Gå til innhold

kan jeg ha linser på under operasjon?


Gjest best wishes

Anbefalte innlegg

Jeg var som deg: -4,5 og -5. Så fikk jeg en øyeinfeksjon, (ant. pga linsene) som igjen førte til hornhinnetransplantasjon, som igjen førte til at jegi kke kunne bruke linser fordi øyet mtt var blitt så bulkete. Brillene ble jeg bare svimmel av. Laseroperasjon startet en ny tidsregning for meg. :-) Umiddelbart resultat. Var tilog med ute og kjørte litt samme kveld. Helt utrolig

Men det koster rundt 30.000,- sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det koster rundt 30.000,- sant?

Jeg har også tatt laseroperasjon, men upåklagelig resultat. Kjenner et par andre også. Har ikke angret et sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Kandidat for laseroperasjon?''

Så absolutt. Med -5 hadde det ikke vært meg i mot, men det koster da... Og det er litt skummelt, selv om dette er noe de har drevet med i mange år nå så det er vel nærmest rutine.

Koster : Enig

Skummelt: Enig

Rutine: Enig

:-)

Jeg er fornøyd med min - har fått tilbake bittelitt av minus'en min igjen, men ikke nok til at jeg trenger å korrigere det til vanlig.

Trenger lesebriller, men det er jo alderens skyld ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster : Enig

Skummelt: Enig

Rutine: Enig

:-)

Jeg er fornøyd med min - har fått tilbake bittelitt av minus'en min igjen, men ikke nok til at jeg trenger å korrigere det til vanlig.

Trenger lesebriller, men det er jo alderens skyld ;-)

Jeg skal vurdere det om det kommer inn penger en gang. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

''Om du ikke har reservebriller selger de billigbriller mange steder (akkurat nå står det helt stille hvor - innbiller meg nille blandt annet).''

Billigbrillene finnes vel kun i langsynt-styrke og kun i de aller mildeste styrkegradene? Så jeg tviler på at en som omtaler seg om blind uten linser har særlig nytte av dem. :o)

Jeg vet at det før bare var + styrker på billigbrillene. Men vet at de finnes i minus også. Jeg er minus og fant en rekke med ulik minusstyrke (mener det var nille).

Hvor sterke de sterkeste du kan få i minus aner jeg ingenting om. (vet ikke det i + heller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville egentlig skaffet et par briller uansett. Hva gjør du om du plutselig får øyebetennelse eller komplikasjoner med linsene, f.eks, hvis du ikke har briller liggende og ikke ser noe som helst uten linser? Eller hvis bestillingen av nye linser plutselig forsvinner i posten og du går tom mens du venter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har de? De kommer uansett ikke ned i min styrke. :o)

Ja, jeg har sett billigbriller med minusstyrke på nille til under 200 kroner for paret, men bare ned til styrke -4, og selvsagt med helt lik styrke på begge glassene:-) Så ikke noe for meg.

Men junior har reserverbriller derfra i tilfellerottefella.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har sett billigbriller med minusstyrke på nille til under 200 kroner for paret, men bare ned til styrke -4, og selvsagt med helt lik styrke på begge glassene:-) Så ikke noe for meg.

Men junior har reserverbriller derfra i tilfellerottefella.

Ikke nok for meg heller, men noe å ha liggende på hytta i tilfelle brillene skulle gå i stykker mens man er der kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Ikke nok for meg heller, men noe å ha liggende på hytta i tilfelle brillene skulle gå i stykker mens man er der kanskje.

Hadde vært veldig greit å ha et par billigbriller i tilfelle. Jeg har jo vanlige briller selv om jeg stort sett bruker linser. Men hadde vært greit med et par billigbriller det ikke er så farlig med. Men de har ikke noe som passer styrken min.

Innbilte meg at jeg hadde sett dem på nille (men var ganske overbevist om at det ikke kunne stemme) og det blir jo bekreftet at de selges der. Hva er det egentlig de ikke har på nille? Jeg er ikke innom så ofte, men har begynt å få med meg at de har en del greie ting til en billig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nok for meg heller, men noe å ha liggende på hytta i tilfelle brillene skulle gå i stykker mens man er der kanskje.

Ja, hvis du har -5 på begge øynene, blir det jo 'bare' -1 som mangler, og det hjelper jo godt til å finne fram i huset f eks. Eller se påå tv, mot å sette seg littegrann nærmere.

Jeg har -7 og -8,5, så -4 monner liksom ikke da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært veldig greit å ha et par billigbriller i tilfelle. Jeg har jo vanlige briller selv om jeg stort sett bruker linser. Men hadde vært greit med et par billigbriller det ikke er så farlig med. Men de har ikke noe som passer styrken min.

Innbilte meg at jeg hadde sett dem på nille (men var ganske overbevist om at det ikke kunne stemme) og det blir jo bekreftet at de selges der. Hva er det egentlig de ikke har på nille? Jeg er ikke innom så ofte, men har begynt å få med meg at de har en del greie ting til en billig penge.

http://www.favoptic.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...