Gå til innhold

Hvor mye penger? Julegaver.


Gjest hva er godt nok?

Anbefalte innlegg

Gjest hva er godt nok?

Hvor mye spanderer dere på hvert barn i julegave? Hva er liksom godt nok?

Er det hvor mye det koster som betyr noe, eller kan barnet bli glad for et par hjemmestrikkede labber, lue, genser?

Her synes jeg dette går litt over stokk og stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bruker mellom 500 og 1000 kroner på guttungen. I tillegg får han gaver fra fem forskjellige kanter med besteforeldre og fra pappaen (og samboeren hans). Han får nok mer enn nok.

Forøvrig tror jeg ikke prisen betyr veldig mye for han, han er bare fire år. Men det er viktig for han å få leker og ikke bare klær/nyttige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok litt an på bla alder. Det viktigste i forhold til om barnet blir glad, er vel om gaven faller i smak, og ikke hva den koster. Mange unger blir kjempeglade for klær dersom plagget passer i forhold til deres egen smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker mellom 500 og 1000 kroner på guttungen. I tillegg får han gaver fra fem forskjellige kanter med besteforeldre og fra pappaen (og samboeren hans). Han får nok mer enn nok.

Forøvrig tror jeg ikke prisen betyr veldig mye for han, han er bare fire år. Men det er viktig for han å få leker og ikke bare klær/nyttige ting.

Jeg synes fire år gamle gutter også kan bli kjempeglad for klær såfremt det treffer deres egen smak, som f.eks. genser med bilde av en superhelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker mellom 500 og 1000 kroner på guttungen. I tillegg får han gaver fra fem forskjellige kanter med besteforeldre og fra pappaen (og samboeren hans). Han får nok mer enn nok.

Forøvrig tror jeg ikke prisen betyr veldig mye for han, han er bare fire år. Men det er viktig for han å få leker og ikke bare klær/nyttige ting.

Samme her.. :o) de fleste "besteforeldrene" (han har mamma og min stefar, pappa og min stemor, farfar, farmor og samboeren hennes, og min svigermor som da blir liksom-bestemor) kjøper klær, broren min og samboer pleier å kjøpe leke og klær og vi kjøper leker for at det ikke bare skal bli klær og nyttige ting.. Kjøper for rundt 1000,- vi og. Faren kjøper leker og klær.

Han synes klær også er gøy å få i hvert flal hvis det er med spiderman, pirater eller biler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes fire år gamle gutter også kan bli kjempeglad for klær såfremt det treffer deres egen smak, som f.eks. genser med bilde av en superhelt.

Det -kan- de sikkert, men ikke gutten min. Han bryr seg overhodet ikke om klær, så lenge de ikke er rosa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her.. :o) de fleste "besteforeldrene" (han har mamma og min stefar, pappa og min stemor, farfar, farmor og samboeren hennes, og min svigermor som da blir liksom-bestemor) kjøper klær, broren min og samboer pleier å kjøpe leke og klær og vi kjøper leker for at det ikke bare skal bli klær og nyttige ting.. Kjøper for rundt 1000,- vi og. Faren kjøper leker og klær.

Han synes klær også er gøy å få i hvert flal hvis det er med spiderman, pirater eller biler. :)

Et piratkostyme hadde nok falt i smak her, når du nevner det. Men det kan vel knapt kalles en praktisk gave ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et piratkostyme hadde nok falt i smak her, når du nevner det. Men det kan vel knapt kalles en praktisk gave ;)

''Et piratkostyme hadde nok falt i smak her, når du nevner det. Men det kan vel knapt kalles en praktisk gave ;)''

Kommer an på øynene som ser :-) Poden synes nok det er superpraktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et piratkostyme hadde nok falt i smak her, når du nevner det. Men det kan vel knapt kalles en praktisk gave ;)

Nei det er jo ikke det akkurat.. :) Sønnen min elsker å kle seg ut, så har kjøpt en skattekiste (som jeg fikk tips om her - så takk for det) på ikea http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30079407 som jeg skal pakke inn og kjøpe en kostyme (dyr av et eller annet slag tenker jeg) og ha oppi kista. Tenkte han skal ha alle kostymene sine oppi her, så alt er samla. Han har ikke så mange ennå, men blir vel mer etterhver.

han har spiderman-dress (kjøpt på HM), sabeltann-drakt med alt av utstyr til, løvedrakt, katteører og hale og nissedrakt. Tenkte å gi den i kalenderen julemorgen, så han kan ta på drakta og brøle rundt mens jeg ordner til middagsgjester, hehe.. Kista var skikkelig fin altså! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er jo ikke det akkurat.. :) Sønnen min elsker å kle seg ut, så har kjøpt en skattekiste (som jeg fikk tips om her - så takk for det) på ikea http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30079407 som jeg skal pakke inn og kjøpe en kostyme (dyr av et eller annet slag tenker jeg) og ha oppi kista. Tenkte han skal ha alle kostymene sine oppi her, så alt er samla. Han har ikke så mange ennå, men blir vel mer etterhver.

han har spiderman-dress (kjøpt på HM), sabeltann-drakt med alt av utstyr til, løvedrakt, katteører og hale og nissedrakt. Tenkte å gi den i kalenderen julemorgen, så han kan ta på drakta og brøle rundt mens jeg ordner til middagsgjester, hehe.. Kista var skikkelig fin altså! :o)

Veldig fin kiste :) Må sjekke om de har den på Ikeaen vår også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt regnet blir det ca 2000 kr pr barn. Vi har tre.

En Nintendo DSi m 3 års forsikring koster den nette sum av 2100 kr :-( Bare som et eksempel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toåringen her får hjemmesydde dukkeklær av bestemor. Det regner jeg med blir populært. Ungene trenger ikke så mye klær akkurat nå, ellers hadde de nok fått klær av oss. Det vanker som regel nok leker fra besteforeldre og tanter/onkler. Hvis det er noe de trenger bruker vi gjerne en tusenlapp eller mer per barn, men i år blir det nok rundt 500. Vi prøver å kjøpe en stor ting som varer, heller enn mange småleker. Vi ber også andre som kjøper gaver til dem om å begrense seg litt. Besteforeldrene blir lett litt overivrige, de synes det er så stas å handle til ungene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vinglepetter

Rundt regnet blir det ca 2000 kr pr barn. Vi har tre.

En Nintendo DSi m 3 års forsikring koster den nette sum av 2100 kr :-( Bare som et eksempel...

heeeeeh??????????? 2000,- per barn??Hørtes sinnsyk mye ut,men da har dere sannsynligvis tykk lommebok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

600 kr får guttungen for i år, han får en globus med lys. Han er veldig opptatt av kart etter sist reise vi var på.

Varierer veldig hva han får, noen ganger ski f.eks som jo koster litt, andre år mindre. Han blir glad for det meste, men bare ett par strikkesokker hadde han nok synes var litt lite. Eller igjen, kanskje ikke, han får jo andre gaver.

Jeg bryr meg fint lite hva andre gir, eller ekstakte summer. Hva vi har lyst og råd til bestemmer. Jeg prøver og finne noe han blir glad for, og det kan noen ganger være praktisk, noen ganger ren leke, andre ganger noe hele familien setter pris på, som wii-spillet han får i år (ikke av oss, av oldemoren sin, jeg står for innkjøp ;o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hønse-Magda

heeeeeh??????????? 2000,- per barn??Hørtes sinnsyk mye ut,men da har dere sannsynligvis tykk lommebok!

Vannwittig hva barna får i dag. I min tid fikk vi én strikkesokk til jul (den andre fikk vi til gebbursjdan).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vinglepetter

Vannwittig hva barna får i dag. I min tid fikk vi én strikkesokk til jul (den andre fikk vi til gebbursjdan).

nå tuller du vel? :0))) men en julestrømpe med masse godt i og en myk pakke med nødvendige Klær og en leke..var vel kansje mere vanlig i gamle dager:o) Men nå tar det helt av! Nå får de pakker fra alle i slekta, fra venner og naboer fra klassen og gud vet hva! Barna mine måtte spare til veldig dyre ting, også la vi til halvparten selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heeeeeh??????????? 2000,- per barn??Hørtes sinnsyk mye ut,men da har dere sannsynligvis tykk lommebok!

Det er ikke så "ille" som det høres ut til. De forrige to Nintendo DS vi hadde i hus, ble kjøpt for 3 år siden. Velbrukte saker. Nå var de gått i stykker/tapt, og nye er anskaffet. Heldigvis for oss, så dekket trygghetforsikringen den ene. Så vi slapp unna et ene store utlegget i rene penger.

Et annet barn får en skrivepult til 1400 kr som en del av julegaven. Møbler som dette er kanskje noe du kjøper uten at det er "gave"?

De får div spill sammen, noe som gleder hele familien. I fjor fikk de Wii-konsoll + spill og div ekstrautstyr. Sånt koster flesk, men blir brukt av alle i hjemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hønse-Magda

nå tuller du vel? :0))) men en julestrømpe med masse godt i og en myk pakke med nødvendige Klær og en leke..var vel kansje mere vanlig i gamle dager:o) Men nå tar det helt av! Nå får de pakker fra alle i slekta, fra venner og naboer fra klassen og gud vet hva! Barna mine måtte spare til veldig dyre ting, også la vi til halvparten selv!

''nå tuller du vel?''

Nei;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...