Gå til innhold

Syklist med manglende folkeskikk?


Maximia

Anbefalte innlegg

Gjest allekantafeil

Vakke d jeg mente da, men om man sykler teller man som kjørende, og de kjørende har ikke vikeplikt på samme måte som for fotgjenger.

Hvis man vil at bilene skal vike for deg må du gå av sykkelen. Livsfarlig å komme syklende i full fart mot et gangfelt og over....

ups... den kom feil, sorry, skulle til heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi, the scorpion

    9

  • Maximia

    7

  • Atene

    6

  • tusseline

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest allekantafeil

http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2589

Her omtales syklister også som myke trafikanter....

''Vakke d jeg mente da, men om man sykler teller man som kjørende, og de kjørende har ikke vikeplikt på samme måte som for fotgjenger.''

(klippet fra Duh sitt innlegg)

Dette var det du sa var feil! Du tar feil i at det er feil! Over og ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Er det så vanskelig å innrømme at du tok feil? Du kan ta ikke for alvor tro at en som skriver:

''og de kjørende har ikke vikeplikt på samme måte som for fotgjenger. Hvis man vil at bilene skal vike for deg må du gå av sykkelen. Livsfarlig å komme syklende i full fart mot et gangfelt og over....''

snakker om fortauer og gangveier? Det er ingen kjørende/biler der.

Det du skrev og siterte, skjønte jeg ingenting av....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skrev og siterte, skjønte jeg ingenting av....

Hvorfor er jeg ikke forbauset?

Men for å ta det med teskje: Jeg siterte "Duh". Som skriver at syklister i veibanen, f.eks. i gangfelt, er kjørende. Du påstår så at dette er feil. Når du blir korrigert, påstår du at du trodde vi snakket om fortau og gangveier.

Så da er spørsmålet: Har du problemer med å lese, eller med å innrømme at du tar feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest allekantafeil

Hvorfor er jeg ikke forbauset?

Men for å ta det med teskje: Jeg siterte "Duh". Som skriver at syklister i veibanen, f.eks. i gangfelt, er kjørende. Du påstår så at dette er feil. Når du blir korrigert, påstår du at du trodde vi snakket om fortau og gangveier.

Så da er spørsmålet: Har du problemer med å lese, eller med å innrømme at du tar feil?

*fniiis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Hvorfor er jeg ikke forbauset?

Men for å ta det med teskje: Jeg siterte "Duh". Som skriver at syklister i veibanen, f.eks. i gangfelt, er kjørende. Du påstår så at dette er feil. Når du blir korrigert, påstår du at du trodde vi snakket om fortau og gangveier.

Så da er spørsmålet: Har du problemer med å lese, eller med å innrømme at du tar feil?

Syklister er myke trafikanter på lik linje med gående, men sykler de sammen med bilene, så gjelder høyrereglen og diverse andre regler for dem også.

Håper inderlig at barn på sykkel i veitrafikken, blir sett på som veldig myke trafikanter, uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklister er myke trafikanter på lik linje med gående, men sykler de sammen med bilene, så gjelder høyrereglen og diverse andre regler for dem også.

Håper inderlig at barn på sykkel i veitrafikken, blir sett på som veldig myke trafikanter, uansett!

Ja, og bilister har ikke vikeplikt for dem i gangfelt. Slik "Duh" sa, og slik du påsto var feil.

Innrømmer du fortsatt ikke at du tok feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ja, og bilister har ikke vikeplikt for dem i gangfelt. Slik "Duh" sa, og slik du påsto var feil.

Innrømmer du fortsatt ikke at du tok feil?

Da tok jeg feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er jeg ikke forbauset?

Men for å ta det med teskje: Jeg siterte "Duh". Som skriver at syklister i veibanen, f.eks. i gangfelt, er kjørende. Du påstår så at dette er feil. Når du blir korrigert, påstår du at du trodde vi snakket om fortau og gangveier.

Så da er spørsmålet: Har du problemer med å lese, eller med å innrømme at du tar feil?

''Men for å ta det med teskje:''

*Sender Atene en av mine bittesmå saltkar-skjeer til neste forklaringsforsøk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men for å ta det med teskje:''

*Sender Atene en av mine bittesmå saltkar-skjeer til neste forklaringsforsøk*

Jeg har gitt opp for lengst, og hvis du ser på barneoppdragelses-tråden, så kan det vel virke som det er andre som har større problemer enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt opp for lengst, og hvis du ser på barneoppdragelses-tråden, så kan det vel virke som det er andre som har større problemer enn meg.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vakke d jeg mente da, men om man sykler teller man som kjørende, og de kjørende har ikke vikeplikt på samme måte som for fotgjenger.

Hvis man vil at bilene skal vike for deg må du gå av sykkelen. Livsfarlig å komme syklende i full fart mot et gangfelt og over....

Jepp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ringer så er det for å melde at jeg ikke kommer forbi, men da er det gjerne 2-3personer som går ved siden av hverandre. Kommer jeg syklende et sted der det er for smalt for fotgjenger og syklist til å pasere hverandre venter jeg selvsagt til det er klart.

Du høres ut som en omtenksom syklist :). Det skulle vært flere av de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...