Gå til innhold

Mor og far uenige om barna skal få vaksina


LillemorX

Anbefalte innlegg

Jeg og min x-mann har to barn sammen på 6 og 7 år. Jeg har vært veldig skeptisk til å vaksinere både meg selv og barna mot svineinfluensaen. Jeg ser rett og slett ikke poenget når ungene er friske ellers, og ikke tilhører risikogruppen. Samt at jeg føler vel at hele denne saken er fullstendig blåst ut av proposjoner.

Nå har det seg sånn at barna på skolen har fått tilbud om vaksinen, og man må fylle ut skjema for om man ønsker den eller ikke. Jeg ringte far og spurte hva han mente... Han mener at de definitivt må og bør få vaksinen. De kunne jo rett og slett bli syke og dø ellers...

Nå er det ikke slik at jeg synes det er greit at de blir syke av svineinfluensaen og dør, men er ikke dette litt vel overdrevet??

Hva gjør man når vi ikke er enige?

Skolen krever dessuten at barn fra 1-4 klasse SKAL ha følge av en av foreldrene, samt ha penger kontant. Vet ikke om far har tenkt å ta fri fra jobben for å gjøre dette, eller om han bare forventer at jeg skal ordne opp i det. Jeg er veldig usikker på om jeg vil at de skal ha den vaksinen i det hele tatt...

Hva mener dere andre? Bør barna få vaksinen? Hvorfor/hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...