Gå til innhold

Hemmelig adresse


Gjest En vanskelig skilsmisse

Anbefalte innlegg

Gjest En vanskelig skilsmisse

Søstra min skal flytte vil da ha hemmelig adresse pga en skilsmisse og en voldelig x mann. Hun skal få voldsalarm fra politi. Hun gikk i dag til folkeregister for å søke om hemmelig adresse men det fikk hun ikke pga at hun ikke har anmeldt x mannen. Gå til politi og anmelde han og kom tilbake med de papirene sa mannen på folkregister. Men hun vil ikke anmelde han. Vil bare flytte og være ferdig med han. Hva skal hun gjøre nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun bør, hvis hun ikke allerede har det, komme i kontakt med en advokat som er flink på området.

Da hun fikk voldsalarmen, fikk hun sikkert også en kontaktperson innenfor politiet. Jeg ville drøftet ting med vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En eks med alarm

Jeg fikk også voldslaarm. Men ikke hemmelig adresse. Søkte så om besøksforbud mot kommunen her, men avslått. Søkte om besøksforbud mot boligfeltet her, men siden han ikke hadde banket meg etter skilsmissen ble det avslått.

TIl slutt kjøpte jeg meg en leilighet. Så nå bor jeg i annen etg med to låste dører. Ingen kommer inn via vinduene og man må passere to låste dører for å nå meg.

Jeg tør ikke sette bilen i garasjen etter mørkets frembrudd for han har noen ganger vært der og skremt vettet av meg. Men han har ikke rørt meg fysisk. Så da kan intet gjøres.

Jeg anmeldte og det var over 20 straffbare forhold vi gikk gjennom før jeg ikke orket mer.

Hadde bistandsadvokat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmelde ham selvfølgelig.

Hemmelig adresse er en alvorlig sak, og hvis hun ikke selv kan vise at hun tar det alvorlig nok til å anmelde, tror jeg ikke hun kan regne med så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vanskelig. Jeg har bodd på hemmelig adresse i 15 år, men da jeg flyttet kunne jeg ikke få for det var så lenge siden saken var anmeldt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest En vanskelig skilsmisse

Anmelde ham selvfølgelig.

Hemmelig adresse er en alvorlig sak, og hvis hun ikke selv kan vise at hun tar det alvorlig nok til å anmelde, tror jeg ikke hun kan regne med så mye.

Tror at det blir vanskelig å anmelde han siden han aldri har slått henne sånn at det har vistes. Har bare holdt henne hardt og dyttet henne bakover. Men ingen har sett det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at det blir vanskelig å anmelde han siden han aldri har slått henne sånn at det har vistes. Har bare holdt henne hardt og dyttet henne bakover. Men ingen har sett det

Det er ikke vanskelig å anmelde, men det kan bli vanskelig å få ham dømt. Det er imidlertid rettsvesenets sak - i omgang med sånne bør man anmelde alle lovbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Tror at det blir vanskelig å anmelde han siden han aldri har slått henne sånn at det har vistes. Har bare holdt henne hardt og dyttet henne bakover. Men ingen har sett det

Men hvordan i all verden får hun voldsalarm av politiet om han ikke er anmeldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...