Gå til innhold

Obama


Gjest obamanekt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det jeg synes er verre, er at det virker som det er Det Hvite Hus som styrer denne Nobelprisutdelingen i år, og ikke Norge og Nobelkomitèen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Det jeg synes er verre, er at det virker som det er Det Hvite Hus som styrer denne Nobelprisutdelingen i år, og ikke Norge og Nobelkomitèen.

Prisen er ubehagelig for Obama, så han prøver å redusere betydningen av den mest mulig. Og det ser det ut til at han lykkes med. Hele greie blir pinlig for nobelkomiteen, og dermed også Norge, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen er ubehagelig for Obama, så han prøver å redusere betydningen av den mest mulig. Og det ser det ut til at han lykkes med. Hele greie blir pinlig for nobelkomiteen, og dermed også Norge, dessverre.

Ja, desverre så ser det ut til at det blir sånn. Det jeg synes er merkelig, er at "vi" lar dette skje - dvs. at andre plutselig skal styre showet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Ja, desverre så ser det ut til at det blir sånn. Det jeg synes er merkelig, er at "vi" lar dette skje - dvs. at andre plutselig skal styre showet.

Nobelkomiteen har satt opp programmet. Men når hedersgjesten melder fra at han ikke vil stille, er det ikke stort de kan gjøre. De føler seg nok temmelig hjelpeløse og tilsidesatt. Obama er den første nobelprisvinner som har opptrådt så arrogant, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen er ubehagelig for Obama, så han prøver å redusere betydningen av den mest mulig. Og det ser det ut til at han lykkes med. Hele greie blir pinlig for nobelkomiteen, og dermed også Norge, dessverre.

Det at han/de prøver å redusere betydningen av prisen, og også nekte å bli intervjuet om prisen, bidrar dessverre til å forsterke inntrykket av at prisen var ufortjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

Det at han/de prøver å redusere betydningen av prisen, og også nekte å bli intervjuet om prisen, bidrar dessverre til å forsterke inntrykket av at prisen var ufortjent.

Ja, det er jeg enig i. Og det er veldig synd, for det minsker verdien av prisen generelt.

Får håpe nobelkomiteen tar lærdom av dette, og tenker seg mer om neste gang de skal kåre vinneren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nobelkomiteen har satt opp programmet. Men når hedersgjesten melder fra at han ikke vil stille, er det ikke stort de kan gjøre. De føler seg nok temmelig hjelpeløse og tilsidesatt. Obama er den første nobelprisvinner som har opptrådt så arrogant, tror jeg.

Jeg har visst fulgt litt dårlig med. Hva er det Obama ikke vil stille opp på? Jeg fikk med meg at det var en pressekonferasnse han ikke ville delta på, men hva ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg har visst fulgt litt dårlig med. Hva er det Obama ikke vil stille opp på? Jeg fikk med meg at det var en pressekonferasnse han ikke ville delta på, men hva ellers?

Han spiser ikke lunsj med kongen, har redusert det til en audiens.

Han stiller ikke på fredspriskonserten.

Han stiller ikke til intervju med CNN, eller intervjuet med verdenspressen.

Han stiller ikke på utstillingen som er laget for/med ham.

Han stiller ikke på en eller annen samling med barn på Rådhusplassen.

Jeg tror det var alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han spiser ikke lunsj med kongen, har redusert det til en audiens.

Han stiller ikke på fredspriskonserten.

Han stiller ikke til intervju med CNN, eller intervjuet med verdenspressen.

Han stiller ikke på utstillingen som er laget for/med ham.

Han stiller ikke på en eller annen samling med barn på Rådhusplassen.

Jeg tror det var alt...

Det er jo skikkelig kjipt da. Det er pga sikkerheten det da, men også pga at det kanskje er noe pinlig å ta i mot fredsprisen når USA sender nye soldater til Afghanistan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nobelkomiteen har satt opp programmet. Men når hedersgjesten melder fra at han ikke vil stille, er det ikke stort de kan gjøre. De føler seg nok temmelig hjelpeløse og tilsidesatt. Obama er den første nobelprisvinner som har opptrådt så arrogant, tror jeg.

Det tror jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Det er jo skikkelig kjipt da. Det er pga sikkerheten det da, men også pga at det kanskje er noe pinlig å ta i mot fredsprisen når USA sender nye soldater til Afghanistan?

Det var en fin kronikk i Aftenposten i går eller forgårs, der det stod om hvordan fredsprisen gjør det vanskelig for Obama på hjemmebane. Det er ikke bra for ham politisk at han er mer populær i Europa enn i USA. Han er utsatt for stort press siden han gikk så høyt ut med løfter. Derfor er oppmerksomhet rundt fredsprisen det siste han ønsker. Så avlysing av spesielt de to pressekonferansene er nok mer av politiske enn sikkerhetsmessige grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en fin kronikk i Aftenposten i går eller forgårs, der det stod om hvordan fredsprisen gjør det vanskelig for Obama på hjemmebane. Det er ikke bra for ham politisk at han er mer populær i Europa enn i USA. Han er utsatt for stort press siden han gikk så høyt ut med løfter. Derfor er oppmerksomhet rundt fredsprisen det siste han ønsker. Så avlysing av spesielt de to pressekonferansene er nok mer av politiske enn sikkerhetsmessige grunner.

Jeg synes han er arrogant jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han spiser ikke lunsj med kongen, har redusert det til en audiens.

Han stiller ikke på fredspriskonserten.

Han stiller ikke til intervju med CNN, eller intervjuet med verdenspressen.

Han stiller ikke på utstillingen som er laget for/med ham.

Han stiller ikke på en eller annen samling med barn på Rådhusplassen.

Jeg tror det var alt...

Utrolig arrogant,

synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...