Gå til innhold

Speilreflekskamera


Gjest kamera til jul

Anbefalte innlegg

Gjest kamera til jul

Hei.

Vi skal kjøpe oss speilreflekskamera i julegave. Har ikke peiling på hva som er bra osv. Tenkte å forhøre meg litt før jeg drar til butikken. Har dere noen anbefalinger/ erfaringer?

Setter stor pris på svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fotoergøy

Du får det du betaler for. Canon og Nikon er trygge kjøp. Du finner ingen avgjørende argumenter for at det ene er bedre enn det andre. Det hele er en smaksak.

Et argument er at om du har nære venner som har et merke de er fornøyde med, kan dere låne objektiv av hverandre om dere har samme sort.

Ikke alle standard objektiv er av de beste. Om du får kjøpt et kamerahus med et 18-200 ogjektiv med stabilisator, trenger du ikke mer på mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Canon Eos 400D. Det finnes to verjsoner etter dette. Jeg er superfornøyd. Ser at jeg i dag har rundet 4000 bilder med dette kameraet:-)

Jeg har kjøpt en ekstra linse. En 28-135. Den bruker jeg mye. Savner noen ganger mer zoom, med det går jo oftest på bekostning av lyset. (Altså at du må har mer lys med mer zoom.)

Jeg kan i hvert fall anbefale dette. Det kommer også godt ut på alle tester jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Canon Eos 400D. Det finnes to verjsoner etter dette. Jeg er superfornøyd. Ser at jeg i dag har rundet 4000 bilder med dette kameraet:-)

Jeg har kjøpt en ekstra linse. En 28-135. Den bruker jeg mye. Savner noen ganger mer zoom, med det går jo oftest på bekostning av lyset. (Altså at du må har mer lys med mer zoom.)

Jeg kan i hvert fall anbefale dette. Det kommer også godt ut på alle tester jeg har sett.

hHa er prisen på et slikt kamera?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Canon EOS 450D og er veldig fornøyd med det. Vi betalte vel ca 5000 kr inkl minnekort. Det var best i test ett eller annet sted. Av "nybegynnerkameraer" da. Skal man ha proff-kamera blir prisen en annen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte et eller annet Canon EOS til 10000 med også en lengre linse. Er kjempefornøyd med det. Da har du et kamera du kan ha lenge.

Ulempen er at det er stort å ta med. Så vi har et lite også. Men vi bruker vel speilrefleksen mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et Nikon D200, og er kjempefornøyd med det. Kan bruke de gamle linsene mine også.

Tror nok du er ganske safe med Nikon eller Canon, og det er greit å legge litt penger i det når man først kjøper. Ihvertfall i linsa, det er nesten viktigere at den er av høy kvalitet enn at kameraet er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...