Gå til innhold

Vaskemiddel


candyqueen_83

Anbefalte innlegg

Hva slags vaskemiddel bruker dere til klesvask? Vi bruker OMO flytende, men jeg syns den er dyr, blir fort tom, og jeg merker egentlig ingen forskjell fra den og pulver. Det er samboeren som insisterer på at vi må ha flytende, for det er så mye bedre.

Er det egentlig det? Jeg vil gjerne ha tilbake pulveret her :o) Så hjelp meg da. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror ikke det har noe å si jeg.. ikke sikker men.. men tror det er dyrere å bruke..

den store omo`n fra sverige, kommer vi til å ha i laang tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Vi bruker OMO pulver og har gjort det i de siste 25 år.

Uansett hvilket annet vaskepulvermerke vi prøvde, så fikk ungene utslett av det, så vi har holdt oss til samme merke i et kvart århundre, og klærne blir helt rene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper store dunker med Biotex mener jeg det er, på Europris eller Smartclub. Koster ca hundrelappen. Tipper det er ikke så langt unne ti ganger mer enn i en vanlig pakke fra butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke det har noe å si jeg.. ikke sikker men.. men tror det er dyrere å bruke..

den store omo`n fra sverige, kommer vi til å ha i laang tid..

Det koster vel litt over 2 kr pr vask med flytende, ikke sikker på pulver. Jeg kunne like godt brukt 7 kgs fra Sverige liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper store dunker med Biotex mener jeg det er, på Europris eller Smartclub. Koster ca hundrelappen. Tipper det er ikke så langt unne ti ganger mer enn i en vanlig pakke fra butikken.

Ja, ikke sant. Har prøvd billigere merke tidligere, og merker egentlig ikke forskjell. Tror jeg bare kjøper en slik jeg, så får han heller vaske klærne sine selv, og betale for eget vaskemiddel. Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker Omo Color til kulørt tøy og Blenda hvit til hvitt tøy. Begge deler i pulverform.

For øvrig viste en meget uhøytidelig spørreundersøkelse / diskusjon i min venninnegjeng en gang at samtlige av dem brukte det skyllemidlet som mora deres gjorde/hadde gjort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Omo Color til kulørt tøy og Blenda hvit til hvitt tøy. Begge deler i pulverform.

For øvrig viste en meget uhøytidelig spørreundersøkelse / diskusjon i min venninnegjeng en gang at samtlige av dem brukte det skyllemidlet som mora deres gjorde/hadde gjort. :)

Jeg tror nok jeg går tilbake til pulverform jeg også. Har jo ganske ny maskin så den fordeler pulveret ganske bra regner jeg med.

Han klager over pulverrester, men det må jo være fordi han har brukt altfor mye pulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster vel litt over 2 kr pr vask med flytende, ikke sikker på pulver. Jeg kunne like godt brukt 7 kgs fra Sverige liksom.

mm.. de holder myye lenger.. samme med tømykner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Omo Color til kulørt tøy og Blenda hvit til hvitt tøy. Begge deler i pulverform.

For øvrig viste en meget uhøytidelig spørreundersøkelse / diskusjon i min venninnegjeng en gang at samtlige av dem brukte det skyllemidlet som mora deres gjorde/hadde gjort. :)

Forøvrig tror jeg ikke mamma bruker noe fast skyllemiddel, og det gjør ikke jeg heller :o)

Nå bruker jeg et som lukter av orkide og vanilje, og det lukter nyyydelig! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mm.. de holder myye lenger.. samme med tømykner..

Men de store, billige kannene med tøymykner må man vel ofte bruke mer av? Så de blir ikke så billige likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de store, billige kannene med tøymykner må man vel ofte bruke mer av? Så de blir ikke så billige likevel?

ja det står det, men jeg bruker ca det samme. kanskje bittelitt mer. bruker litt ekstra på håndklær..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Omo Color til kulørt tøy og Blenda hvit til hvitt tøy. Begge deler i pulverform.

For øvrig viste en meget uhøytidelig spørreundersøkelse / diskusjon i min venninnegjeng en gang at samtlige av dem brukte det skyllemidlet som mora deres gjorde/hadde gjort. :)

''Jeg bruker Omo Color til kulørt tøy og Blenda hvit til hvitt tøy. Begge deler i pulverform.''

Samme her. Og så blir det så velsignet lite søppel av dette - har slike plastbokser med lokk som jeg fikk gratis på butikken og heller oppi fra den lille papirposen, som deretter går i søpla.

Jeg får lettere fnatt av alle disse plastflaskene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg bruker Omo Color til kulørt tøy og Blenda hvit til hvitt tøy. Begge deler i pulverform.''

Samme her. Og så blir det så velsignet lite søppel av dette - har slike plastbokser med lokk som jeg fikk gratis på butikken og heller oppi fra den lille papirposen, som deretter går i søpla.

Jeg får lettere fnatt av alle disse plastflaskene...

Vi har kjøpt refill som vi fyller på plastflaska da, men jeg syns den blir fort tom egentlig. Husker ikke hvor mange vask det står på.

Vi har en nesten full pose Blenda til hvitvask, men den er flere år gammel. Vi har jo ikke hvite klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt refill som vi fyller på plastflaska da, men jeg syns den blir fort tom egentlig. Husker ikke hvor mange vask det står på.

Vi har en nesten full pose Blenda til hvitvask, men den er flere år gammel. Vi har jo ikke hvite klær.

Men det er så mange butikker som ikke fører refillene. Ganske irriterende at man må kjøpe (nok en) plastflaske fordi de ikke gidder å at inn refill...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er så mange butikker som ikke fører refillene. Ganske irriterende at man må kjøpe (nok en) plastflaske fordi de ikke gidder å at inn refill...

Ja, det er jo ganske håpløst. Og i begynnelsen da de startet med flytende refill var refillen flere kroner dyrere enn enn ny flaske. Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk over fra flytende til pulver for et år siden eller så. Jeg syntes jeg kjøpte vaskemiddel utrolig ofte og kjøpte da den største dunken med pulver jeg kunne få tak i. Merker ingen forskjell i det hele tatt, bortsett fra at det er billigere og drøyere i bruk.

Bruker Omo color og Omo hvitt + Milo ullvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk over fra flytende til pulver for et år siden eller så. Jeg syntes jeg kjøpte vaskemiddel utrolig ofte og kjøpte da den største dunken med pulver jeg kunne få tak i. Merker ingen forskjell i det hele tatt, bortsett fra at det er billigere og drøyere i bruk.

Bruker Omo color og Omo hvitt + Milo ullvask.

Ja, jeg syns også jeg kjøper vaskemiddel ofte. Tror nok det flytende er ganske udrøyt i forhold til pulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...