Gå til innhold

Julekort - ideer til morsomt bilde


Gimmick

Anbefalte innlegg

Tar jo bilde hvert år av ungene som vi sender ut til familie og venner men kunne tenkt meg å ta et bilde av det humoristiske slaget i år.. Noen som har gode ideer til motiv?

Har 4 barn som skal være med på bilde :o)

Forslag mottas med stoor takk:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Persille1365381127

Jeg synes sånne oppstilte bilder er tullete - så jeg har tatt 300 bilder av Billa mens hun har gjort et eller annet.

Vi har fra basing i løvet, i englekjole på saueskinn, med nisselue i badekaret - og så har jeg bare valgt ut det som har vært best.

Nå vet jeg ikke hvordan været er hos dere, men om det er snø kan du jo ta bilder mens de har snøballkrig? Eller mens de herjer i en bladhaug, klatrer i trær, mater ender, balanserer på en stokk i skogen, baker...

Noe de gjør sammen som ikke er oppstilt blir finest, HVA de gjør er ikke så nøye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å bruke et bilde av ungene sammen, tatt i løpet av årets sommer, det trenger jo ikke være med nisselue og reinsdyr. :o)

Men i år dropper jeg det, det er jo dyrt og jeg er ikke lagd av penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt fint å bruke et bilde som er tatt helt "tilfeldig" som de under her sier, men men tror ikke at de tenker på at det ikke er så enkelt å få til det når det er snakk om 4 barn. Regner med du ikke har tatt så mange bilder av alle på samme bilde i løpet av året? Iallefall ikke uten at det blir oppstilt. :)

Jeg vet ikke hva du mener med humoristisk, men hva med et pepperkakebakebilde med mel på nesa, forklær og skaut eller kokkelue på hodet?

Eller alle mann i senga med pysjamas og masse puter og dyner? Kanskje med bustete sovehår eller tatt om morgenen med fremdeles trøtte øyne?

Eller et hvor alle rett og slett lager favorittgrimasen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slik gjorde vi det en gang

En gang nektet ungene å smile på bildet. Vi var selvfølgelig ute i siste liten. Min datakyndige mann, satt det fineste bildet i midten av et A5 kort. Husker ikke om vi brettet et A4 og skrev inni. Så satte han de andre "mislykka" bildene på kryss og tvers rundt slik at det nesten ble en ramme rundt. De både gjeipet og så sure ut. Ellers smilte den ene men ikke den andre.

Men vi fikk mange postivite tilbakemedinger på at det var et morsomt kort. Det ble liksom en liten film om hvordan barn er. Eller hvordan en slik fotoseanse faktisk kan være.

Et annet fint bilde husker jeg, var noen som la barna på gulvet. Slik at de lå med hodene mot hverandre. Så tok de bildet ovenfra. Det var også fint.

Det er jo også en del plasser du kan dra og få tatt bilde IKEA f.eks. Men jeg synes vi får til ganske pene bilder hjemme her nå. Så tror vi gjør det hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var veldig fornøyde med julekortbildet i fjor: Da løp vi alle fem (to voksne og tre barn) på et jorde mens vi holdt hverandre i hendene - mot fotografen. Ble knallstilig! Prøvde oss på å hoppe samtidig også, men det var vanskleig å få med alle ansiktene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kle tre ut som reinsdyr (får kjøpt bøyle med horn på nille) med rød nese og en som nisse som sitter i sleden.. (bruk en bruskasse eller noe annet å sitte på). Reinsdyra må ha seler til sleden så klart.. Hehe.. ser det for meg! hoho.. Har bare en ungen jeg, så blir vanskelig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kle tre ut som reinsdyr (får kjøpt bøyle med horn på nille) med rød nese og en som nisse som sitter i sleden.. (bruk en bruskasse eller noe annet å sitte på). Reinsdyra må ha seler til sleden så klart.. Hehe.. ser det for meg! hoho.. Har bare en ungen jeg, så blir vanskelig.. :)

''Hehe.. ser det for meg! hoho.. Har bare en ungen jeg, så blir vanskelig.. :)''

Neida - hvem passer vel ikke da godt som reinsdyr andre enn PAPPA! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var veldig fornøyde med julekortbildet i fjor: Da løp vi alle fem (to voksne og tre barn) på et jorde mens vi holdt hverandre i hendene - mot fotografen. Ble knallstilig! Prøvde oss på å hoppe samtidig også, men det var vanskleig å få med alle ansiktene da.

Høres fint ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var veldig fornøyde med julekortbildet i fjor: Da løp vi alle fem (to voksne og tre barn) på et jorde mens vi holdt hverandre i hendene - mot fotografen. Ble knallstilig! Prøvde oss på å hoppe samtidig også, men det var vanskleig å få med alle ansiktene da.

Høres knallfint ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kle tre ut som reinsdyr (får kjøpt bøyle med horn på nille) med rød nese og en som nisse som sitter i sleden.. (bruk en bruskasse eller noe annet å sitte på). Reinsdyra må ha seler til sleden så klart.. Hehe.. ser det for meg! hoho.. Har bare en ungen jeg, så blir vanskelig.. :)

Hehe, det var noe ala sånt jeg tenkte på.. :o) Kanskje jeg må ta en tur på nille. Tusen takk for tips :) (Alle sammen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...