Gå til innhold

Klor


waxo

Anbefalte innlegg

Vet jeg ikke kan blande klor med salmiakk.

Jeg har i alle år blandet med zalo når jeg vasker kjøkkenbenker eller annet, da jeg liker at det er litt "såpe" følelse, men søstra mi mente det ikke er helt bra og at klor ikke skal blandes med noe.

Stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klor og zalo lager en forferdelig lukt som stikker i øynene. Vi bruker den blandingen på jobb til å vaske blomstervaser med, og når vi lager den skummer det gass opp av bøtta. Det virker som om det er mengden klor som bestemmer hvor mye gass det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klor og zalo lager en forferdelig lukt som stikker i øynene. Vi bruker den blandingen på jobb til å vaske blomstervaser med, og når vi lager den skummer det gass opp av bøtta. Det virker som om det er mengden klor som bestemmer hvor mye gass det blir.

Da har jeg nok ikke brukt nok klor, for det har jeg ikke merket noe av :-)

Også jeg som trodde jeg var hard på flaska :-)

Men er gassen farlig, sånn som de sier det er med klor og salmiakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg nok ikke brukt nok klor, for det har jeg ikke merket noe av :-)

Også jeg som trodde jeg var hard på flaska :-)

Men er gassen farlig, sånn som de sier det er med klor og salmiakk?

Tror ikke det er helt den samme gassen, dette lukter mer svømmebasseng. Jeg blir såpass tett av lukta på jobb at jeg ville ikke finne på å blande klor og noe såpeaktig hjemme. Da vasker jeg heller med zalo eller jif først og klor etterpå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er helt den samme gassen, dette lukter mer svømmebasseng. Jeg blir såpass tett av lukta på jobb at jeg ville ikke finne på å blande klor og noe såpeaktig hjemme. Da vasker jeg heller med zalo eller jif først og klor etterpå. :)

Ja, det lukter nok litt svømmebasseng :-)

Men jeg reagerer ikke på den, så da går det nok greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...