Gå til innhold

Når barna bor en uke her og en uke der...

Gjest tante Boubadilla
 Del

Anbefalte innlegg

Gjest tante Boubadilla

...hvordan gjør dere det med klær?

Har ungene dobbelt sett med klær? Sånn at de har rikelig å velge mellom både hos mor og far? Eller må de frakte med seg klærne? I tilfelle, hvem passer på at det er nok både her og der?

Er det riktig å legge ansvaret for dette på barna? (8 og 9 år).

Hva gjør dere og hva synes dere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kammilla

Her har de alt de trenger både hos mor og far.Og vi sørger for å holde ungene med utstyr selv der de er. Synes ikke ansvaret skal legges på ungene nei, siden det burde være en enkel sak, og selvfølge at de har det de trenger hos den enkelte forelder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus

Vi har vel like mye klær til ungene begge to. :o) Full garderobe begge steder med andre ord. Heldigvis har mine en stemor som elsker å kjøpe klær til dem og som har virkelig god smak! :o)

Vi har gjort det sånn at jeg sørger for skoleklær og skoleutstyr til den ene ungen og faren/stemora til den andre, men det sklir ofte ut da - det hender jo at ungen heller vil bruke den jakka eller de skoene f.eks. Stort sett har vi begge to alt ungene trenger, men vi arvinger på alt så det er egentlig ikke noe problem med tanke på at vi kjøper for mye...

Stort sett er det fri flyt av klær mellom hjemmene, men det er nok ett og annet plagget vi voksne helst ser er der det ble kjøpt fordi vi selv liker det veldig godt eller fordi det var ganske kostbart, men det funker helt fint. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Kan ikke skjønne at/om noen orker å frakte alt mellom hjemmene, det blir jo fryktelig mye frakt og pakking. For ikke å snakke om vask - skal en da sende med skitne klær eller skal en sørge for at alt er rent når barna skal avgårde?

Men jeg kan jo skjønne at en kanskje begrenser dublering av dyre ting som vinterstøvler, skidresser og andre sportsklær og diverse sportsutstyr.

Sier jeg, som ikke har det spor erfaring fra sånt! :-) (men har jo familie og venner som har)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus

Kan ikke skjønne at/om noen orker å frakte alt mellom hjemmene, det blir jo fryktelig mye frakt og pakking. For ikke å snakke om vask - skal en da sende med skitne klær eller skal en sørge for at alt er rent når barna skal avgårde?

Men jeg kan jo skjønne at en kanskje begrenser dublering av dyre ting som vinterstøvler, skidresser og andre sportsklær og diverse sportsutstyr.

Sier jeg, som ikke har det spor erfaring fra sånt! :-) (men har jo familie og venner som har)

''Men jeg kan jo skjønne at en kanskje begrenser dublering av dyre ting som vinterstøvler, skidresser og andre sportsklær og diverse sportsutstyr.''

Ungene her har bare ett sett skiutstyr hver ja, men sykler har de begge stedene, foreløbig i alle fall. I vinter er første vinteren jeg ikke kjøper dynejakke og vintersko til "det andre barnet"; det blir stående nesten ubrukt uansett og så mye penger har jeg ikke. :o) Treningsutstyr/utstyr til fritidsaktiviteten til det ene barnet har vi også bare ett sett av, noe annet er helt unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke alltid et valg

Min sønn er hos far annenhver helg og hver tredje uke. Jeg må frakte alt hver gang, siden det ikke finnes en sokk hos far. Noen av oss har ikke valg, når far ikke kjøper noen ting uansett.

Jeg får 1800 i bidrag, og er uføretrygdet. Og må betale alle utgifter bortsett fra den maten han spiser hos faren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Min sønn er hos far annenhver helg og hver tredje uke. Jeg må frakte alt hver gang, siden det ikke finnes en sokk hos far. Noen av oss har ikke valg, når far ikke kjøper noen ting uansett.

Jeg får 1800 i bidrag, og er uføretrygdet. Og må betale alle utgifter bortsett fra den maten han spiser hos faren.

Huff, skjønner det ikke er lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe

Jeg betaler stort sett alt jeg også og får 340 kr i bidrag så jeg er nok enda mer irritert enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke alltid et valg

Jeg betaler stort sett alt jeg også og får 340 kr i bidrag så jeg er nok enda mer irritert enn deg.

Du har absolutt min fulle sympati, på vegne av deg selv og ikke minst barnet det går ut over.

I mitt tilfelle har far svært god inntekt, og det gjør det enda sårere for mitt barn. Jeg/vi får det vi har krav på via nav, så det er greit nok, men det hadde vært greit om han bidro direkte til sitt barn når han har all verdens mulighet til det.

Men du trumfer meg her, definitivt. Vi må bare la være å tenke for mye på slikt, da det ikke nytter.

Trøsten er at det snart er over, og barna våre blir store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Hos meg har de alt de trenger. Hos faren regner jeg med det samme. Jeg kjøper dresser, jakker og alt av sko, det bruker de begge steder.

Hver uke går det en liten bag mellom hjemmene, der det legges litt klær som hører til hos den andre, eller andre småting som unga vil ha med seg. De må jo som kjent ha på seg noe på byttedagene, og da er det fort gjort at noe ligger i skittentøykurven fra forrige uke el.l - derfor gjør vi det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe

Du har absolutt min fulle sympati, på vegne av deg selv og ikke minst barnet det går ut over.

I mitt tilfelle har far svært god inntekt, og det gjør det enda sårere for mitt barn. Jeg/vi får det vi har krav på via nav, så det er greit nok, men det hadde vært greit om han bidro direkte til sitt barn når han har all verdens mulighet til det.

Men du trumfer meg her, definitivt. Vi må bare la være å tenke for mye på slikt, da det ikke nytter.

Trøsten er at det snart er over, og barna våre blir store.

Han tar ungen med på ferie om sommeren da og jeg vil ikke betale billetten, så jeg tar igjen der. Og da er det snakk om hele ferien. Men jeg må sende med ungen lommepenger, samme sum som ungen får hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

Kjenner noen som har det på den måten, og der har ungene standardklær liggende begge steder. Spesialklær må de huske på å ta med seg fra sted til sted.

Dette passer både voksne og barn på. Barna er 10 år gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speak

Vi har hatt de slik. Gutten hadde da hverdagsklær begge steder. Men sikkert mindre klær enn andre barn (på hvert sted altså). Det var jo god tid for å vaske klærne da han ikke var her.

Og så reiste han til mora i noe han hadde her. Altså bla alt godt blandet.

Yttertøy og pentøy samarbeidet vi om. Så det hadde han ikke begge steder.

Dette fungerte nok bare i praksis ettersom jeg tok ansvar for å få kjøpt inn ting til han. Faren var definitivt ikke like flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tante krinoline

Hos meg har de alt de trenger. Hos faren regner jeg med det samme. Jeg kjøper dresser, jakker og alt av sko, det bruker de begge steder.

Hver uke går det en liten bag mellom hjemmene, der det legges litt klær som hører til hos den andre, eller andre småting som unga vil ha med seg. De må jo som kjent ha på seg noe på byttedagene, og da er det fort gjort at noe ligger i skittentøykurven fra forrige uke el.l - derfor gjør vi det sånn.

Det var en god ide med den bagen.

Jeg besøker ofte en familie der barna bor en uke her og en uke der. Men det som har skjedd er at nesten alle klærne har havnet hos den ene forelderen pga at vedkommende ikke gidder å vaske ofte nok.

Både familien rundt og den andre forelderen har kjøpt mye nytt tøy. Men dette må de selvsagt ordne opp i selv. Jeg skal foreslå en sånn bag.... Håper at det jevner seg ut etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Det var en god ide med den bagen.

Jeg besøker ofte en familie der barna bor en uke her og en uke der. Men det som har skjedd er at nesten alle klærne har havnet hos den ene forelderen pga at vedkommende ikke gidder å vaske ofte nok.

Både familien rundt og den andre forelderen har kjøpt mye nytt tøy. Men dette må de selvsagt ordne opp i selv. Jeg skal foreslå en sånn bag.... Håper at det jevner seg ut etter hvert.

''Men det som har skjedd er at nesten alle klærne har havnet hos den ene forelderen pga at vedkommende ikke gidder å vaske ofte nok.

''

Et ikke ukjent fenomen her heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
 Del

• Opprett ny...