Gå til innhold

Adventstaken, stjerna og utelysene til jul


Gjest ivrig pynter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • meg__123!

    11

  • Colette

    9

  • candyqueen_83

    8

  • morsan

    4

Mest aktive i denne tråden

mener jo i vinduet jeg også. den stjerna forbinder jeg ikke med advent..

Ok, da forbinder ikke _du_ det med advent, men jeg er overbevist om at folk flest i Norge gjør nettopp det:-)

Bare billedgoogle adventsstjerne, så får du mange treff. Srengt tatt skal denne stjerna ned etter julaften, for da er advent over, men her henger den til vi taar ned julepynten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da forbinder ikke _du_ det med advent, men jeg er overbevist om at folk flest i Norge gjør nettopp det:-)

Bare billedgoogle adventsstjerne, så får du mange treff. Srengt tatt skal denne stjerna ned etter julaften, for da er advent over, men her henger den til vi taar ned julepynten.

''Srengt tatt skal denne stjerna ned etter julaften, for da er advent over, men her henger den til vi taar ned julepynten.''

Jeg har tenkt på det samme mange ganger. At det er feil å ha de framme etter julaften. For da er jo advent over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Srengt tatt skal denne stjerna ned etter julaften, for da er advent over, men her henger den til vi taar ned julepynten.''

Jeg har tenkt på det samme mange ganger. At det er feil å ha de framme etter julaften. For da er jo advent over.

Ja. Men jeg synes det er koselig med lyset, så vi slukker den vel 1ste nyttårsdag, og plukker den ned like etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, da forbinder ikke _du_ det med advent, men jeg er overbevist om at folk flest i Norge gjør nettopp det:-)

Bare billedgoogle adventsstjerne, så får du mange treff. Srengt tatt skal denne stjerna ned etter julaften, for da er advent over, men her henger den til vi taar ned julepynten.

hehe.. Tror ikke vi pynta med staken og stjerna ved første advent hjemme heller :) sikkert derfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Men jeg synes det er koselig med lyset, så vi slukker den vel 1ste nyttårsdag, og plukker den ned like etterpå.

Ja, enig med deg. Det blir feil å plukke ned dette i jula. Men 1. nyttårsdag, så sant jeg har en mulighet, så åker de ut, sammen med all den andre julepynten:-) Det er deilig det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. Tror ikke vi pynta med staken og stjerna ved første advent hjemme heller :) sikkert derfor...

Jeg synes at enten må man feire advent skikkelig med å i hvert fall få opp staker/stjerner innen 1. søndag i advent- eller så får man pynte til jul :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at enten må man feire advent skikkelig med å i hvert fall få opp staker/stjerner innen 1. søndag i advent- eller så får man pynte til jul :-)

jeg pynter til jul :P hehe.. tar alt på en gang jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Srengt tatt skal denne stjerna ned etter julaften, for da er advent over, men her henger den til vi taar ned julepynten.''

Jeg har tenkt på det samme mange ganger. At det er feil å ha de framme etter julaften. For da er jo advent over.

Men det er jo så koselig :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er jo så koselig :o)

Julepynt er ikke koselig når jula er over, og det nye året har begynt :-) Jeg fatter ikke at folk orker å ha det i hus etter den tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da forbinder ikke _du_ det med advent, men jeg er overbevist om at folk flest i Norge gjør nettopp det:-)

Bare billedgoogle adventsstjerne, så får du mange treff. Srengt tatt skal denne stjerna ned etter julaften, for da er advent over, men her henger den til vi taar ned julepynten.

Adventstjernene våre transformeres på mystisk vis til JULEstjerner den 24, og får dermed henge oppe til jula er over ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei - for tidlig!!!

I morgen starter jeg inne, og søndag kommer utepynten på plass.

Når henger du opp pynt på ytterdører o.l. da? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når henger du opp pynt på ytterdører o.l. da? :-)

På første søndag i advent - altså på søndag :)

Og så glemte jeg å si at ingen av adventslysene, eller stjernene blir tent før søndag heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører på med stjerne og stake i vinduer og utelys fra kvelden før første søndag i advent, dvs. når det blir mørkt i kveld :-D

Julepynten kommer fram ca. 4. søndag i advent, treet pyntes alltid lille julaften. (Litt avhengig av hvordan kalenderen går opp, noen ganger er jo julaften på 4. søndag i advent, og da må pynten fram litt før!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...