Gå til innhold

Ingen presang nei


Gjest marite29

Anbefalte innlegg

Her er det stor forskjell mellom egne gaveønsker og hva han kan /ønsker å gi selv. Jeg oppfatter det som ganske freidig å ha et gaveønske i den prisklassen han har når det han selv gir er 0.

Det er helt ok å ikke gi en dyr gave, men en blomsterbukett til 100 kroner burde vel være mulig å gi til kjæresten sin.

Jeg hadde blitt kjempeskuffa hadde jeg vært deg.

Jeg mener dette er en grunn til å vurdere hele forholdet. Er han generelt gnien eller bare i en presset økonomisk situasjon nå?

Er han generelt gnien er jeg redd du får mange opplevelser der du sitter med regningen.

Går du inn i et langvarig forhold med ham (og han er generelt gnien), bør du nok bestemme deg for hva du ønsker å bidra med økonomisk, og ikke bevege deg en millimeter alle de gangene han har glemt penger eller ikke har råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men om han selv ønsker seg en jakke til 3000,- så virker det jo som om han liker å få gaver. Han liker bare ikke å gi bort, kan det se ut som.

''Men om han selv ønsker seg en jakke til 3000,- så virker det jo som om han liker å få gaver''

Jeg kan gå å ønske meg en jakke til 5000, uten at jeg forventer å få den til bursdag eller jul av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsket han seg den jakken spesielt av deg eller sånn generelt?

Han burde såfall skjemmes dersom han virkelig ønsket seg en så dyr gave av deg, samtidig som han visste han ikke hadde råd til å gi deg noe tilbake...

Han viser en utrolig kjip egenskap her. Du blir tydeligvis nedprioritert i forhold til hva han synes det er verdt å bruke penger på.

Om han har dårlig råd, kunne han det minste kjøpt noe som ikke nødvendigvis var så dyrt, men som det lå tanker bak.

Jeg hadde følt meg lite betydningsfull sammen med denne fyren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff - dette hørtes ikke bra ut. Å være så totalt blind for andres ønsker, er ikke en god egenskap...

Test ut litt, og finn ut hvor (sjenerøsitets-)landet ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...