Gå til innhold

Inntektsgrense ved delvis uføretrygd

Anbefalte innlegg

Gjest Usikre meg

Hei! Takk for fint forum med mye interessante innlegg!

Jeg fikk innvilget delvis uføretrygd fra 01.11.00 med "inntektsgrense uten friinntekt 105600". Det jeg lurer på er:

a) gjelder denne frem til 01.11.01, slik at etter den datoen kan jeg motta høyere lønn, opptil 1 G hvert år?

B) blir den oppjustert i mai akkurat som G, slik at jeg fra mai 01 kunne fått litt høyere lønn?

Hvis det er verken a eller b må jeg nesten ta meg en uke ferie uten lønn i høst!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33918-inntektsgrense-ved-delvis-uf%C3%B8retrygd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Ventetiden på 1 år gjelder fra den seneste av to datoer:

enten fra 1.11.00 eller fra datoen på brevet med vedtaket fra Fylkestrygdekontoret om at du får uførepensjon.

altså: ventetiden regnes fra dato på brevet dersom brevet var skrevet ETTER 1.11.00. Var brevet skrevet før 1.11.00 regnes ventetiden fra 1.11.00.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...