Gå til innhold

Hva anbefaler du NHD?


Gjest Pyttan

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

'' Jeg har ingen personlig erfaring med slike byller, men regner med at det er en slik som kommer når man skal ha mensen og blir diger''

Hm?

Les linken jeg sendte til trådstarter;) Dorthe er borti sannheten, men det er selvfølgelig noe mer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

'' Jeg har ingen personlig erfaring med slike byller, men regner med at det er en slik som kommer når man skal ha mensen og blir diger''

Hm?

Har du ikke hørt om slike? Jeg har hatt to venninner som var plaget av det i en periode. Og det hørtes ikke godt ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er forskjellig praksis rundt forbi, men jeg har fått snittet opp flere dype byller, og har til gode å oppleve at de sprekker av seg selv. Jeg har derimot fått beskjed fra legen om at jeg kom i seineste laget en gang, fordi byllen kunne sprekke under huden og betennelsen spre seg i vevet omkring.

Men det er i hvert fall forskjellige typer byller, og Pyttan høres ut til å trenge proffesjonell hjelp, i tillegg til gode råd om hvordan hun kan takle sin spesielle situasjon.

''Jeg har derimot fått beskjed fra legen om at jeg kom i seineste laget en gang, fordi byllen kunne sprekke under huden og betennelsen spre seg i vevet omkring.''

Hm...jeg sitter akkurat og leser i min førstehjelpsbok for katter, og der står det: Pusset beveger seg alltid minste motstands vei. Katteskinn er seigt. Infeksjonen kan derfor lett spre seg under huden i stedet for å verke ut.

Men jeg har aldri hørt at det er et problem med menneskehud :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har derimot fått beskjed fra legen om at jeg kom i seineste laget en gang, fordi byllen kunne sprekke under huden og betennelsen spre seg i vevet omkring.''

Hm...jeg sitter akkurat og leser i min førstehjelpsbok for katter, og der står det: Pusset beveger seg alltid minste motstands vei. Katteskinn er seigt. Infeksjonen kan derfor lett spre seg under huden i stedet for å verke ut.

Men jeg har aldri hørt at det er et problem med menneskehud :-)

Poenget i det hele er vel at det er en grunn til at det finnes fagfolk i de fleste disipliner, også hva angår verkebyller og dets like ;)

Og når det er sagt, så er grønnsåpe også et tryllemiddel, men jeg har best erfaring med det når verken tar utgansgspunkt i et åpent sår, eller infeksjonen ligger rett under hudoverflaten el med åpen kanal ut (svettekjertel/hårsekk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget i det hele er vel at det er en grunn til at det finnes fagfolk i de fleste disipliner, også hva angår verkebyller og dets like ;)

Og når det er sagt, så er grønnsåpe også et tryllemiddel, men jeg har best erfaring med det når verken tar utgansgspunkt i et åpent sår, eller infeksjonen ligger rett under hudoverflaten el med åpen kanal ut (svettekjertel/hårsekk).

Vi kan i hvert fall være enige om at det er fryktelig vondt, og at det er uendelig godt når pusset kommer ut, enten det er pga av den ene eller den andre metoden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan i hvert fall være enige om at det er fryktelig vondt, og at det er uendelig godt når pusset kommer ut, enten det er pga av den ene eller den andre metoden:-)

Jepp :)

Håper Pyttan får oppleve den lettelsen snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp :)

Håper Pyttan får oppleve den lettelsen snart.

Ja, det håper jeg også. For det er et helvete å gå med den siste tiden før den sprekker. Det er jo ikke uvanlig at det til og med påvirker allmenntilstanden med feber o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MedicNerd

Skjønner frustrasjonen din! Men når jeg leser att du atil tross for antibiotika opplever at byllen vokser, så er nok et legebesøk det som trengs.Jeg får inntrykk av at antibiotikaen du får ikke virker, og at du kanskje trenger en annen type. Du kunne jo ringe legevakta, fortelle om situasjonen din og angsten du har. Dette skal de kunne ta hesnyn til. Hør om du kan få noe som roer deg ned. Jeg vil ikke anbefale deg å snitte opp byllen selv (klok av skade, og jeg var nøye med sterilt blad og det hele....). Evt bare printe ut innlegget ditt og klaske det i bordet hos legen.

Whish you luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke hørt om slike? Jeg har hatt to venninner som var plaget av det i en periode. Og det hørtes ikke godt ut

Nei, aldri. I underlivet dà eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg anbefaler at du går til legen og fra åpnet, tømt og renset denne byllen. Du kan gjerne ta valium 5 mg på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du be om en kvinnelig lege, eller sykepleier som holder deg i hånda når de skjærer?

Jeg hadde en slik byll på fingeren i fjor, og jeg var vettaskremt. Tok 4 mg rivotril (det er mye), men det som hjalp mest var å holde sykepleieren i hånda. Jeg kjente ingen verdens ting, da jeg fikk bedøvelse. Det burde vel være mulig for deg og? Lykke til, og det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...