Gå til innhold

Hva definerer dere som "samboer"?


Gjest efexora

Anbefalte innlegg

Gjest efexora

Innbærer det å være samboer at man har et kjæresteforhold til vedkommende man er samboer med, eller kan det også brukes som et annet ord for romkamerat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samboer er to kjærester som bor sammen etter min definisjon ja. Når man deler leilighet med en venn, men har hvert sitt soverom er man ikke samboere i den forstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest begge deler

Den vanligste måten å bruke ordet på i dag, er to som lever i et "ekteskapslignende"forhold, dvs at man deler husholdning og seng og har et forhold til samboerens familie osv

Det kan også brukes om noen som bor sammen, feks i et kollektiv, eller to venner som bor sammen osv, men da kommer det som regel frem av sammenhengen at man ikke er kjærster, eller man spiller litt bevisst på at det kan misforstås.

"Vi fire var samboere i studietiden" sier at det er snakk om et kollektiv / studentboligfellesskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JUSTaMinute

Med samboer tenker jeg automatisk på at det er et kjærestepar det er snakk om, enten det er av samme kjønn eller ikke. Hvis det er andre som bor sammen, som ikke er kjærester, bruker jeg å si at dedeler leilighet eller noe slikt, bruker ikke ordet samboer da. Om jeg gjør det, så gjør jeg det på fleip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vanligste måten å bruke ordet på i dag, er to som lever i et "ekteskapslignende"forhold, dvs at man deler husholdning og seng og har et forhold til samboerens familie osv

Det kan også brukes om noen som bor sammen, feks i et kollektiv, eller to venner som bor sammen osv, men da kommer det som regel frem av sammenhengen at man ikke er kjærster, eller man spiller litt bevisst på at det kan misforstås.

"Vi fire var samboere i studietiden" sier at det er snakk om et kollektiv / studentboligfellesskap.

Enig.

jeg tenker automatisk at samboere er kjærester, men har hørt folk bruke det om kollektiv-boere osv ment humoristisk eller som du sier: At man spiller på muligheten for misforståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboere er folk som lever i kjæreste-forhold.

Andre som bor sammen, f.eks. i kollektiv, er samstuinger. (som i at de deler stue, men ikke soverom.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboere er folk som lever i kjæreste-forhold.

Andre som bor sammen, f.eks. i kollektiv, er samstuinger. (som i at de deler stue, men ikke soverom.)

''Andre som bor sammen, f.eks. i kollektiv, er samstuinger. (som i at de deler stue, men ikke soverom.)''

Jeg kjenner to som delte bad på gangen, de kalte seg sambadere. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Andre som bor sammen, f.eks. i kollektiv, er samstuinger. (som i at de deler stue, men ikke soverom.)''

Jeg kjenner to som delte bad på gangen, de kalte seg sambadere. ;o)

he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, den gode pastor i Knuteby som knerter kjerringer.

Bjarne er dog min.

Nei, nå rører du fælt. Jeg fikk Bjarne, mens du fikk Rune! Sånn var det med den saken.

Knutby-pasttren kan jeg ikke huske å ha fått som kjæreste:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå rører du fælt. Jeg fikk Bjarne, mens du fikk Rune! Sånn var det med den saken.

Knutby-pasttren kan jeg ikke huske å ha fått som kjæreste:-)

Joda, du har hatt ham lenge. Besøkt ham i kasjotten og greier.

Men det er riktig at jeg har Rune og du har Bjarne. Og Finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde et øyeblikk det var snakk om han i finn-reklamen, jeg :-)

Finn er hennes offisielle forlovede. I tillegg har hun et hemmelig forhold til pastor Helge Fossmo. Hun liker å leve farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn er hennes offisielle forlovede. I tillegg har hun et hemmelig forhold til pastor Helge Fossmo. Hun liker å leve farlig.

Ja, hun er jo litt løs i strikken ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...