Gå til innhold

Tips på prevensjonsmidler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått de to barna vi ønsket her i livet, men sliter med å finne et egnet prevensjonsmiddel som passer oss.

Hun brukte spiral, men denne tok vekk sexlysten hennes. Videre har hun forsøkt p-piller, men det gikk litt over stokk og stein når det kom til å huske på å ta dem. Vi bruker kondom i dag, men hun blir veldig sår av dem, mens han mister mye av følsomheten.

Sterilisering har vært diskutert, men han er veldig lite lysten på dette.

Er det noen som har tips på andre prevensjonsløsninger her?

Har sett at det finnes et slikt apparat som viser når eggløsning er, men egner disse seg som prevensjonsmiddel? Vi var veldig uheldig for en tid tilbake da vi forsøkte "hoppe av i svingen"-løsningen, og vil nødig oppleve det en gang til.

Alle tips mottas med stor takk!

Gjest Elextra
Skrevet

Vanlig kobberspiral skal ikke påvirke sexlysten, men hun har kanskje hormonspiral?

Kanskje en idé å bytte til tradisjonell kobberspiral?

Skrevet

Kobberspiral fungerer supert hos oss :)

I motsetning til hormonspiralen har den ingen innvirkning på hormonene - og dermed heller ikke på sexlysten :D

Det sies at man kan få sterkere smerter og kraftigere blødninger, dette ser jeg ikke noe til. Har hatt 2 kobberspiraler til nå, og kommer til å fortsette med det :D

Gjest Anonymusss
Skrevet

Jeg fikk mer sexlyst når jeg sluttet med kobberspiral. Vi hopper av i svingen, men det er ingen katastrofe nå om jeg blir gravid.

Tror det meste påvirker sexlysten. Så man får veie for og imot.

Kanskje minipillen eller pessar kan være et alternativ?

Dere kan jo prøve det eggløsningsapparatet og se hvordan det fungerer.

Gjest Anonymusss
Skrevet

Kobberspiral fungerer supert hos oss :)

I motsetning til hormonspiralen har den ingen innvirkning på hormonene - og dermed heller ikke på sexlysten :D

Det sies at man kan få sterkere smerter og kraftigere blødninger, dette ser jeg ikke noe til. Har hatt 2 kobberspiraler til nå, og kommer til å fortsette med det :D

Jeg har brukt kobberspiral iallefall i fem år. Har vært fornøyd. Men fikk veldig mye sexlyst når jeg tok den ut.

Skrevet

Jeg har brukt kobberspiral iallefall i fem år. Har vært fornøyd. Men fikk veldig mye sexlyst når jeg tok den ut.

Hmmm, så rart at du merket forskjell - men vi er vel forskjellige :D

Det er jo ingen hormoner i kobberspiralen, men kanskje kobberet gjorde noe med fuktigheten...???

Gjest Anonymusss
Skrevet

Hmmm, så rart at du merket forskjell - men vi er vel forskjellige :D

Det er jo ingen hormoner i kobberspiralen, men kanskje kobberet gjorde noe med fuktigheten...???

Tror heller jeg merket det mer på sexlysten. Vi bruker glidekrem uansett. Men det var deilig å ha litt sexlyst igjen. Men det kan jo være psykisk også. Aner ikke.

Skrevet

P-sprøyta. Må kun tas hver tredje måned og gjør heller ikke noe med sexlysten. Mensen forsvinner også.

Skrevet

Jeg fikk mer sexlyst når jeg sluttet med kobberspiral. Vi hopper av i svingen, men det er ingen katastrofe nå om jeg blir gravid.

Tror det meste påvirker sexlysten. Så man får veie for og imot.

Kanskje minipillen eller pessar kan være et alternativ?

Dere kan jo prøve det eggløsningsapparatet og se hvordan det fungerer.

''Kanskje minipillen eller pessar kan være et alternativ?

''

Det er veldig viktig å ta minipillen til samme tid hver dag. Høres ikke smart ut her, da problemet med p-pillen var å huske å ta dem...

Gjest faktisk litt provosert
Skrevet

Ikke for å kritisere deg - men jeg provoserer meg over menn som er "lite lysten på å sterilisere seg". Hvorfor skal kvinnen være den eneste som må ta støyten mtp. prevensjon - som må ta hormonforandrende preparater hele livet for å forhindre svangerskap, når man er to som har glede av prevensjonsmidlet? Kanskje det er på tide å revurdere sitt standpunkt og faktisk ta litt ansvar i forholdet? Det er et svært lite inngrep, med svært lite smerte og risiko involvert. Del på ansvaret og vær en mann!

Gjest Anonymusss
Skrevet

Ikke for å kritisere deg - men jeg provoserer meg over menn som er "lite lysten på å sterilisere seg". Hvorfor skal kvinnen være den eneste som må ta støyten mtp. prevensjon - som må ta hormonforandrende preparater hele livet for å forhindre svangerskap, når man er to som har glede av prevensjonsmidlet? Kanskje det er på tide å revurdere sitt standpunkt og faktisk ta litt ansvar i forholdet? Det er et svært lite inngrep, med svært lite smerte og risiko involvert. Del på ansvaret og vær en mann!

Men det er en viss forskjell i å bestemme seg for at man ikke skal ha flere barn som ved sterilisering, enn å bruke prevensjon som man kan slutte med når som helst.

Skrevet

Kjøper ikke meningen din der. Han bruker kondom og har ikke problemer med det, men hadde helst sluppet hvis det fantes et annet produkt. Hun blir veldig irritert nedentil og plages av kondombruk. Vi er begge sammen om dette! Som en annen skriver her så er det en ting å slutte med prevensjonsmidler, et annet er å gå inn og endre på naturen!!

Skrevet

Kjøper ikke meningen din der. Han bruker kondom og har ikke problemer med det, men hadde helst sluppet hvis det fantes et annet produkt. Hun blir veldig irritert nedentil og plages av kondombruk. Vi er begge sammen om dette! Som en annen skriver her så er det en ting å slutte med prevensjonsmidler, et annet er å gå inn og endre på naturen!!

Jeg er sterilisert (kvinne) og har ikke angret ett sekund! Slipper hormonprevensjon som for min del tar sexlysten mer eller mindre, slipper å styre med kondomer eller pessar/sæddrepende krem. Helt suverent!

Men hva med p-plaster?

Skrevet

Jeg er sterilisert (kvinne) og har ikke angret ett sekund! Slipper hormonprevensjon som for min del tar sexlysten mer eller mindre, slipper å styre med kondomer eller pessar/sæddrepende krem. Helt suverent!

Men hva med p-plaster?

P-plaster? Noen som kan fortelle hvordan det fungerer?

Skrevet

P-plaster? Noen som kan fortelle hvordan det fungerer?

Et plaster på ca. 4x4 cm (?) som man setter f.eks. på låret, overarmen eller rumpeballen. Det skal sitte i 3 uker, så en plasterfri uke og så et nytt plaster. Fungerer som p-piller, det avgir hormoner gjennom huden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...