Gå til innhold

Ny mann etter separasjon ---


Gjest Slett ikke nå...

Anbefalte innlegg

Gjest Slett ikke nå...

Hei;

Jeg har møtt en skilt mann som har to barn. Er selv separert og har to barn. Barna er i omtrent samme alder, hans er litt yngre.

Dette er en veldig hyggelig mann, snill og oppmerksom, men han har en ganske annen bakgrunn enn meg. Jeg er vokst opp på østkanten i Oslo, mine foreldre er likevel høyt utdannet og det er jeg også - så en typisk østkantjente er jeg vel ikke. Men denne mannen er veldig typisk vestkant, jeg ser det på stilen hans, klær mm. Han er svært sympatisk og ikke snobbete, men jeg er litt bekymret for at dette blir et problem likevel....

Er vel ikke akkurat forelsket, men jeg kjenner på meg at jeg kan bli det. Liker han godt, og han virker interessert; ringer meg og sender meldinger og er veldig søt.

Ting går ganske sakte da, har foreløpig ikke fått mer enn noen klemmer ;-) Men han vil vel se det an litt først han også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke lett å forstå hvorfor dette skulle bli et problem. Er det ikke du som er fordomsfull nå?

Om dette er det største problemet i forholdet deres vil jeg si forutsetningene for forholdet er gode! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet egentlig? Kan du ikke gå ut med en fra en annen kant? Kunne du ikke gjort det om du ikke hadde høy utdannelse? Man må ikke være sånn eller sånn selv om man kommer fra østkanten eller vestkanten.. :) Bare kos deg du og se hvordan det utvikler seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du deler inn Oslo i bare øst og vest, er det massevis av eksempler på at man kan vokse opp / bo på østkanten og likevel være stinn av ressurser og utdannelse. Eller omvendt - man kan komme fra vest og være fattig og / eller dum.

Jeg synes dette problemet er omtrent like stort som hvis han skulle ha en annen øyenfarge enn du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer fælt nå.. hva mener du er en typsik østkantjente egentlig? Jeg ser på meg sjøl som en østkantjente, men hadde vært artig å høre hvilken bås du setter meg i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer fælt nå.. hva mener du er en typsik østkantjente egentlig? Jeg ser på meg sjøl som en østkantjente, men hadde vært artig å høre hvilken bås du setter meg i?

''hva mener du er en typsik østkantjente egentlig? ''

Husker du Hege Schøyen i den legendariske Shell-reklamen ("det er Shell det")?

Voilà! *ikke fordomsfull i det hele tatt* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''hva mener du er en typsik østkantjente egentlig? ''

Husker du Hege Schøyen i den legendariske Shell-reklamen ("det er Shell det")?

Voilà! *ikke fordomsfull i det hele tatt* ;)

Haha.. nei uff, er ikke sånn da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Mitt inntrykk er at øskantfolk er mer fordomsfulle enn vestkantfolk. Det gjelder både voksne og ungdommer.

Jeg skjønner virkelig ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slett ikke nå...

Hei

Oj, jeg ser at det jeg skrev kom litt feil ut...jeg er uenig i at folk på østkanten har flere fordommer enn de på vestkanten, det er nok heller likt vil jeg tro. Jeg har selvsagt noen fordommer jeg også, de fleste har vel det, selv om jeg ser på meg selv som lite fordomsfull. I det første innlegget mitt kom det likevel litt feil ut, det er ikke helt sånn jeg mente det....;-)

Egentlig er jeg vel litt engstelig for at han ikke vil synes jeg er "bra nok" - litt dårlig selvtillitt kanskje, siden jeg kjenner så godt til alle fordommene mot det området jeg er ifra.

Han er forøvrig en veldig fin fyr; jeg er fremdeles betatt av han og håper vi kan bli bedre kjent uansett - det største hinderet er nok at han bor så langt unna, og at vi ikke har så god tid noen av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Hei

Oj, jeg ser at det jeg skrev kom litt feil ut...jeg er uenig i at folk på østkanten har flere fordommer enn de på vestkanten, det er nok heller likt vil jeg tro. Jeg har selvsagt noen fordommer jeg også, de fleste har vel det, selv om jeg ser på meg selv som lite fordomsfull. I det første innlegget mitt kom det likevel litt feil ut, det er ikke helt sånn jeg mente det....;-)

Egentlig er jeg vel litt engstelig for at han ikke vil synes jeg er "bra nok" - litt dårlig selvtillitt kanskje, siden jeg kjenner så godt til alle fordommene mot det området jeg er ifra.

Han er forøvrig en veldig fin fyr; jeg er fremdeles betatt av han og håper vi kan bli bedre kjent uansett - det største hinderet er nok at han bor så langt unna, og at vi ikke har så god tid noen av oss.

Jeg synes du skal legge fra deg alle slik tanker. Du sier jo selv at han ikke er snobbete.

Det viktigste er jo at dere har noe å prate om. At dere har noe til felles. Det kan dere meget godt ha fordi om han er vokst opp på vestkanten.

Jeg er litt nysgjerrig. Hva er det som gjør at du kan se han er fra vestkanten forresten? Manglende tatoeringer og piersinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slett ikke nå...

Jeg synes du skal legge fra deg alle slik tanker. Du sier jo selv at han ikke er snobbete.

Det viktigste er jo at dere har noe å prate om. At dere har noe til felles. Det kan dere meget godt ha fordi om han er vokst opp på vestkanten.

Jeg er litt nysgjerrig. Hva er det som gjør at du kan se han er fra vestkanten forresten? Manglende tatoeringer og piersinger?

...hehe

Jeg bare ser at han er annerledes enn de som går rundt her jeg bor ;-)

Litt fin i tøyet - kanskje? Dessuten snakker han på en en helt annen måte, selv om han slett ikke snakker utpreget "pent" - men han har få a-endelser...

Jeg har observert at han kan banne, også ;-) Så SÅ pent snakker han jo ikke...

Tror nesten han går på en annen måte også; og så er han litt mer "gentleman" tror jeg - mer enn de jeg kjenner fra området mitt. Alt dette er jo bare positivt!

Han har dessuten en ganske fin bil. Men det er det jo mange som har, over hele byen.

Vanskelig å sette ord på, egentlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Slett ikke nå...

Hva er problemet? Føler du deg hevet over han og de i fra østkanten?

Tvert imot. Jeg føler meg ikke hevet over han. Heller motsatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

...hehe

Jeg bare ser at han er annerledes enn de som går rundt her jeg bor ;-)

Litt fin i tøyet - kanskje? Dessuten snakker han på en en helt annen måte, selv om han slett ikke snakker utpreget "pent" - men han har få a-endelser...

Jeg har observert at han kan banne, også ;-) Så SÅ pent snakker han jo ikke...

Tror nesten han går på en annen måte også; og så er han litt mer "gentleman" tror jeg - mer enn de jeg kjenner fra området mitt. Alt dette er jo bare positivt!

Han har dessuten en ganske fin bil. Men det er det jo mange som har, over hele byen.

Vanskelig å sette ord på, egentlig....

Du kan være ganske sikker på at dette ikke er bevisst fra hans side. Han tenker garantert ikke på hvordan han kan virke på deg.

Han føler han er seg selv og hvis han hadde følt at du skilte deg veldig ut fra han og at dere av den grunn ikke hadde noe til felles, ville han nok ikke involvert seg i starten.

Du liker han, så slutt og tenk på det andre. Det venner du deg fort til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Du kan være ganske sikker på at dette ikke er bevisst fra hans side. Han tenker garantert ikke på hvordan han kan virke på deg.

Han føler han er seg selv og hvis han hadde følt at du skilte deg veldig ut fra han og at dere av den grunn ikke hadde noe til felles, ville han nok ikke involvert seg i starten.

Du liker han, så slutt og tenk på det andre. Det venner du deg fort til :-)

Er du klar over hvor mange trøndere, nordlendinger, vestlendinger osv som er gift med menn fra vestkanten?

(Og omvendt)

Det kan gå veldig fint det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eller hva mente herren nå?

Hva er problemet? Føler du deg hevet over han og de i fra østkanten?

eh... nå var trådstarter fra østkanten da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En viss kulturforskjell er det sikkert. Noen av oss er så dristige at vi t.o.m. finner menn fra andre landsdeler, tenk på det du! ; )

Nei, for å være litt seriøs, dere har barn, så ta det langsomt. Du finner ut om dette er noe å satse på eller ikke. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

En viss kulturforskjell er det sikkert. Noen av oss er så dristige at vi t.o.m. finner menn fra andre landsdeler, tenk på det du! ; )

Nei, for å være litt seriøs, dere har barn, så ta det langsomt. Du finner ut om dette er noe å satse på eller ikke. Lykke til! :)

''Noen av oss er så dristige at vi t.o.m. finner menn fra andre landsdeler, tenk på det du! ;''

Og noen er så dristige at de finner menn fra andre land. Svensker til og med. Sjokkerende;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...