Gå til innhold

Leker i stua


Gjest Rote stue

Anbefalte innlegg

Jentene hos oss er 5 og 7 år, og det er enda en liten kasse i et hjørne i stua med leker i. Akkurat hva som befinner seg i kassen varierer, alt etter hva som er Ukas Hippeste Leke, men det er greitt å ha et sted å legge det som blir lekt med veldig ofte, istedet for å måtte dra det fram og tilbake på rommet hele tiden.

Jeg er lite redd for at det skal vise at vi har barn i huset. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her i huset bor det barn, og det vises. Det er leker, spill ol. i alle rom. Selvsagt med visse grenser, men om ungene ønsker å leke der vi voksne er, så kunne det ikke falle meg inn å henvise dem til eventuelle lekerom eller soner.

Vi har som mål å rydde unna hver kveld, og om nå ungene glemmer å gjøre sin del av innsatsen, så tar en av oss voksne det. Eller det står til neste dag. Møbelhytter er typisk eksempel på objekter som kan "fredes over natta".

Lego kan selvsagt være en utfordring, men begge foreldrene har glede av å få noen byggestunder med eldstegutten, og det er ingen tvil om at han koser seg når vi bygger sammen med han. Terskelen til samlek med ungene hadde vært langt høyere for min del om vi skulle ha gått på lekerommet.

Stue og kjøkken er de største og lyseste rommene, selvsagt skal ungene få leke der. Så lenge de ønsker det, og så lenge de rydder sånn noenlunde opp etter seg.

Slik praktiserer vi det også. Jeg har selv vokst opp med at stuen var "barnefri sone", og vil ikke ha et slikt hjem selv. Her er det rom for alle i felles stue, selv om jeg noen ganger kan bli drittlei av legoklosser, koppestell og dukkeklær strødd utover alt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...