Gå til innhold

Løy bilselgeren?


Gjest nybil?

Anbefalte innlegg

Har noen litt peiling på bil her inne? Vi så på en bil her om dagen, og mannen min ymtet frempå om at den var litt dyr. Da sa bilselgeren at han ikke hadde hastverk med å selg den. Han kunne selge den i januar og få 50 000 mer for den. Da går nemlig avgiftene opp. Kan dette stemme? Det er vel ikke bilselgeren som tjener på dette? Det er jo avgifter til staten som går opp. Dette var en tre år gammel Honda CR-V. Løy han rett og slett??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet at avgiftene antagelig skal økes til neste år. Vi må nemlig betale mer for en bil vi har bestilt dersom den ikke kommer før i 2010. Det kan jo ha en bitteliten innvirkning på bruktbilsalget. (Dyrer bil ny = dyrer brukt) Men jeg vil tro at dette er marginalt. Så jeg tenker som deg, at han han nok ikke har dette helt på sitt tørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Nei, han læøy nok ikke, men har tatt veldig hardt i. Vi satt å så på nybil senest i går, og mannen sa at det lønner seg å kjøpe nå, for denne bilen blir 30 000 dyrere over nyttår. Husker ikke helt hva det var for bil, men tror (?) det kan ha vært en BMW x1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han læøy nok ikke, men har tatt veldig hardt i. Vi satt å så på nybil senest i går, og mannen sa at det lønner seg å kjøpe nå, for denne bilen blir 30 000 dyrere over nyttår. Husker ikke helt hva det var for bil, men tror (?) det kan ha vært en BMW x1

X1 får du jo ikke kjøpt enda. Kommer ikke på markedet før i års-skiftet, og da er det sikkert leveringstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at det blir en avgiftsøkning på disse bilene fra 2010 og det vil også innvirke på bruktbilprisene, men at prisen øker så mye som han antyder er nok å ta altfor kraftig i. Han prøver seg for å få dere til å handle raskt så han blir kvitt den. Det koster å ha bilen stående, han binder kapital.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...