Gå til innhold

Spm om Ipod touch


Tvillingmamma

Anbefalte innlegg

Tvillingmamma

Jeg har ingen erfaring og kan ingenting om ipod og iphone.

Ser jo at den nye ipod touch er lekker! Jeg har forstått at man laster ned den musikken man vil ha på musikkspilleren og kjøper den i apple-store.

Jeg er vant med vanlige mp3-spillere og her rippes cd'er og lydbøker og dras over i mp3-spilleren. Skulle noe gå galt er det bare hente backup-filene og legge alt tilbake.

Hvordan er dette med ipod? Kan man lage backup og "hjemme-rippede" lydbøker, kan de legges inn på en slik touch?

Veldig glad om noen kan forklare for uvitende meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Caloni Makaroni

Jepp, du kan gjøre akkurat som før. Du må bruke programmet iTunes for å få musikk- og videofiler over på iPod. Du velger bare at du skal importere de og de filene, og vips så har du lydboka på iPoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingmamma

Jepp, du kan gjøre akkurat som før. Du må bruke programmet iTunes for å få musikk- og videofiler over på iPod. Du velger bare at du skal importere de og de filene, og vips så har du lydboka på iPoden.

Så mine "hjemme-rippede" lydbøker kan dras over på vanlig måte? Det samme med musikken vi allerede har rippet og som ligger på den gamle mp3-spilleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gert ert

Så mine "hjemme-rippede" lydbøker kan dras over på vanlig måte? Det samme med musikken vi allerede har rippet og som ligger på den gamle mp3-spilleren?

Jepp. Så lenge du greier å håndtere iTunes så kan du flytte og gjøre hva du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingmamma

Jepp. Så lenge du greier å håndtere iTunes så kan du flytte og gjøre hva du vil.

Håndtere itunes... har aldri gjort og kan ikke, men det kan læres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Så mine "hjemme-rippede" lydbøker kan dras over på vanlig måte? Det samme med musikken vi allerede har rippet og som ligger på den gamle mp3-spilleren?

Jepp. iTunes konverterer automatisk til filer som passer på iPod. Men behold alltid kopi på harddisken e.l., for de går ikke an å få musikkfilene/videofilene kopiert FRA iPoden igjen, selv om det er du som har lagt dem der selv. (Det GÅR sikkert, om man laster ned noe fancy programvare eller noe, ingenting er vel lenger umulig ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tvillingmamma

Jepp. iTunes konverterer automatisk til filer som passer på iPod. Men behold alltid kopi på harddisken e.l., for de går ikke an å få musikkfilene/videofilene kopiert FRA iPoden igjen, selv om det er du som har lagt dem der selv. (Det GÅR sikkert, om man laster ned noe fancy programvare eller noe, ingenting er vel lenger umulig ;))

:) takk for informasjonen, har bestilt en til ene snuppa som hun får til jul med gravering :) gleder meg til å se henne pakke opp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

:) takk for informasjonen, har bestilt en til ene snuppa som hun får til jul med gravering :) gleder meg til å se henne pakke opp!!

Den slår nok an! Graveringen gjør den litt mindre utsatt for tyverier også, i alle fall innen bekjentskapskretsen/skolen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...