Gå til innhold

Isopor og resirkulering


mariaflyfly

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Isopor går i plastsøpla her i Trondheim.

Men dere har jo egne plastcontainere. Det har ikke vi. Jeg står ikke og brekker den opp i bitte små biter for å få bitene klemt ned i små, blå poser.

Da blir det restavfall. Duste-system.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plast? WTF? Sikker?

Ja. Finnes det ikke større returpunkter for slikt? Google din kommune, kildesortering. Det kan ikke være meningen å pulverisere avfallet for å bli kvitt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men dere har jo egne plastcontainere. Det har ikke vi. Jeg står ikke og brekker den opp i bitte små biter for å få bitene klemt ned i små, blå poser.

Da blir det restavfall. Duste-system.

Takk for svar.

Om du bare kan velge mellom rest og papir, så ville jeg valgt rest. Jeg kaster det i plast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk på avfallsselskapet sine nettsider. Hos oss står følgende:

''

Hvor kaster jeg isopor?

Små mengder isopor kan legges i plastsekken (f.eks. isopor brukt som matemballasje). Store mengder isopor legges i restavfall (f.eks. isopor som har beskyttet fjernsynet i esken)

''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg varierer litt hvor godt dette er utbygd i kommunen din.

Hos oss så kan små mengder legges sammen med plasten. Er det større mengder så skal det leveres på gjennvinningsplassen og legges i containeren som er beregnet for isopor.

Så du må nesten høre med din nærmeste renovasjonsbedrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...