Gå til innhold

Vurderer dette, men.........


Gjest vil at verden skal vite

Anbefalte innlegg

Gjest vil at verden skal vite

Jeg anmeldte en x for vold.Saken ble henlagt pga at han innrømte forholdet.(rett til reduksjon i straffa om man innrømmer)Jeg er livredd for en evt rettsak, men ønsker å "ta igjen" på en måte.Og vurderer derfor å skrive om dette annonymt i lokal avisa.

Synspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Saken har jo blitt henlagt av politiet så da blir det vel ingen rettsak?

Skjønner jo at du vil ta igjen som du skriver. Men er det virkelig så lurt?

Er ikke det bare å be om mere bråk? han kommer vel til å skjønne at det er deg som har skrevet i avisen?

Personlig syntes jeg du skal la det ligge, for din egen sikkerhet, for du bestemmer selv over den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil at verden skal vite

Saken har jo blitt henlagt av politiet så da blir det vel ingen rettsak?

Skjønner jo at du vil ta igjen som du skriver. Men er det virkelig så lurt?

Er ikke det bare å be om mere bråk? han kommer vel til å skjønne at det er deg som har skrevet i avisen?

Personlig syntes jeg du skal la det ligge, for din egen sikkerhet, for du bestemmer selv over den.

Det ville bli helt opp til meg å gå videre med rettsak ja, siden saken ble henlagt.Så jeg vet det ikke blir det uten at jeg selv velger det.

Men jeg skulle ønske at jeg kunne gjøre noe likevell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sak blir ikke henlagt fordi om man innrømmet. Man kan få reduksjon i straff, men da får man en eller annen form for reaksjon - enten gjennom en rettssak, forelegg eller påtaleunnlatelse. En sak henlegges som regel enten fordi man ikke har nok bevis (bevisets stilling), eller fordi man har bevis som taler mot sak (intet straffbart forhold anses bevist.)

Om du har blitt fortalt at saken er henlagt fordi han har tilstått er du åpenbart feilinfomert. Jeg foreslår at du starter med å ta en telefon til politiet for å få klart svar på hva som har skjedd og hva som faktisk er status i saken.

Jeg tviler på at avisa vil ta inn et anonymt innlegg som omhander noe en annen person skal ha gjort. Og jeg ser ikke helt hva du tenker å oppnå med det? I verste fall utsetter du deg selv for mulig straff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at den beste hevnen du kan ta over ham er å gå videre og gi deg selv et flott liv og la den idioten sitte igjen med skjegget i postkassa.

Skriverier i lokalavisa blir aldri anonyme i slike tilfeller og du risikerer bare enda mer vold fra den kanten. Ikke gjør noe så dumt mot deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at den beste hevnen du kan ta over ham er å gå videre og gi deg selv et flott liv og la den idioten sitte igjen med skjegget i postkassa.

Skriverier i lokalavisa blir aldri anonyme i slike tilfeller og du risikerer bare enda mer vold fra den kanten. Ikke gjør noe så dumt mot deg selv.

signerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...