Gå til innhold

Utnyitting


Gjest dumsnille meg

Anbefalte innlegg

Gjest dumsnille meg

Har en som vil sitte på med meg en gang i uka til trening fordi hun ikke har mulighet til sin bil den dagen. Hun sitter derfor på med meg til trening hver gang. ca 4 kg. å kjøre. Hun har aldri tilbydt seg for å betale i bensinen men det er greit nok. Hun vil alltid ha mere enn hun gir. Men det er nå en ting. Når vi skal reise så har også jeg det travelt hjemme før jeg får dradd ut døra p.g.a jeg som henn har små barn. Hun har også barn. Jeg har spurt om hun kan komme bort til veien, ca 500 fra huset hennes slik at jeg slipper å kjøre bort til henne og hente henne. Da sparer jeg tid p.g.a det tar tid å snu der ved huset hennes.

Noen ganger kommer hun bort til veien men spør ofte om jeg kan kjøre og hente henne på døren. Jeg klarer ikke å si nei men kjenner at det begynner å irritere meg. I det siste har hun også vært så sur og lite hyggelig å prate med. Har egentlig ikke noe lyst til ha henne med i bilen i det hele tatt fordi jeg føler hun ofte småutnytter meg og gir nesten aldri noe tilbake. Om jeg f.eks sier at jeg ikke har det bra så får jeg bare ikke klage for hun har det så mye verre.

Er hun frekk? Hvordan få avstand til henne når vi ikke slipper å treffe hverandre på treninger? Denne treningen er bare en gang pr. uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest frillen

Jeg synes ikke man har rett til å bli irritert på andre fordi man ikke selv klarer å si nei. Da tenker jeg på det at du må kjøre å hente henne ved hennes dør. Jeg hadde sagt at skal du sitte på, står du der vi har avtalt til avtalt tid.

Sett bort fra det hadde jeg ikke snakket om mine personlige ting hvis de kun var et bidrag til at vedkommende får tømt seg for sine egne. Da hadde jeg holdt praten gående rundt helt hverdagslige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar du mener 4 km, hvis hun veier bare 4 kg, bør hun ikke trene :-))

Si fra om at hun må stå på et bestemt sted på et avtalt klokkeslett hvis hun skal sitte på. Er hun ikke der, regner du med at hun ikke skal trene den uka, og kjører direkte (gi etpar minutter, men ikke si det på forhånd). Bare skyld på at du ikke rekker det du skal hjemme, hvis dere ikke gjør det på den måten.

Til gjengjeld kjører du henne hjem til døra hver gang hun har vært med på trening, uten å gjøre noe nummer av det.

Småprat i bilen synes jeg du bør kunne takle. Ikke snakk om dype, personlige ting, bare om trivialiteter. Er hun sur og stille, later du bare som om hun ikke er der. Ha på bilradioen, men ikke for høyt, så blir ikke stillheten så trykkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes hun er temmelig frekk som spør om du kan komme til døra når du allerede har sagt du foretrekker at hun går 500 m ned i gata. Det ville i alle fall aldri jeg ha gjort. Hadde vært sjeleglad for å bli hentet.

Hvis du ikke orker å ha henne med i bilen, får du bare si at du har det så travelt at du drar rett på trening. Du rekker ikke å hente henne. Det kan jo hende du skulle innom et sted på veien, som ikke lå i nærheten av henne?

Eller du kan si at kl. xx må hun stå klar på hjørnet, hvis hun skal sitte på. Hvis hun ikke står der, får du jo bare kjøre.

Om hun er sur når hun sitter på med deg, hadde jeg i alle fall ikke giddet å la henne sitte på. Kan virke som hun utnytter deg og tar deg for gitt, fordi du er så snill?

Sett grenser, så får du også respekt tilbake!

Din bil = dine regler. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dumsnille meg

Jeg synes ikke man har rett til å bli irritert på andre fordi man ikke selv klarer å si nei. Da tenker jeg på det at du må kjøre å hente henne ved hennes dør. Jeg hadde sagt at skal du sitte på, står du der vi har avtalt til avtalt tid.

Sett bort fra det hadde jeg ikke snakket om mine personlige ting hvis de kun var et bidrag til at vedkommende får tømt seg for sine egne. Da hadde jeg holdt praten gående rundt helt hverdagslige ting.

Jeg irriterer meg fordi jeg synes hun er frekk. Jeg har sagt at jeg helst ikke vil kjøre henne frem og tilbake til huset. Når hun alikevel ber om å bli kjørt til døren så er det ekkelt også å si nei. Men nå har jeg holdt på med dette så lenge og begynner å bli ganske så lei.

Jeg vet at at jeg hadde aldri fått meg til å spørre om det samme og jeg hadde heller aldri gått med på at folk skulle kjørt meg frem og tilbake til døren om de så tilbød seg. Ikke hver gang i hvertfall, da ville jeg følt meg til bry. Jeg hadde også gitt penger for bensin og jeg hadde ikke godtatt en gang om jeg ikke fikk betale. Slik er jeg oppdradd men mulig jeg er for høflig? Jeg blir derfor forbauset over at andre kan oppføre seg slik som hun gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg fordi jeg synes hun er frekk. Jeg har sagt at jeg helst ikke vil kjøre henne frem og tilbake til huset. Når hun alikevel ber om å bli kjørt til døren så er det ekkelt også å si nei. Men nå har jeg holdt på med dette så lenge og begynner å bli ganske så lei.

Jeg vet at at jeg hadde aldri fått meg til å spørre om det samme og jeg hadde heller aldri gått med på at folk skulle kjørt meg frem og tilbake til døren om de så tilbød seg. Ikke hver gang i hvertfall, da ville jeg følt meg til bry. Jeg hadde også gitt penger for bensin og jeg hadde ikke godtatt en gang om jeg ikke fikk betale. Slik er jeg oppdradd men mulig jeg er for høflig? Jeg blir derfor forbauset over at andre kan oppføre seg slik som hun gjør.

Bytt treningssted. Du trenger jo ikke å gi beskjed om det, bare si at du ønsker en pause i treningen.

Hvis hun oppdager at du trener et annet sted, kan jo bare si at du ville ikke si noe til å begynne med, for det var ikke sikkert du kom til å fortsette. Du ser det fremdeles litt an. Du trener til ulike tider og pleier å være spontan, derfor litt vanskelig å planlegge å kjøre innom henne, hvis hun skulle spørre om dere skal fortsette å trene sammen...

Du får jo bare bruke andre unnskyldninger, hvis du ikke klarer å si ting rett ut til henne. Du kan jo ikke fortsette å plage deg selv mer med dette her? Høres veldig vondt ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frillen

Jeg irriterer meg fordi jeg synes hun er frekk. Jeg har sagt at jeg helst ikke vil kjøre henne frem og tilbake til huset. Når hun alikevel ber om å bli kjørt til døren så er det ekkelt også å si nei. Men nå har jeg holdt på med dette så lenge og begynner å bli ganske så lei.

Jeg vet at at jeg hadde aldri fått meg til å spørre om det samme og jeg hadde heller aldri gått med på at folk skulle kjørt meg frem og tilbake til døren om de så tilbød seg. Ikke hver gang i hvertfall, da ville jeg følt meg til bry. Jeg hadde også gitt penger for bensin og jeg hadde ikke godtatt en gang om jeg ikke fikk betale. Slik er jeg oppdradd men mulig jeg er for høflig? Jeg blir derfor forbauset over at andre kan oppføre seg slik som hun gjør.

Jeg forstår at du er irritert, men eneste måten å bli kvitt denne irritasjonen er at du bestemmer deg for hvordan du vil ha det og handler i tråd med det. Du henter henne 500 meter fra hjemmet og du setter henne av på samme sted, hvis det er så langt du vil strekke deg. Passer det damen dårlig får hun finne andre måter å komme seg på trening på. Og det er vel kun en fordel i og med at du tydelig er lei både damen og situasjonen. Hennes oppførsel forbauser ikke meg, men å oppdra henne er vel ikke noe du ønsker å bruke tid på. Gjenta hvordan du vil ha det og følg det opp i praksis. Da blir det slik og ferdig med den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...