Gå til innhold

Koke mandelpoteter uten skall??

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Jeg var så dum å skrelle alle mandelpotetene før jeg kom på at de passer dårlig til koking uten skall. Men er det umulig? Hvordan gjør jeg det best mulig?

Fortsetter under...

Skrevet

La vannet koke opp, slå av plata, la gryta stå på plata med vannet i. Et annet alternativ er å bruke rist.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg koker dem alltid uten skall! Koker dem opp, og skrur varmen ned til minste og lar de få ti minutter ca;)

candyqueen_83
Skrevet
  fyrlykt skrev (På 9.12.2009 den 18.20):

La vannet koke opp, slå av plata, la gryta stå på plata med vannet i. Et annet alternativ er å bruke rist.

Hvor lang tid tar det ca fra jeg slår av plata?

candyqueen_83
Skrevet
  hidi, the scorpion skrev (På 9.12.2009 den 18.31):

Jeg koker dem alltid uten skall! Koker dem opp, og skrur varmen ned til minste og lar de få ti minutter ca;)

Tusen takk for svar dere :o) Trodde jeg hadde ødelagt middagen nå. Hehe

candyqueen_83
Skrevet
  candyqueen_83 skrev (På 9.12.2009 den 18.33):

Tusen takk for svar dere :o) Trodde jeg hadde ødelagt middagen nå. Hehe

Jeg har visst "ødelagt" middagen likevel. Svoren på ribba blåste seg ikke opp og ble sprø :o(

Annonse

hidi, the scorpion
Skrevet
  candyqueen_83 skrev (På 9.12.2009 den 18.51):

Jeg har visst "ødelagt" middagen likevel. Svoren på ribba blåste seg ikke opp og ble sprø :o(

''Svoren på ribba blåste seg ikke opp og ble sprø :o(''

Skal ikke svoren bli sprø da?

candyqueen_83
Skrevet
  hidi, the scorpion skrev (På 9.12.2009 den 18.58):

''Svoren på ribba blåste seg ikke opp og ble sprø :o(''

Skal ikke svoren bli sprø da?

Jo, ble formulert litt feil. Den blåste seg ikke opp, og ble heller ikke sprø :o(

hidi, the scorpion
Skrevet
  candyqueen_83 skrev (På 9.12.2009 den 19.07):

Jo, ble formulert litt feil. Den blåste seg ikke opp, og ble heller ikke sprø :o(

Hva med noen minutter under grillen?

candyqueen_83
Skrevet
  hidi, the scorpion skrev (På 9.12.2009 den 19.08):

Hva med noen minutter under grillen?

Jeg prøvde det først, men syns den ble så mørk. Men jeg fikk da noe av svoren sprø etterhvert. Om enn noe godt stekt :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...