Gå til innhold

Barneoppdragelse i Guds navn.

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

''De heller nok mer mot jødedommen en kristne''

???

Same shit, different wrapping. Fanatisme er galskap uansett religion.

I dine øyne, ja;)

I mine øyne er det stor forskjell! Jesus var totalt antivold, kun kjærlighet skulle brukes mot "fienden". Og for meg betyr det å avstå fra _all_ vold!

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

27

• mariaflyfly

10

• Sjøbris

6

• morsan

5

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion
Skrevet

''De heller nok mer mot jødedommen en kristne.''

Hvor i alle dager har du dette fra?

Fordi GT oppfordrer til ris av barn, mens NT ikke gjør det.

Jesus var imot all form for vold, uansett hvilken form det måtte ha!

Skrevet

I dine øyne, ja;)

I mine øyne er det stor forskjell! Jesus var totalt antivold, kun kjærlighet skulle brukes mot "fienden". Og for meg betyr det å avstå fra _all_ vold!

Tydelig at kompisene dine ikke tenker det samme.

Og hvordan du bare kan legge skylda over på en gjeng med jøder, er jo bare elegant.

Det står ettertrykkelig i linken at de kaller seg Christian parents. Ikke Jewish parent.

Gjest kildehenvisning takk!
Skrevet

Fordi GT oppfordrer til ris av barn, mens NT ikke gjør det.

Jesus var imot all form for vold, uansett hvilken form det måtte ha!

som vanlig i mangel på fakta kommer svada!

hidi, the scorpion
Skrevet

Og hvordan du bare kan legge skylda over på en gjeng med jøder, er jo bare elegant.

Det står ettertrykkelig i linken at de kaller seg Christian parents. Ikke Jewish parent.

Det står uttrykkelig i NT, at Jesus er motstander av all vold! Kun i GT finner man en slik oppfordring, GT er jødenes Bibel, mens NT er de kristnes Bibel.

Kan neppe klandre jødene for noe deres Gud befalte, og som de følgte!

Skrevet

Det er vel det. Stakkars unger.

Her ser jeg unger bli slått over fingrene eller baken i matbutikken, til og med. Synes det er veldig spesielt, selv om det ikke ser veldig smertefullt ut.

Skrevet

At du gidder ;)

hidi, the scorpion
Skrevet

som vanlig i mangel på fakta kommer svada!

Hva ønsker du henvisning til?

Skrevet

Det står uttrykkelig i NT, at Jesus er motstander av all vold! Kun i GT finner man en slik oppfordring, GT er jødenes Bibel, mens NT er de kristnes Bibel.

Kan neppe klandre jødene for noe deres Gud befalte, og som de følgte!

''Det står uttrykkelig i NT, at Jesus er motstander av all vold! Kun i GT finner man en slik oppfordring, GT er jødenes Bibel, mens NT er de kristnes Bibel.''

Takk, jeg har den tvilsomme gleden av å følge undervisning i RLE-faget om dagen, så jeg veit det.

''Kan neppe klandre jødene for noe deres Gud befalte, og som de følgte!''

Men denne gjengen var jo ikke jøder, Hidi! Det var det du som fant på. Du rører. Igjen.

Gjest kildehenvisning takk!!
Skrevet

Hva ønsker du henvisning til?

Hva tror du??

Jeg vil ha kildehenvisning til dine påstander vel!! Det er du som påstår at disse dustene av noen kristne som driver denne siden "liksom skal være jøder"

Du bare slenger ut ting du!

hidi, the scorpion
Skrevet

''Det står uttrykkelig i NT, at Jesus er motstander av all vold! Kun i GT finner man en slik oppfordring, GT er jødenes Bibel, mens NT er de kristnes Bibel.''

Takk, jeg har den tvilsomme gleden av å følge undervisning i RLE-faget om dagen, så jeg veit det.

''Kan neppe klandre jødene for noe deres Gud befalte, og som de følgte!''

Men denne gjengen var jo ikke jøder, Hidi! Det var det du som fant på. Du rører. Igjen.

Om man velger å følge GT istedet for NT, så er man jøde. Ingenting fra GT er gyldig, etter at Jesus kom!

Man kan henvise til GT, som man henviser til all annen historie, men de som følger bud, regler eller lover fra GT har ikke overgitt seg til Jesus!

Skrevet

Om man velger å følge GT istedet for NT, så er man jøde. Ingenting fra GT er gyldig, etter at Jesus kom!

Man kan henvise til GT, som man henviser til all annen historie, men de som følger bud, regler eller lover fra GT har ikke overgitt seg til Jesus!

Du overgeneraliserer. Og legger skylda på andre enn de du kan identifisere deg med.

Skrevet

''Om man velger å følge GT istedet for NT, så er man jøde. Ingenting fra GT er gyldig, etter at Jesus kom!''

Så plutselig gjelder ikke skapelsesberetningen lenger! Hokus pokus! *Hehe*

hidi, the scorpion
Skrevet

Hva tror du??

Jeg vil ha kildehenvisning til dine påstander vel!! Det er du som påstår at disse dustene av noen kristne som driver denne siden "liksom skal være jøder"

Du bare slenger ut ting du!

Er det ikke nok at Jesus sa: "Du skal elske din neste som deg selv?"

Eller; "Din kjærlighet vil være som glødende kull på din fiendes hode".

Jesus kom som en ny pakt fra GT, og Han opphevde alle bud og forskrifter fra GT, til sin egen gjerning i NT.

Bare spør;) Liker nysgjerrige/skeptiske mennesker;)

Gjest trenger ikke kildehenvisning på den.
Skrevet

Jisess!!!

hidi, the scorpion
Skrevet

Du overgeneraliserer. Og legger skylda på andre enn de du kan identifisere deg med.

Det gjør jeg nok ikke. Norske kristne er svært langt unna de amerikanske konservative kristne. Det er ikke tull, men fakta.

Skrevet

Det gjør jeg nok ikke. Norske kristne er svært langt unna de amerikanske konservative kristne. Det er ikke tull, men fakta.

Si ifra når du har bestemt deg for hvorvidt de er kristne eller jøder, da.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Om man velger å følge GT istedet for NT, så er man jøde. Ingenting fra GT er gyldig, etter at Jesus kom!''

Så plutselig gjelder ikke skapelsesberetningen lenger! Hokus pokus! *Hehe*

Ville vært fint for dere;)

Men jeg sa følge/lyde bud, regler etc, ikke fornekte hva som står der;)

Gjest kildehenvisning takk
Skrevet

Er det ikke nok at Jesus sa: "Du skal elske din neste som deg selv?"

Eller; "Din kjærlighet vil være som glødende kull på din fiendes hode".

Jesus kom som en ny pakt fra GT, og Han opphevde alle bud og forskrifter fra GT, til sin egen gjerning i NT.

Bare spør;) Liker nysgjerrige/skeptiske mennesker;)

Nei det er vitterlig ikke nok å komme med noen bibelsitat, som liksom skal legitimere dine lett henslengte påstander om at de som driver nettstedet er jøder. Det blir bare patetisk rett og slett. Sorry hidi, jeg gir meg nå.

Ikke for å være slem, men du burde holde deg for god til å påstå slike ting, som en slags unnskyldning for idiotiske kristne. Det finnes råtne epler i alle leirer. Ikke bare hos muslimer og jøder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...