Gå til innhold

får alle psykologer med egen praksis veiledning?

Anbefalte innlegg

Gjest terapisøker
Skrevet

De psykologene som går rett fra universitetet til egen praksis, får de veiledning av noen? er det avhengig av om de har avtale eller ikke?

Tenkte jeg skulle anbefale en nyutdannet psykolog til en jeg kjenner som leter etter en, men skulle gjerne visst om hun fikk noe veiledning også.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, det får de ikke. De kan gå rett fra studiet og etablere egen praksis (og bli der resten av livet). Det er slike jeg advarar mot.

Gjest Bittan Kranh
Skrevet

Nei, det får de ikke. De kan gå rett fra studiet og etablere egen praksis (og bli der resten av livet). Det er slike jeg advarar mot.

Jeg fikk beskjed av min psykolog at man måtte være i praksis to år etter utdanning. Og at det kun var de beste som ble godkjent for egen praksis, etter disse to årene. Merkelig.

Skrevet

Man må ha veiledning fra en spesialistutdannelse dersom man ikke har det selv.

Gjest terapisøker
Skrevet

Jeg fikk beskjed av min psykolog at man måtte være i praksis to år etter utdanning. Og at det kun var de beste som ble godkjent for egen praksis, etter disse to årene. Merkelig.

Kanskje psykologen hadde litt behov for å skryte av seg selv, og sa noe som egentlig ikke var sant?

Gjest Bittan Kranh
Skrevet

Nei, det var en seriøs psykolog, som skulle henvise videre. Så det har jeg ikke grunn til å tro.

Skrevet

Det kan være tilfelle dersom din psykolog er utdannet fra Danmark- da stilles det krav til å ha jobbet en stund før han/hun godkjennes. Tror ellers at det stort sett er formalia at man får godkjenning.

Men at det var 2 år- visste jeg ikke.

Skrevet

Eh, svarte for raskt.

Du snakker vel om de med trygderefusjon? Da er saken annerledes. Da søker man og får på bakgrunn av den beste søkeren eller spesialkompetanse.

Noen steder er det lettere å få avtale enn andre.

Privatpraktiserende uten avtale er det nhd har svart på tror jeg... det er noe annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...