Gå til innhold

Rettetang og ministøvsuger og radio


Caloni Makaroni

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni

Jeg har lyst på en rettetang. Jeg vet ikke hvor mye den kommer til å bli brukt, for jeg er ikke av typen til å være veldig tålmodig med sånt "dill", derfor skal den ikke være altfor dyr og eksklusiv. Er det noen som har en rimelig en å anbefale? Ev. noe spesielt jeg skal se etter?

Jeg trenger også en ministøvsuger. En kraftig en, ikke en sånn puslete jeg har fra før. Den trenger ikke være overvettes dyr den heller.

Og radio. En jeg kan ha på badet, men det blir et par meter unna dusjen. Den må tåle fuktig luft, med andre ord. Og helst skal den være rød :D Tips? Hva ER egentlig en DAB-radio? Noe jeg bør ha? Egentlig er jeg forelsket i tivoliradioene, men det er sikkert bare fordi de er så dyre at det virker som om det er noe man bør ha.

(Ja, det er julegavetid, og jeg har fått i oppdrag å kjøpe meg noe selv :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mener jeg

Jeg har rettetang fra frisøren. Koster et hav mer enn vanlige rettetenger

Det jeg fikk beskjed om var at rettetangen burde ha sånn spesiell plate, den burde også bli riktig temperert varm fort

Temperaturen har visst noe med skåning av håret å gjøre. Med rett temperatur så drar du gjennom få ganger, det sliter mindre på håret enn andre som ikke blir like varme

Husk også alltid å ha hårbeskytt hjemme, middel til å spraye på håret for beskytt før tangbruk

Min kostet 1200.-

Jeg vil anbefale at du leser litt på nett på "kravene" en slik tang bør ha og så finner en modell ut fra dette siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow - for ei ønskeliste. Den er identisk med min, jo! Rare greier. Det eneste er at jeg har strøket radio av lista, for vi kjøpte oss nettopp en internettradio. Suverent å ha alt av kanaler tilgjengelig, mange gode musikkmuligheter.

Men jeg aner ikke om den tåler vann, og den er definitivt ikke rød - hvilket den nok hadde vært om jeg hadde valgt helt på egenhånd :)

Og så ser jeg at Wilfa har en kraftigere ministøvsuger med avtagbart langt håndtak. 20 min brukskapasitet etter lading. Men gubben sier at det må jeg kjøpe selv, han vil ikke ha det på samvittigheta å ha kjøpt støvsuger til meg i julegave :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har denne radioen, den er rød og tåler en vannsprut!

http://www.tivoliaudio.com/product.php?productid=180&cat=266&page=1

Rettetang: selv om du bruker den lite, kjøp en keramisk som ikke sliter for mye på håret. Gå innom en proff frisør og spør hva de anbefaler. En rimelig rettetang blir bare skapfyll, du kommer ikke til å bruke den mye. Så enten en dyr en, eller ingen.

Støvsuger: med mindre du kjøper en med fancy design, så får du stort sett hva du betaler for. Wattstyrke er det viktigste, er det lav effekt, suger den bare støv, og ikke tyngre smuler / sand osv.. Be om å få teste den i butikken, sjekk at den suger opp sand og bittesmå steiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Wow - for ei ønskeliste. Den er identisk med min, jo! Rare greier. Det eneste er at jeg har strøket radio av lista, for vi kjøpte oss nettopp en internettradio. Suverent å ha alt av kanaler tilgjengelig, mange gode musikkmuligheter.

Men jeg aner ikke om den tåler vann, og den er definitivt ikke rød - hvilket den nok hadde vært om jeg hadde valgt helt på egenhånd :)

Og så ser jeg at Wilfa har en kraftigere ministøvsuger med avtagbart langt håndtak. 20 min brukskapasitet etter lading. Men gubben sier at det må jeg kjøpe selv, han vil ikke ha det på samvittigheta å ha kjøpt støvsuger til meg i julegave :)

Se der ja, man finner sin tvillingsjel på DOL! Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Caloni Makaroni

Vi har denne radioen, den er rød og tåler en vannsprut!

http://www.tivoliaudio.com/product.php?productid=180&cat=266&page=1

Rettetang: selv om du bruker den lite, kjøp en keramisk som ikke sliter for mye på håret. Gå innom en proff frisør og spør hva de anbefaler. En rimelig rettetang blir bare skapfyll, du kommer ikke til å bruke den mye. Så enten en dyr en, eller ingen.

Støvsuger: med mindre du kjøper en med fancy design, så får du stort sett hva du betaler for. Wattstyrke er det viktigste, er det lav effekt, suger den bare støv, og ikke tyngre smuler / sand osv.. Be om å få teste den i butikken, sjekk at den suger opp sand og bittesmå steiner.

Takk for tips! Men jeg er jo litt sær - det er jo den "vanlige" Tivoli-radioen jeg har forelsket meg i! :P Den som heter Classic eller noe sånt. Men vet du forskjellen på DAB og vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Jeg har rettetang fra frisøren. Koster et hav mer enn vanlige rettetenger

Det jeg fikk beskjed om var at rettetangen burde ha sånn spesiell plate, den burde også bli riktig temperert varm fort

Temperaturen har visst noe med skåning av håret å gjøre. Med rett temperatur så drar du gjennom få ganger, det sliter mindre på håret enn andre som ikke blir like varme

Husk også alltid å ha hårbeskytt hjemme, middel til å spraye på håret for beskytt før tangbruk

Min kostet 1200.-

Jeg vil anbefale at du leser litt på nett på "kravene" en slik tang bør ha og så finner en modell ut fra dette siden

Takk! Vel, det var vel noe sånt jeg "fryktet". At det er enten eller med rettetang, enten kjøper man en skikkelig en, eller så dropper man det. Spørs om jeg ikke heller mot det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Kjøp keramisk rettetang hos frisør. De trenger ikke være kjempedyre, de har ned i 600 kr.

Hm...600 høres jo ikke så ille ut. Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Men jeg er jo litt sær - det er jo den "vanlige" Tivoli-radioen jeg har forelsket meg i! :P Den som heter Classic eller noe sånt. Men vet du forskjellen på DAB og vanlig?

En DAB-radio tar inn digitale signaler, helt uten sus, men da er du avhengig av at det er digital dekning der du bor. Det bygges vel stadig mer ut såvidt jeg har skjønt. Det blir vel slik der også som med tv, at det analoge nettet legges ned med tid og stunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

En DAB-radio tar inn digitale signaler, helt uten sus, men da er du avhengig av at det er digital dekning der du bor. Det bygges vel stadig mer ut såvidt jeg har skjønt. Det blir vel slik der også som med tv, at det analoge nettet legges ned med tid og stunder.

Er sikkert digital dekning sentralt i Trondheim? Badet er "innvendig" i en blokk, altså blir det noe mur og sånt som signalene må igjennom i såfall, om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den der er ganske så praktisk, synes jeg.-) Der har man to-i-ett: Både en håndstøvsuger/dustbuster OG en sak med lengre skaft på:-)

Jepp. Jeg liker den :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crap, det rekker jeg ikke. Men egentlig så trenger jeg ikke sånt langt håndtak heller. Det mindre lagringsplass den trenger, det bedre, sånn egentlig.

''Crap, det rekker jeg ikke. '' ..............

Men hvis husmor-genet slår inn, så er det bare å bestille på nett, før kl 24 ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://forbruker.no/digital/tester/lyd/article1182265.ece

Vi valgte i sin tid DAB-radio på bakgrunn av denne testen, som imidlertid er noen år gammel. Men er fortsatt meget fornøyde med Argon-radioen.

Re støvsuger: Anbefaler den Axcia linker til. Du kan ta ut midtstykket av den og bruke som en håndstøvsuger, eller du kan bruke den med hel stang på for kjapp og lettvint støvsuging. Den er ikke bra nok til å erstatte vanlig støvsuger, men veldig kjekk som supplement.

Rettetang har jeg overhodet ikke peiling på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

''Crap, det rekker jeg ikke. '' ..............

Men hvis husmor-genet slår inn, så er det bare å bestille på nett, før kl 24 ;-)

Ah. DET går an. Og jeg som tenkte at avgjørelsen var tatt ettersom jeg ikke rakk det. For jeg har egentlig ikke LYST på sånn med langt håndtak engang. Det kommer aldri til å bli brukt, vil bare bli et plassproblem (ja, jeg bor trangt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

http://forbruker.no/digital/tester/lyd/article1182265.ece

Vi valgte i sin tid DAB-radio på bakgrunn av denne testen, som imidlertid er noen år gammel. Men er fortsatt meget fornøyde med Argon-radioen.

Re støvsuger: Anbefaler den Axcia linker til. Du kan ta ut midtstykket av den og bruke som en håndstøvsuger, eller du kan bruke den med hel stang på for kjapp og lettvint støvsuging. Den er ikke bra nok til å erstatte vanlig støvsuger, men veldig kjekk som supplement.

Rettetang har jeg overhodet ikke peiling på.

Linken er lagret! Skal undersøke den nærmere i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. DET går an. Og jeg som tenkte at avgjørelsen var tatt ettersom jeg ikke rakk det. For jeg har egentlig ikke LYST på sånn med langt håndtak engang. Det kommer aldri til å bli brukt, vil bare bli et plassproblem (ja, jeg bor trangt).

Høres ut som vektige argumenter mot kjøp, ja:-)

Vi har vår hengedes ganske høyt opp på veggen på vaskerommet (over en benk der inne). Og dette vaskerommet ligger vegg-i-vegg med kjøkkenet, mens det sedvanlige stedet for oppbevaring av vanlig støvsuger er en etasje ned.

Utrolig kjekt med en slik støvsuger som ikke bare har langt håndtak men også skikkelig "støvsugerhode". Egner seg fint til en kjapp 'sugings' rett før gjestene kommer...;-)

(fikk litt andre bilder i hodet nå...hmmm...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...