Joikabolla Skrevet 5. desember 2009 Skrevet 5. desember 2009 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=590578 Han tilstod, men skylder på vold og trusler fra de som avhørte han. Jeg mener at man ikke tilstår en slik grusom handling uansett, og at han er så skyldig som man kan bli. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 5. desember 2009 Skrevet 5. desember 2009 ''Han tilstod, men skylder på vold og trusler fra de som avhørte han. Jeg mener at man ikke tilstår en slik grusom handling uansett, og at han er så skyldig som man kan bli.'' Har du aldri hørt om mennesker som tilstår under press? Da hadde ikke mange "hekser" blitt brent på bålet.... Jeg hadde tilstått hva som helst under tortur, dessverre. 0 Siter
frosken Skrevet 5. desember 2009 Skrevet 5. desember 2009 Nei, jeg har ikke sympati med ham. Jeg er imidlertid motstander av dødsstraff, og mener at dersom han er norsk statsborger, så bør norske myndigheter forsøke å forhindre at dødssstraffen blir iverksatt. 0 Siter
Joikabolla Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Skrevet 5. desember 2009 Du vet lite om tortur. Siden han har fått uttalt seg til Norsk presse om at han ble presset frem til en tilståelse, så regner jeg med at han ville ha kunne sagt at han ble torturert også. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. desember 2009 Skrevet 5. desember 2009 Nei, jeg har ikke sympati med ham. Jeg er imidlertid motstander av dødsstraff, og mener at dersom han er norsk statsborger, så bør norske myndigheter forsøke å forhindre at dødssstraffen blir iverksatt. Helt enig. 0 Siter
Bookworm Skrevet 5. desember 2009 Skrevet 5. desember 2009 Det er vel bevist at uskyldige _kan_ tilstå handlinger under tortur selv om de ikke faktisk har begått handlingene - så der tror jeg du tar feil. 0 Siter
Skyer Skrevet 6. desember 2009 Skrevet 6. desember 2009 Under tortur og vold tror jeg desverre at jeg kunne tistått hva som helst...vi er bare mennesker. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 6. desember 2009 Skrevet 6. desember 2009 Jeg tror om man blir utsatt for nok smerte, vil man si det aller meste for å slippe unna. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.