Gå til innhold

Mastercard og forsikring


Gjest Amor vincit omnia

Anbefalte innlegg

Gjest Amor vincit omnia

Har betalt reisen til usa med mastercard, så har altså reiseforsikring. Men burde jeg har skrevet ut reiseforsikringen til mastercard og tatt med? det hjelper jo ikke siden det står på norsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest høstløv

Fint for deg selv å kunne lese forsikringsreglene, når du trenger å bruke forsikringen. Slik at du vet hva den dekker og evt. ikke dekker.

Eks. om en slektning dør og du må avbryte reisen for å komme hjem i begravelsen. Da er det godt å kunne lese forsikringsreglene på nytt, i akkurat det øyeblikket du trenger å vite om den dekker hjemreisen eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Det trenger du nok ikke, selve forsikringsoppgjøret vil først skje når du kommer hjem. Eventuelle utgifter belastes kortet.

Det er ikke alltid slik, noen slektninger måtte avbryte en ferie for å komme hjem til begravelse, og da ordnet forsikringen med alt vedr hjemreisen, de skulle bare gi beskjed hvilken dag de skulle reise, og de fikk et nummer de viste på flyplassen og da var alt var ordnet, uten at de ble belastet en krone, og de fikk hjemturen på 1. klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Det trenger du nok ikke, selve forsikringsoppgjøret vil først skje når du kommer hjem. Eventuelle utgifter belastes kortet.

Jeg ga et svar under, men må legge til at jeg vet ikke om det var reiseforsikring gjennom Mastercard eller hvor de hadde forsikringen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det er ikke alltid slik, noen slektninger måtte avbryte en ferie for å komme hjem til begravelse, og da ordnet forsikringen med alt vedr hjemreisen, de skulle bare gi beskjed hvilken dag de skulle reise, og de fikk et nummer de viste på flyplassen og da var alt var ordnet, uten at de ble belastet en krone, og de fikk hjemturen på 1. klasse.

Oi, sånt forsikringsoppgjør har jeg aldri hørt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det trenger du nok ikke, selve forsikringsoppgjøret vil først skje når du kommer hjem. Eventuelle utgifter belastes kortet.

Jeg har også tenkt slik om reiseforsikring at det er en garanti mot ekstreme utgifter.

Men den gangen jeg _virkelig_ hadde behov for reiseforsikringen, var jeg der&da mest glad for tilbudet om "hjelp på stedet", både med praktisk hjelp og med dekking av kostnader osv. Vi hadde intet ytterligere krav mot forsikringsselskapet etter hjemkomst, men bistanden underveis var helt uvurderlig.

Dette var forresten Europeiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA tar ikke reiseforsikringer uansett så du må betale og så får du igjen pengene når du kommer hjem. Betal med kortet så er det greiest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg har også tenkt slik om reiseforsikring at det er en garanti mot ekstreme utgifter.

Men den gangen jeg _virkelig_ hadde behov for reiseforsikringen, var jeg der&da mest glad for tilbudet om "hjelp på stedet", både med praktisk hjelp og med dekking av kostnader osv. Vi hadde intet ytterligere krav mot forsikringsselskapet etter hjemkomst, men bistanden underveis var helt uvurderlig.

Dette var forresten Europeiske.

Ja, det blir vel spesielt om det er snakk om "ekstreme utgifter", som man kanskje ikke har dekning for med vanlig kredittkort.

Har selv bare hatt bruk for reiseforsikring til "småutgifter" og en gang en flybillett, og da har det vært greit å bruke kredittkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...