men slik _burde_ det ikke være. En myte, altså.''

Åneida - jeg har sett utrolig mange kjekke leger gjennom sykehusinnleggelsene til poden og min egen fastlege er ikke så rent litt kjekk han heller! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Jeg ville absolutt tatt dem ut. I tilfelle det blir komplikasjoner eller noe. Nå vet jeg ikke hvordan linser du har, men ville tatt dem ut uansett. Skjønner veldig godt at du vil se klart når du våkner men har du ikke et par briller du kan ta med?

Om du ikke har reservebriller selger de billigbriller mange steder (akkurat nå står det helt stille hvor - innbiller meg nille blandt annet). Billigbrillene har ulik styrke, men ikke sikkert du finner akkurat din, men sikkert noe i nærheten.

De er ikke pene men det spiller jo ingen rolle på sykehuset, så kan du bare ta på linsene igjen når du er klar nok i hodet og kroppen til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt tatt dem ut. I tilfelle det blir komplikasjoner eller noe. Nå vet jeg ikke hvordan linser du har, men ville tatt dem ut uansett. Skjønner veldig godt at du vil se klart når du våkner men har du ikke et par briller du kan ta med?

Om du ikke har reservebriller selger de billigbriller mange steder (akkurat nå står det helt stille hvor - innbiller meg nille blandt annet). Billigbrillene har ulik styrke, men ikke sikkert du finner akkurat din, men sikkert noe i nærheten.

De er ikke pene men det spiller jo ingen rolle på sykehuset, så kan du bare ta på linsene igjen når du er klar nok i hodet og kroppen til å gjøre det.

''Om du ikke har reservebriller selger de billigbriller mange steder (akkurat nå står det helt stille hvor - innbiller meg nille blandt annet).''

Billigbrillene finnes vel kun i langsynt-styrke og kun i de aller mildeste styrkegradene? Så jeg tviler på at en som omtaler seg om blind uten linser har særlig nytte av dem. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kofferdeta?

''Kjekke leger er en MYTE!!! Sukk. Men slik _burde_ det ikke være. En myte, altså.''

Åneida - jeg har sett utrolig mange kjekke leger gjennom sykehusinnleggelsene til poden og min egen fastlege er ikke så rent litt kjekk han heller! :o)

Pøh. Jeg har vært innlagt og operert både i "hue og ræva", men knapt nok sett en lege det har vært verdt å hvile øya lenge på. KJIPT!

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kofferdeta?

fordi det er så ubehagelig å bli vekket etter narkosen uten å se noe som helst.

Auda, det var jo voldsomt. Hva med briller? Du vil jo sove mye etter at du er vekket fra narkosen også, så den timen operasjonen varer er sannsynligvis bare en liten del av hele sovegreia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kofferdeta?

Et slikt spørsmål kan bare komme fra en som ser godt selv! :-)

He-he, jeg skjønner det nå, hadde ikke fått med meg at trådstarter var tilnærmet blind uten linser.

Forøvrig har du gode poenger i det andre innlegget ditt, jeg legger bare til at man også sover mye etter at man er vekket fra narkosen, så selve operasjonstiden blir bare en liten del av en lang stund man har øynene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Om du ikke har reservebriller selger de billigbriller mange steder (akkurat nå står det helt stille hvor - innbiller meg nille blandt annet).''

Billigbrillene finnes vel kun i langsynt-styrke og kun i de aller mildeste styrkegradene? Så jeg tviler på at en som omtaler seg om blind uten linser har særlig nytte av dem. :o)

Har ikke de begynt å komme i minus-styrker også, da? Mener jeg har sett det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda :-)

Kandidat for laseroperasjon?

''Kandidat for laseroperasjon?''

Så absolutt. Med -5 hadde det ikke vært meg i mot, men det koster da... Og det er litt skummelt, selv om dette er noe de har drevet med i mange år nå så det er vel nærmest rutine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Kandidat for laseroperasjon?''

Så absolutt. Med -5 hadde det ikke vært meg i mot, men det koster da... Og det er litt skummelt, selv om dette er noe de har drevet med i mange år nå så det er vel nærmest rutine.

Jeg var som deg: -4,5 og -5. Så fikk jeg en øyeinfeksjon, (ant. pga linsene) som igjen førte til hornhinnetransplantasjon, som igjen førte til at jegi kke kunne bruke linser fordi øyet mtt var blitt så bulkete. Brillene ble jeg bare svimmel av. Laseroperasjon startet en ny tidsregning for meg. :-) Umiddelbart resultat. Var tilog med ute og kjørte litt samme kveld. Helt utrolig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...