Gå til innhold

Barneoppdragelse i Guds navn.

Anbefalte innlegg

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

27

• mariaflyfly

10

• Sjøbris

6

• morsan

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Megler Smekk
Skrevet

" if they weren't already moving to follow our directions, we had them fetch the rod! God expects us to train our children to obey without delay!"

Glad jeg ikke er kristen!

Skrevet

" if they weren't already moving to follow our directions, we had them fetch the rod! God expects us to train our children to obey without delay!"

Glad jeg ikke er kristen!

Vel, jeg kaller meg kristen, fordi jeg tror at jesus budskap om nestekjærlighet er et godt budskap.

Kjenner jeg blir skikkelig sinna her jeg sitter- rasende.

Først skal du slå, så skal du si at det er på grunn av at Gud har sagt at det er bra. Og, i tillegg, så skal du passe på å slå -NOK- sånn at det gjør skikkelig vondt.

Skrevet

Huff, skremmende at folk holder på slik!

''The object of discipline is to change the child's attitude by giving them a foretaste of the potential terror and pain of eternal separation from God, which naturally result from rebellion and disobedience''

''Avoid leaving welts, if only to avoid potential trouble with our confused, and often over-aggressive social authorities. It is really sad and unfortunate in this day of undisciplined children that the positive act of spanking is subject to be be misinterpreted, by the ignorant and misinformed, to be child abuse.''

Jadda... Noe av det verste er jo at disse folka virkelig tror det virker bedre enn å oppnå respekt på andre måter. De blander vel kanskje frykt og respekt?

Skrevet

Vel, jeg kaller meg kristen, fordi jeg tror at jesus budskap om nestekjærlighet er et godt budskap.

Først skal du slå, så skal du si at det er på grunn av at Gud har sagt at det er bra. Og, i tillegg, så skal du passe på å slå -NOK- sånn at det gjør skikkelig vondt.

Ja, slike miljøer bidrar til fordommer mot kristne.

Skrevet

''The object of discipline is to change the child's attitude by giving them a foretaste of the potential terror and pain of eternal separation from God, which naturally result from rebellion and disobedience''

''Avoid leaving welts, if only to avoid potential trouble with our confused, and often over-aggressive social authorities. It is really sad and unfortunate in this day of undisciplined children that the positive act of spanking is subject to be be misinterpreted, by the ignorant and misinformed, to be child abuse.''

Jadda... Noe av det verste er jo at disse folka virkelig tror det virker bedre enn å oppnå respekt på andre måter. De blander vel kanskje frykt og respekt?

De burde fått huene sine undersøkt, rett og slett.

Skrevet

Helt jævlig- ja, kanskje de blander frykt og respekt- det høres jo logisk ut.

De blander også begrepet kjærlighet med begrepet lydighet synes jeg.

Jeg sliter liksom med å forstå om det er seriøst, eller om det er for å vekke reaksjoner- men jeg tror faktsik de er seriøse... :-(

Skrevet

Helt jævlig- ja, kanskje de blander frykt og respekt- det høres jo logisk ut.

De blander også begrepet kjærlighet med begrepet lydighet synes jeg.

Jeg sliter liksom med å forstå om det er seriøst, eller om det er for å vekke reaksjoner- men jeg tror faktsik de er seriøse... :-(

Stakkars barn:

''We insisted that our children cried softly and did not allow them to scream or make a scene when disciplined.''

Skrevet

Stakkars barn:

''We insisted that our children cried softly and did not allow them to scream or make a scene when disciplined.''

Ja, jeg så det. :-(

Utrolig hvor forkvaklet noen mennesker er.

Skrevet

De burde fått huene sine undersøkt, rett og slett.

Enig her også.

Gjest dolberta
Skrevet

og ikke glem: det kreves at barna gråter stille og ikke lager en scene utav det :((

Jeg kjenner jeg blir eitrande forbanna på disse dustefolka.

Skrevet

Skremmende, og litt typisk fanatiske amerikanske kristne...

hidi, the scorpion
Skrevet

Skremmende, og litt typisk fanatiske amerikanske kristne...

Der sa du det!

Skrevet

Stakkars barn:

Himmel og hav. Hvor er barnevernet her??? Jeg har ikke lest artikkelen, men antar dette er i usa - finnes det ikke barnevern der?

Skrevet

Himmel og hav. Hvor er barnevernet her??? Jeg har ikke lest artikkelen, men antar dette er i usa - finnes det ikke barnevern der?

Det er lovlig å rise barn både i USA og Storbrittania.

hidi, the scorpion
Skrevet

Noen stater i USA har forbudt å slå barn med belter, trepinner...

Uansett er det forferdelig at kristne oppfordrer noen til å slå sine barn:(( De heller nok mer mot jødedommen en kristne.

Skrevet

Det er vel det. Stakkars unger.

Skrevet

Uansett er det forferdelig at kristne oppfordrer noen til å slå sine barn:(( De heller nok mer mot jødedommen en kristne.

''De heller nok mer mot jødedommen en kristne''

???

Same shit, different wrapping. Fanatisme er galskap uansett religion.

Gjest attttdetgåran
Skrevet

''De heller nok mer mot jødedommen en kristne''

???

Same shit, different wrapping. Fanatisme er galskap uansett religion.

AMEN!

Gjest kildehenvisning takk!
Skrevet

''De heller nok mer mot jødedommen en kristne.''

Hvor i alle dager har du dette fra?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...