Colette Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 det står stjerna og utelysene til jul. da betyr det jul adventstaken er noe annet... Her ser du eksempler på adventsstaker: http://www.lampetorget.no/342/Adventstaker.aspx De kan inneholde både 4 og 7 lys. Og her er et eksempel på en adventstjerne: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/rogaland/1.6335783 0 Siter
meg__123! Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Det er jo adventsstjerne? men JEG pynter ikke med den så tidlig 0 Siter
meg__123! Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Her ser du eksempler på adventsstaker: http://www.lampetorget.no/342/Adventstaker.aspx De kan inneholde både 4 og 7 lys. Og her er et eksempel på en adventstjerne: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/rogaland/1.6335783 ja jeg skjønner dette hehe... 0 Siter
morsan Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 mener jo i vinduet jeg også. den stjerna forbinder jeg ikke med advent.. Ok, da forbinder ikke _du_ det med advent, men jeg er overbevist om at folk flest i Norge gjør nettopp det:-) Bare billedgoogle adventsstjerne, så får du mange treff. Srengt tatt skal denne stjerna ned etter julaften, for da er advent over, men her henger den til vi taar ned julepynten. 0 Siter
Colette Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Ok, da forbinder ikke _du_ det med advent, men jeg er overbevist om at folk flest i Norge gjør nettopp det:-) Bare billedgoogle adventsstjerne, så får du mange treff. Srengt tatt skal denne stjerna ned etter julaften, for da er advent over, men her henger den til vi taar ned julepynten. ''Srengt tatt skal denne stjerna ned etter julaften, for da er advent over, men her henger den til vi taar ned julepynten.'' Jeg har tenkt på det samme mange ganger. At det er feil å ha de framme etter julaften. For da er jo advent over. 0 Siter
morsan Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 ''Srengt tatt skal denne stjerna ned etter julaften, for da er advent over, men her henger den til vi taar ned julepynten.'' Jeg har tenkt på det samme mange ganger. At det er feil å ha de framme etter julaften. For da er jo advent over. Ja. Men jeg synes det er koselig med lyset, så vi slukker den vel 1ste nyttårsdag, og plukker den ned like etterpå. 0 Siter
meg__123! Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Ok, da forbinder ikke _du_ det med advent, men jeg er overbevist om at folk flest i Norge gjør nettopp det:-) Bare billedgoogle adventsstjerne, så får du mange treff. Srengt tatt skal denne stjerna ned etter julaften, for da er advent over, men her henger den til vi taar ned julepynten. hehe.. Tror ikke vi pynta med staken og stjerna ved første advent hjemme heller sikkert derfor... 0 Siter
Colette Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Ja. Men jeg synes det er koselig med lyset, så vi slukker den vel 1ste nyttårsdag, og plukker den ned like etterpå. Ja, enig med deg. Det blir feil å plukke ned dette i jula. Men 1. nyttårsdag, så sant jeg har en mulighet, så åker de ut, sammen med all den andre julepynten:-) Det er deilig det :-) 0 Siter
Colette Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 hehe.. Tror ikke vi pynta med staken og stjerna ved første advent hjemme heller sikkert derfor... Jeg synes at enten må man feire advent skikkelig med å i hvert fall få opp staker/stjerner innen 1. søndag i advent- eller så får man pynte til jul :-) 0 Siter
meg__123! Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Jeg synes at enten må man feire advent skikkelig med å i hvert fall få opp staker/stjerner innen 1. søndag i advent- eller så får man pynte til jul :-) jeg pynter til jul hehe.. tar alt på en gang jeg.. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 ''Srengt tatt skal denne stjerna ned etter julaften, for da er advent over, men her henger den til vi taar ned julepynten.'' Jeg har tenkt på det samme mange ganger. At det er feil å ha de framme etter julaften. For da er jo advent over. Men det er jo så koselig ) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 hehe.. Tror ikke vi pynta med staken og stjerna ved første advent hjemme heller sikkert derfor... Jo ) 0 Siter
meg__123! Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Jo ) kan ikke jeg huske men.. jaja.. samme det 0 Siter
sant å si Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Kommer på plass i løpet av morradagen, men tennes ikke før søndag. 0 Siter
Colette Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Men det er jo så koselig ) Julepynt er ikke koselig når jula er over, og det nye året har begynt :-) Jeg fatter ikke at folk orker å ha det i hus etter den tid... 0 Siter
jubalong70 Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Nei, nei, nei - for tidlig!!! I morgen starter jeg inne, og søndag kommer utepynten på plass. 0 Siter
sant å si Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Ok, da forbinder ikke _du_ det med advent, men jeg er overbevist om at folk flest i Norge gjør nettopp det:-) Bare billedgoogle adventsstjerne, så får du mange treff. Srengt tatt skal denne stjerna ned etter julaften, for da er advent over, men her henger den til vi taar ned julepynten. Adventstjernene våre transformeres på mystisk vis til JULEstjerner den 24, og får dermed henge oppe til jula er over ;-) 0 Siter
Colette Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Nei, nei, nei - for tidlig!!! I morgen starter jeg inne, og søndag kommer utepynten på plass. Når henger du opp pynt på ytterdører o.l. da? :-) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 28. november 2009 Skrevet 28. november 2009 Når henger du opp pynt på ytterdører o.l. da? :-) På første søndag i advent - altså på søndag Og så glemte jeg å si at ingen av adventslysene, eller stjernene blir tent før søndag heller. 0 Siter
Mirabell Skrevet 28. november 2009 Skrevet 28. november 2009 Jeg kjører på med stjerne og stake i vinduer og utelys fra kvelden før første søndag i advent, dvs. når det blir mørkt i kveld :-D Julepynten kommer fram ca. 4. søndag i advent, treet pyntes alltid lille julaften. (Litt avhengig av hvordan kalenderen går opp, noen ganger er jo julaften på 4. søndag i advent, og da må pynten fram litt før!) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.